Gå till innehåll

NLT - Trn, £100, lös spelare snor,all in med AQo?


Recommended Posts

Spelade en £100 Freezeout på Gutshot poker club i London.

Jag har runt 62000 chips och blindsen är 2000/4000.

14 spelare är kvar, 10 får pengar och medelstacken ligger på runt 30.000.

Prisstrukturen är brant och platserna 1-4 får 82% av totala prissumman.

7 spelare vid mitt bord.

 

En ny spelare, F, kommer till bordet och sätter sig 3 platser till vänster om mig. Han börjar med att raisa och snor blindsen. 2 händer senare händer samma sak, han raisar kraftigt och snor blindsen, men den här gången visar han upp QQ. Några händer senare raisar han kraftigt igen när jag sitter på BB, alla foldar . Han visar inte sin hand men säger att han hade KK.

Spelet är väldigt tight och det finns några spelare som gör allt för att inte kommer utanför pengarna., där alltid nån som raisar för att sno blindsen och alla foldar.

Själv har jag ställt in ett par gånger med marginella händer för att sno och några händer tidigare visat upp en allin med QJo mot en tight spelare som har 3BB kvar och aldrig försvarar sin blind.

 

Några händer senare, jag sitter på knappen och hittar AQo. Spelare F är UTG och raisar upp till 9K. Alla foldar fram till mig. SB har runt 8K kvar så han är inget större hot. Potten är 15K och spelare F har 21K kvar.

 

Om jag förlorar en all in, så har jag runt 30K kvar och borde ändå komma ITM då det finns några som har riktig lite kvar. Vinner jag har jag 96K och har stor chans att vinna.

Fold finns väl inte i detta läge. Jag bedömer att han har AT, AJ, AQ,AK, KQ, KJ eller lågt-medelhögt pocket par.

Vad ska jag göra i detta läge ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några händer senare, jag sitter på knappen och hittar AQo. Spelare F är UTG och raisar upp till 9K. Alla foldar fram till mig. SB har runt 8K kvar så han är inget större hot. Potten är 15K och spelare F har 21K kvar.

 

Om jag förlorar en all in, så har jag runt 30K kvar och borde ändå komma ITM då det finns några som har riktig lite kvar. Vinner jag har jag 96K och har stor chans att vinna.

Fold finns väl inte i detta läge. Jag bedömer att han har AT, AJ, AQ,AK, KQ, KJ eller lågt-medelhögt pocket par.

Vad ska jag göra i detta läge ?

 

Någon anledning till att motståndaren inte kan ha ett högt par? Även lösa spelare får sin beskärda del av monsterkort. Nu tycker jag förvisso att du ska gå all-in i alla fall i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gick all in.

frågan är om man kan syna och se en flopp i det läget eftersom man har position ?

Det är snarare din position som gör att ett sådant spel inte är att föredra. Bra spelat och synd om du blev utdragen, sånt händer.

 

Vad hade dom ? :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All-in! Lätt med AQ i det läget.

Det finns ju bara 4 händer som "tokspöar" din hand, nämligen AA, KK, QQ och AK.

 

Mot alla lägre pockets har du ju en coinflip, eller snarare ligger efter lite. Men det är sådant man får ta.

 

Detta är fel sätt att tänka på i en turnering, man ska inte hitta en anledning att gambla utan en att lägga sig i dessa situationer.

 

Bra anledningar till att folda är:

- UTG kommer syna sig all-in väldigt ofta.

- Det finns (nästan) ingen hand som UTG kan syna med som man dominerar.

- Liten raise från UTG betyder ofta monsterhand.

- Har tillräckligt med marker för att hitta bättre lägen senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...