Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

Beta river ??

 

Helst inte på den brädan, vad ska jag få syn av liksom (jag måste ju lägga mot räjs)? Att slowspela babyflushes är standard på dessa borden. Tänk dessutom på att vi var fem som såg flåppen, då ökar chanserna att någon sitter på två spader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När tror du att det kan hända?

 

Ingen aning, det senaste jag hörde var i januari tror jag, då Ladbrokes och Party mfl nämndes som spekulanter, men sedan dess har jag inte hört något.

 

Menar du att party kanske kommer köpa upp stars? :shock::?:-o

 

EDIT: Sorry om ja spammar din dagbok :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick hyffsat idag. Spelade 24 st och kom ITM i 13 av dem (4-6-3), plussade ca $350. :)

 

Har fortsatt att fokusera på att ha tålamod som shortstack och inte bara ställa i första bästa läge. Har sedan den lilla svackan på 16 inköp bara spelat 4 bord samtidigt, för att ge mig lite mer tid till varje beslut. Inte för att jag tror att svackan hade så mycket att göra med dåligt spel (naturligtvis var det också en orsak iofs), utan mest för att ge mig själv en ökad trygghet och ett ökat självförtroende. Känns som att det har funkat bra och att jag har hittat tillbaka till mitt A-game, även om det kanske inte var så jättelångt borta. Sedan kan självfallet mitt A-game fortfarande förbättras avsevärt också.

 

Nu är det strax dags att gå upp till $55+$5. Vet inte om jag ska säga "kul" eller "läskigt"... Hmm, inte bra att det känns läskigt, kanske borde syssla med något annat istället, typ Fia med Knuff eller luffarschack kanske passar mig bättre...

 

RaiNkhAN-experimentet är lite intressant också, har pratat med en polare om att köra en utmaning mot varandra på något sätt på $5.50.

 

Ett annat experiment jag har funderat över är att spela HU-SnG's och tillämpa en oexploaterbar all-in strategi. Inte för att det är särskilt mycket poker egentligen, blir ju mest att sitta och klicka efter en tabell som en annan apa, utan mest för att utforska hur mycket edge man egentligen har med en sådan strategi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med HU-SnGs, tar inte det väldigt lång tid inann det blir "allin-poker" ?

 

Ja de finns ju inte som turbo, men planen var iaf att köra all-in hela vägen isåfall. Hade kanske varit bättre på en sajt med grundare stackar och snabbare struktur. Kanske får bli ett sidoprojekt på Boss eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med HU-SnGs, tar inte det väldigt lång tid inann det blir "allin-poker" ?

 

Ja de finns ju inte som turbo, men planen var iaf att köra all-in hela vägen isåfall. Hade kanske varit bättre på en sajt med grundare stackar och snabbare struktur. Kanske får bli ett sidoprojekt på Boss eller något.

 

Så du ska pusha in 1500 på 10-20 och 15-30 ? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du ska pusha in 1500 på 10-20 och 15-30 ? :shock:

 

Ja det blir lite knasigt med strukturen på Stars, men för att det ska vara någon mening med det, som experiment då alltså så att man kan utvärdera metoden, så måste man köra det hela vägen.

 

Har de turbo-HU på Party? B2B?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du ska pusha in 1500 på 10-20 och 15-30 ? :shock:

 

Ja det blir lite knasigt med strukturen på Stars, men för att det ska vara någon mening med det, som experiment då alltså så att man kan utvärdera metoden, så måste man köra det hela vägen.

 

Har de turbo-HU på Party? B2B?

 

1-minuters på VCpoker, haha ;)

 

EDIT: 3minuters oxå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...tillämpa en oexploaterbar all-in strategi.

 

Pliiis mista! Pliiis 'splain to mee!

 

En oexploaterbar strategi bygger på ett Nash Equilibrium, vilket innebär att det inte finns något försvar mot den. Eller rättare sagt: det finns inte något sätt att få en edge. Det bästa motståndaren kan göra är att spela ett försvar som innebär att ingen av spelarna har någon edge alls, men så fort han avviker från denna optimala strategi så får den andre spelaren en edge.

 

I praktiken så innebär det att du om ställer med en HD på X% med blinds på y/Y så finns det inte någon syn-HD som ger försvararen $EV+ för syn. Det finns självfallet specifika händer som är $EV+ att syna med, men i det långa loppet spelar det ju ingen roll, och det finns en syn-HD som innebär ett optimalt försvar där edgen för ställaren (och således även för synaren) blir 0 (Equilibrium = jämvikt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1-minuters på VCpoker, haha ;)

 

EDIT: 3minuters oxå...

 

Haha!

 

Även i HU alltså? Hur ser strukturen ut i övrigt? Hur många marker får man och vad är blindsen?

 

ja även HU, men dålig trafik på 1-minuters på höga nivåer. Men ganska bra på 3-minuters faktist.

 

Startstack 2000

Blinds:

 

20/40

30/60

50/100

100/200

150/300

200/400

300/600

 

Sen vet jag inte riktigt men det bör ju inte ha nånn betydelse i HU.

 

EDIT: Det är inte så många igång men om man sätter så brukar det komma någon inom 1-2minuter iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Equilibrium = jämvikt).

Nu är kanske inte jag rätt person att klanka på fikonspråk, men det går alldeles utmärkt att använda "översättningen" av equilibrium rätt av. Alltså, "Nashjämnvikt". Är man inte insatt blir det fortfarande oförståeligt, men det pekar ju åtminstone åt rätt håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion,

 

När du redovisar resultat för hela månaden i resultat-tråden, skriv in hur många SNGs du lirat också då så man vet...

 

Det gjorde jag väl...

 

Sammanställning för maj/juni (1/5-21/6):

 

- 131 st $15+$1 (NLT) spelade

- 52 st ITM (23 - 13 - 16) = 39.69%

- Resultat $374.50

- ROI 17.87%

 

- 721 st $25+$2 (NLT) spelade

- 292 st ITM (95 - 88- 109) = 40.5%

- Resultat $2065.50

- ROI 10.61%

 

 

Resultat maj/juni: $2440

Uttag: -$2400 (varav 25% till PF.nu)

Bankrulle: $2040

 

Eller menar du helt enkelt något annat än det jag menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...