Gå till innehåll

Pokerklienter installade på begagnad dator


poker_oscar

Recommended Posts

Jag har köpt en begagnad dator att ha i familjens sommarhus. Problemet är att personen som ägde dator innan också är pokerspelare. Han har alltså en massa pokerklienter installerade. Jag bad själv om att han inte skulle formatera den innan jag fick den. Då jag inte är särskilt datorkunnig tyckte jag att det skulle passa bra om allting redan var installerat. Då hade jag givetvis inte en tanke på pokerklienterna.

 

Nu är frågan: Vad måste jag göra för att kunna skapa egna konton på pokersajterna vars klienter redan finns på datorn? Jag vill ju kunna utnyttja alla bonuserbjudanden som finns. Dessa bruker ju endast tillåta en registerring per hushåll. Måste jag formatera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Då verkar det ju inte vara någon fara. Kanske bäst att jag slänger iväg ett mail till supporten på varje sajt jag börjar spela på för säkerhets skull. Hur är det med Neteller förresten? Hur ser de på att två konton skapas på samma dator?

Att det är samma dator spelar ingen som helst roll. Det är IP-nummret som har betydelse (dvs adressen till platsen där datorn står, alltså ditt hem). Så det är bara att köra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att en del klienter även känner av något typ av "ID-nummer" per klient, dvs de kan upptäcka att någon registrerat sig på din dator och klient och inte tillåter dig att göra det.

Okej, men isf märker man ju det och då är det inte svårare än att man kontaktar sajten och säger som det är.

 

Jag ser ingen nödvändighet i att kontakta varenda sajt du spelar på, men om du vill det är ju bara att göra det :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...