Gå till innehåll

PLO - Trn, intressant hand, blockers for the win?


Recommended Posts

20+2 PLO-turnering på Stars.

 

Blinds 50/100, jag har 5.8k, Fi i denna hand täcker. Fi har position på mig och är chipleader vid bordet, eller tvåa kanske. Det är kanske 30-40 kvar av 110 startande, 18 ITM. Snittet ligger väl nånstans kring 3.5k, minns inte riktigt. Prisstrukturen är som sådan att man måste upp till plats 6 för att ens tjäna något vettigt (100 dollar) och ger 600 till vinnaren.

 

Fi i denna hand är inte rädd för att ta flopper och spela postflop. Han är inte jättetajt, men verkar spela hyfsat solitt postflop. Dock inte suttit så länge vid bordet att jag har kunnat få en jättesolid read. Men vad jag vet så är han inte en klonktomte som bara degar in och har tur!

 

8 vid bordet (editerat HH:n för att få den mer lättläst, får inte konverteraren att funka till PF.nu).

 

Dealt to andkan [Qh Jc Qc 3s]

andkan: raises 100 to 200

jayemess: calls 200

Ultra Donk: calls 100

 

Kan inte förklara varför jag väljer miniraise. Tror jag var för lat för att skriva in 300 i slidern. QQJ3ss är väl helt okej att raisa för en steal givet att bordet spelat rätt tajt, dessutom kan den ju träffa en fin flopp om man får syn. Jovisst, borde raisat 3xBB som vanligt först in, men blev lite fel. Får i alla fall syn av jayemess - som är main villain i handen.

 

*** FLOP *** [6h Ac Jd] (POTT: 650)

Ultra Donk: checks

andkan: checks

jayemess: checks

 

Här checkar jag, min hand är inte värd ett skit i nuläget. På den floppen har min hand noll värde och rätt lite bluffvärde i detta läge. Ser ingen anledning att beta, detta är den typen av flop som båda mina motståndare kan ha träffat tillräckligt hårt/semihårt för att minst syna.

 

*** TURN *** [6h Ac Jd] [Td] (POTT: 650)

Ultra Donk: checks

andkan: bets 450

jayemess: calls 450

Ultra Donk: folds

 

Såja, det där var ungefär det bästa kortet som kunde komma för mig. Jag betar ut 2/3-pott. Och det är inget snack om saken, jag måste beta här när jag träffat ett av få nötkort. Stegen kommer ju och jag har två blockers, dessutom plockar jag upp lite extraouts i att faktiskt kunna pricka backdoorhålstegen. Får en syn vilket jag inte är överförtjust i, men det kan betyda en mängd saker, ex. par/tvåpar+färgdrag och lite diverse andra möjligheter.

 

*** RIVER *** [6h Ac Jd Td] [2h] (POTT: 1550)

andkan: bets 1250

 

Jag leder ut på den blanka rivern. Riverkortet är ju helt underbart för att jag ska fortsätta bluffa - eller? Dragen missar ju och det känns verkligen som om jag måste beta - jag har inte råd att checka ner och låta en Ax eller liknande ta hem potten. Markerna i potten är alldeles för mycket värda för att jag ska kunna släppa dom och låta Fi checka bakom gratis.

 

Jag borde kanske betat lite mindre - 1100 är nog bättre.

 

Så - spel bra? Spel dåligt? Spel standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte direkt kungen på omaha men dina resonemang verkar vettiga. Att Othello säger att du spelar standard är väl bra kritik.

 

Hursomhelst så var det inte besluten jag tänkte anmärka på eftersom jag som sagt inte är en hejare på omaha. Jag tänkte istället säga "Vilken vacker HH du har skrivit, den är oerhört lätt att läsa och hänga med i. Tillskillnad från alla andra Ctrl+c, Ctrl+v HHs i bad beat delen.

 

En eloge till parre! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...