Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

+$280 idag. Spelar väldigt stabilt nu känner jag. Har två intressanta händer som jag ska lägga upp, fast jag gör det imorgon eftersom jag ska kasta mig i duschen (läs: jag bajsade ner mig förut).

 

 

 

Även gifta par över 20-år har sporadisk sex (har jag hört) :D

Chockerande

 

Ja, än är man inte för gammal, som tur är... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har finslipat min taktik lite när jag stjäl från limpare, känns som att jag var alldeles för liberal förut och kunde stjäla med en rättså vid HD. Nu håller jag mig till mellanhöga till höga par samt starka Ax, kanske A8s+/A9o+, 66+, lite beroende på situation. Svagare ess är ofta dominerade, och även om fi sitter med två mellankort så är man inte särskilt mycket favorit. Låga par kan vara dominerade för ofta. Just nu får jag nästan alltid in degen som favorit så länge inte någon hittar ett monster, förut kunde det vara rättså störigt att t.ex. pusha med A3 och få syn av en idiot med A6 t.ex. En situation där jag fortfarande är mer liberal dock är när jag sitter i BB och SB limpar in, för det tyder på en så mycket svagare hand. Även de tajta spelarna kan ta en syn från SB med t.ex. J7o eller Q4s, och de händerna släpper de mot minsta motstånd.

 

Tar gärna lite feedback på dessa tankarna. sheets säger t.ex. att han även föredrar SC, för att de inte är dominerade lika ofta som höga kort. Problemet är att mot en relativt vid HD är de händerna inte i närheten av lika starka som t.ex. AT, så mot muppigt motstånd är det ingen bra idé att använda de händerna. Det är först när fi är lite tajtare som de närmar sig varandra i värde, och inte ens då är en SC nödvändigtvis väldigt mycket bättre än starka/semistarka Ax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite kul Myssion, men din nya range för att stjäla från limpare är i EXAKT den HD som jag kör med och skälen till att jag kör med den är EXAKT desamma :) Vad har du för stacksize när du stjäl med denna HD? Jag brukar inte stjäla mot limpare med de svagar händerna förrens jag är runt 7x. På lägre nivåer är det tyvärr rätt stor risk att man blir synad när någon "redan lagt in pengar i potten" :)

 

Att stjäla från SB-limpare är ofta en ganska lönsam affär, men jag har svårt att få reads på dessa nissar. Vissa limp-synar sig all-in med 5-8x BB med typ KT, A2 och annat krafs. Den överväldigande majoriteten foldar dock när de limpat från SB. Svårt att veta var man ska dra gränsen och få en bra risk/reward.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för stacksize när du stjäl med denna HD? Jag brukar inte stjäla mot limpare med de svagar händerna förrens jag är runt 7x. På lägre nivåer är det tyvärr rätt stor risk att man blir synad när någon "redan lagt in pengar i potten" :)

 

Beror förstås på hand och situation, men om några har limpat och jag sitter i SB med AJ så kan jag nog pusha med 13xbb eller nåt. Är det en hel drös med limpare och man har AK så kan jag pusha med 15xbb kanske. Ibland pushar man ju för värde också, om man t.ex. har QQ och ett par synmuppar redan har limpat. Dessutom inte så jätteskoj att höja för 1/3 av sin stack och sedan stirra in i en AKx-bräda, även om fi egentligen gör ett misstag som synar. I ett sånt läge är det ju ofta korrekt att ge upp lite cEV i utbyte mot minskad varians.

 

Att stjäla från SB-limpare är ofta en ganska lönsam affär, men jag har svårt att få reads på dessa nissar. Vissa limp-synar sig all-in med 5-8x BB med typ KT, A2 och annat krafs. Den överväldigande majoriteten foldar dock när de limpat från SB. Svårt att veta var man ska dra gränsen och få en bra risk/reward.

 

En mupp limpsynade sig all-in med 87s igår för 10xbb... :? Men när de har en sådan liten stack som 5-7xbb så brukar jag ge dem en rättså generös syn-HD och inte stjäla med any two, men typ J8o och sånt brukar jag nog köra på (borde kanske räkna på det där lite mer noggrant, men det har å andra sidan aldrig känts som att jag är för lös där). Sedan är jag mycket mer villig att pusha (och med lite större stack än normalt) efter limp när man är HU, för då är man ur position och kan inte utnyttja det övertaget för att ta hem potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har även börjat riverbluffa lite mer i stora potter, gärna ett pottsajsat bet eller t.o.m. ett överbet (främst HU, men även annars). Förut var jag rättså vek med sånt men har skärpt till mig lite. Om fi har representerat en svag hand genom att t.ex. syna höjning pre, syna flopp och checka turn så synar han väldigt sällan en stor bet på river. Det fina är att det även funkar i mindre potter där även jag har representerat en svag hand, de flesta är nämligen så vana att folk slowspelar. Har även blivit bättre på att two-barrela med luft.

 

Att grinda HSNL på 2+2 är nöten. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

77 mot limpare med 12BB? Hmm...borderline, men jag checkar nog oftast här med den stacken..ner mot 8 BB pushar jag tror jag...har inte fått 100%:ig kläm på hur man ska göra i dessa spots. Vet dock att jag tightat till mig med pushar mot limpare på sistone.

 

Vad gör ni med 10BB i BB med 2-3 limpare och typ AT? A8? 66? 77? KQ? (Nu snackar vi om cirka 100/200-nivån oftast)

 

En annan intressant fråga är hur man ska spela i detta läge:

Blinds 200/400. 5 spelare kvar, ingen jättekort. Man plockar upp typ A4/KJ/33 i SB med 2400 i stacken. En limpare UTG+1. Lätt push om alla foldat till en, men vad göra nu?

 

Bra med lite diskussion om limpare för övrigt, något jag är mkt dålig på att hantera med kort stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

77 mot limpare med 12BB? Hmm...borderline, men jag checkar nog oftast här med den stacken..

 

Jag menar förresten inte bara när man sitter i BB. Fast ju tidigare position desto tajtare får man vara förstås.

 

Vad gör ni med 10BB i BB med 2-3 limpare och typ AT? A8? 66? 77? KQ? (Nu snackar vi om cirka 100/200-nivån oftast)

 

Beror ju på situation förstås, men spontant/generellt: AT pushar jag, A8 kan jag pusha, 66 checkar jag nog, 77 borderline mot tre limpare, KQ checkar jag oftast. Ogillar Kx eftersom det räcker med A2 för att man ska ligga efter och det gör en hel del för ens equity faktiskt. Men om man täcker samtliga fi och de är av rätt sort så pushar jag med KQ också, kanske t.o.m. KT. Detsamma gäller om jag är storstack och ingen av limparna har mer än typ 10xbb i stacken

 

En annan intressant fråga är hur man ska spela i detta läge:

Blinds 200/400. 5 spelare kvar, ingen jättekort. Man plockar upp typ A4/KJ/33 i SB med 2400 i stacken. En limpare UTG+1. Lätt push om alla foldat till en, men vad göra nu?

 

Om ingen förutom en själv är kort så pushar jag nog de händerna. Definitivt KJ och A4, 33 är kanske lite borderline eftersom man så sällan kommer att vara någon nämnvärd favorit vid syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...