Torna Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 På fredag presenteras den första headlinern till Sweden Rock Festival 2005 på deras Kick off och "...två av medlemmarna kommer att vara på plats i Stockholm!" Några gissningar på vilken grupp det kan vara den här gången som är först ut? Citera
eurythmech Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 Jag gissar på nåt jävla metalband Citera
dominator Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 Jag gissar på nåt jävla metalband Metal Up your Ass! Citera
Lill-Prinsen Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 Metal? vadå? fackföreningen eller? citat från persey nilegård, för er som inte kände igen det..... hoppas det blir grymma band iår samt att man har möjlighet att åka dit!! Citera
Torna Postad 25 November , 2004 Författare Rapport Postad 25 November , 2004 Nja, inte omöjligt att det är Europe. Hade dock varit roligare med ett större och mer oväntat band (om man får önska) som tex. AC/DC eller Kiss. För att vara lite mer realistisk så kanske en återförening av Accept är på g? Udo har ju varit där några gånger... Nej, man ska nog inte ha för stora förväntningar. Citera
dominator Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Nja, inte omöjligt att det är Europe.Hade dock varit roligare med ett större och mer oväntat band (om man får önska) som tex. AC/DC eller Kiss. För att vara lite mer realistisk så kanske en återförening av Accept är på g? Udo har ju varit där några gånger... Nej, man ska nog inte ha för stora förväntningar. Accept.... aaaaah... vilken dröm det skulle vara. Restleeeeeeess! Restless and wiiiiiiiiiiiiiild!!! Drömscenariot. Metallica sätter sig i en tidsmaskin. Bränner tillbaka till 1985 och ger mig den där härliga 80tals aggressions thrashen! Citera
Torna Postad 27 November , 2004 Författare Rapport Postad 27 November , 2004 Väljer att citera mig själv: ... För att vara lite mer realistisk så kanske en återförening av Accept är på g? Udo har ju varit där några gånger... Nej, man ska nog inte ha för stora förväntningar. Klara band presenterades igår kväll och är: ACCEPT(D) Vår första av tre headliners! KANSAS(US) STYX(US) DIO(US) MAGNUM(UK) SAXON(UK) HAMMERFALL(S) BLACKFOOT(US) NAZARETH(UK) VIXEN(US) SONATA ARCTICA(FIN) ROBIN TROWER(CAN) HELIX(CAN) SHAKRA(CH) HELLFUELED(S) MORGANA LEFAY (S) SATANIC SLAUGHTER (S) SYMPHORCE (D) CRYSTAL EYES (S) A.C.T (S) THYRFING (S) Hehe, ganska nöjd att sätta Accept Fy fan va bra band det kan bli 2005. Accept och Dio är lysande. Citera
dominator Postad 27 November , 2004 Rapport Postad 27 November , 2004 Härligt härligt! Såg det också, Accept och Dio är riktiga tungviktare. Även Morgana Lefay gillar vi. Kan bli ett härligt rockår för oss med den sanna musikstilen Ska nog dra på Breaker plattan. Grannarna får tycka vad dom vill Citera
eurythmech Postad 27 November , 2004 Rapport Postad 27 November , 2004 Man kan inte annat än känna medlidande för de stackare som ska tvingas lyssna på skiten. Citera
Matteprof Postad 27 November , 2004 Rapport Postad 27 November , 2004 Hepp. Hittills inget som får mig att åka till SRF i år. Känns som man redan sett alla de där banden tillräckligt många gånger. Accept var ju iofs bra senast jag var där men dom har man ju redan sett. Nä Judas Priest i Stockholm på Globen lördagen den 26:e februari slår massor högre . Som aptitretare kanske man kollar in Megadeth den 15:e februari här på Arenan i Stockholm. Deras senaste platta håller faktiskt bra klass. Så jag hoppas på lite andra trevliga band presenteras inom kort. Citera
Torna Postad 27 November , 2004 Författare Rapport Postad 27 November , 2004 Hepp. Hittills inget som får mig att åka till SRF i år. Känns som man redan sett alla de där banden tillräckligt många gånger. .. Det är inte bara banden, det är hela rockfesten! Finns inget bättre än att ligga i gräset och solskenet och titta på rock n roll -konsert och dricka en kall öl. Så jag hoppas på lite andra trevliga band presenteras inom kort. Jo, jag hoppas på lite mer 70-tals rock n roll. Deep purple tex var grymma sist dom var där. Grymt live-band, får gärna komma igen Citera
skarlman Postad 28 November , 2004 Rapport Postad 28 November , 2004 fan vad gött, verkar som att jag kan skita i att köpa festivalbiljett med gott samvete i år. Har blivit så jävla dyrt, och det är ändå från campingen jag har haft bäst minnen genom åren Citera
Micke72 Postad 29 November , 2004 Rapport Postad 29 November , 2004 Mitt tips är att hjältarna i Mötley Crüe blir en headliner. Mycket konstigt annars med tanke på deras efterlängtade come back 2005. Citera
Matteprof Postad 29 November , 2004 Rapport Postad 29 November , 2004 fan vad gött, verkar som att jag kan skita i att köpa festivalbiljett med gott samvete i år. Har blivit så jävla dyrt, och det är ändå från campingen jag har haft bäst minnen genom åren Vadå, har du minnen från campingen??!. Har aldrig jag haft Citera
dominator Postad 1 December , 2004 Rapport Postad 1 December , 2004 Plåtar fixade. Härligt, härligt. Citera
dominator Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 och nu även judas priest plåtar. Citera
Torna Postad 7 December , 2004 Författare Rapport Postad 7 December , 2004 Mitt tips är att hjältarna i Mötley Crüe blir en headliner. Mycket konstigt annars med tanke på deras efterlängtade come back 2005. Så kan vi äntligen offentliggöra det som alla spekulerat om i flera år. MÖTLEY CRÜE är klara för Sweden Rock Festival 2005. Bandet är tillbaka med alla originalmedlemmar. Vince Neil (vocals), Nikki Sixx (bass), Tommy Lee (drums) and Mick Mars (guitar). Bandets spelning på Sweden Rock Festival blir den enda konserten i Sverige i sommar. De kommer att avsluta hela festivalen med deras spelning lördagen den 11 juni. Ny platta är planerad att släppas i februari/mars. Snyggt Micke72 Citera
eurythmech Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Typiskt en jävla rockfestival att låta nån snubbe med haltande svenskakunskaper skriva nyhetsbreven =) Citera
Papa Kubo Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Finns det en enda festival i hela världen som är mer indränkt i nostalgi än Sweden Rock? Citera
dropbass Postad 9 December , 2004 Rapport Postad 9 December , 2004 Finns det en enda festival i hela världen som är mer indränkt i nostalgi än Sweden Rock? Antagligen inte, jag är inte så insatt i scenen men det måste väl ändå finnas en hel del band som är liiite fräschare Citera
Matteprof Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Dream Theater till SRF (Grattis Matteproof ) WEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!! Idag är en glädjens dag! Citera
Nidot Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Var kan man kolla upp vilka nya konserter som kommer å går i sverige? Tänkte nån bättre än att trycka runt ticnet Citera
Recommended Posts