MadMulken Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 PokerStars Game #4762080563: Hold'em No Limit ($1/$2) - 2006/04/27 - 18:18:55 (ET) Table 'Iphiklos II' 6-max Seat #4 is the button Seat 2: Fieldis ($210.70 in chips) Seat 4: anteloped ($83.60 in chips) Seat 5: MUCKorBUST ($93.70 in chips) Seat 6: Mulken87 ($50 in chips) MUCKorBUST: posts small blind $1 Mulken87: posts big blind $2 *** HOLE CARDS *** Dealt to Mulken87 [Kh Qc] Fieldis: folds anteloped: raises $2 to $4 MUCKorBUST: calls $3 shabambam joins the table at seat #3 Mulken87: raises $8 to $12 anteloped: calls $8 MUCKorBUST: calls $8 *** FLOP *** [6s Js Qs] MUCKorBUST: checks Mulken87: bets $38 and is all-in anteloped: folds MUCKorBUST: folds Mulken87 collected $34.20 from pot Mulken87: doesn't show hand *** SUMMARY *** Total pot $36 | Rake $1.80 Board [6s Js Qs] Seat 2: Fieldis folded before Flop (didn't bet) Seat 4: anteloped (button) folded on the Flop Seat 5: MUCKorBUST (small blind) folded on the Flop Seat 6: Mulken87 (big blind) collected ($34.20) Citera
Ignatius Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 Idiotiskt. Varför reraisa med KQo, en hand som riskerar att vara dominerad? (Vissa miniraisar med stålet i tidig position.) Men framför allt är din all-in på floppen dålig. Den innebär att du förlorar hela stacken om någon har träffat hårt (färg, t ex), samtidigt som du inte tjänar något extra på din TPKK om någon har träffat sämre än vad du har. Citera
AsiaCarrera Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 Jag håller med om att det inte är någon höjdare att slå om preflop men däremot är det idiotiskt att skriva att det är idiotiskt att ställa. Med gällande stackdjup så kommer han att få syn av händer han leder mot och det är inte direkt något gynnsamt läge att ge gratiskort. AI är standardspelet i detta läget. Citera
zidio Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 Riktigt dåligt spelat. Du ska inte ens in och gräva i potten med den handen i den positionen... Du kommer bara få syn av bättre händer... Citera
Ignatius Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 Med gällande stackdjup så kommer han att få syn av händer han leder mot och det är inte direkt något gynnsamt läge att ge gratiskort. AI är standardspelet i detta läget. Vilka händer som han leder mot synar all-in-beten på floppen? Citera
Ignatius Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 Man kan tillägga att du är underdog mot färgdrag och bottenpar ... Citera
ignored Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 A:spade: utan träff kan mycket väl syna på micro. Annars finns det ingen hand som synar som han leder emot. Citera
Kenny_Roger Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 Ok - knappen miniraisar och får en syn. Vi har KQo och försöker sno åt oss potten pre-flop. Wow så fiskigt! Sedan när floppen kommer har du ~ett pottbet kvar och TPGK. Klart du går all in. Att re-raisa pre-flop kan vara farligt men behöver inte nödvändigtvis vara fel. Jag skulle dock ha höjt lite mer isåfall. Då blir dessutom floppbeslutet ännu mer självklart. Citera
Ignatius Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 A:spade: utan träff kan mycket väl syna på micro. Annars finns det ingen hand som synar som han leder emot. Är 1/2 micro? Med A och T har fi dock call med 52% equity p g a hålpipan. Citera
Ignatius Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 Sedan när floppen kommer har du ~ett pottbet kvar och TPGK. Klart du går all in. Det spelar alltså ingen roll hur floppen ser ut? Citera
AsiaCarrera Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 Jag uttryckte mig lite underligt i förra posten. Jag menar naturligtvis inte att vi leder mot en massa händer, då det egentligen är ointressant om vi leder eller inte, utan att vi har tillräcklig equity mot en massa händer som synar oss. Alla händer med As utan träff leder vi mot, sen är det coinflop mot spader med träff på lägre par samt att det finns ett gäng 40-procentare. I samtliga av dessa lägen plussar vi även om det bästa är naturligtvis om de lägger sig vilket även det kommer ske med hyfsad frekvens. De sämsta odds vi kan ges är 38:62 iom vår korta stack. Citera
Kenny_Roger Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 Sedan när floppen kommer har du ~ett pottbet kvar och TPGK. Klart du går all in. Det spelar alltså ingen roll hur floppen ser ut? Nej Citera
MadMulken Postad 27 April , 2006 Författare Rapport Postad 27 April , 2006 tack tack för alla svar! ska nog inte vara så trög nästa gång.. Citera
Ignatius Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Nu när jag har sovit på saken håller jag med om att all-in är okej med gällande stackdjup. Man blir mindre weak-tight för var dag på pf! Citera
Emilio Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Tänk så mycket kunniga personer det finns på det här forumet som allting är självklart för. Jag är avundsjuk på er otroliga kunnighet! Citera
ulaf Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Jag hade lätt ställt jag med. Du kan med tanke på din ringa stack lätt få syn av vilket par som helst om de sätter dig på färgdrag. poten är ju dessutom $36 (eller hur?) så de har i princip odds för en syn med färgdrag. Citera
bossbaver Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Riktigt dåligt spelat. Du ska inte ens in och gräva i potten med den handen i den positionen... Du kommer bara få syn av bättre händer... måste vara långtråkigt för dig och spela poker, när du bara verkar spela AA och en solig dag även KK...? Citera
testing777 Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Antar du högg på svaghet när du reraisar preflop med K,Q off. Oftast när jag spelar så raisar "amatörerna" minimumbet preflop med A,x (oftast suited). Om du reraisar nu som du gjorde preflop så är du enbart rädd för ace high flop. Om inte det blir ace high flop är det bara att gå ut och köpa annars är det bara att ge upp om du inte har något slags drag till nutsen. Men din all in bet på river var inte speciellt smart eftersom du får bara syn av bättre händer. En continue bet för att se hur du ligger till men samtidigt har du en så pass liten stack och om du vill bara döda floppen och gambla att du har bäst hand så är din all in bra på floppen. Citera
ulaf Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Antar du högg på svaghet när du reraisar preflop med K,Q off. Oftast när jag spelar så raisar "amatörerna" minimumbet preflop med A,x (oftast suited). Om du reraisar nu som du gjorde preflop så är du enbart rädd för ace high flop. Om inte det blir ace high flop är det bara att gå ut och köpa annars är det bara att ge upp om du inte har något slags drag till nutsen. Men din all in bet på river var inte speciellt smart eftersom du får bara syn av bättre händer. En continue bet för att se hur du ligger till men samtidigt har du en så pass liten stack och om du vill bara döda floppen och gambla att du har bäst hand så är din all in bra på floppen. En CB? Med en stack lika stor som potten? Är det bar ajag som tror att han kan få syn av en sämre hand? Citera
Kenny_Roger Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 En CB? Med en stack lika stor som potten? Är det bar ajag som tror att han kan få syn av en sämre hand? Om inte FI synar med A gör han fel (vadå "kan syna på micro"?). Spelar egentligen ingen roll tycker jag i det här läget. Potten är alldeles för stor i förhållande till stackstorleken för att vi ska bry oss om det. Vi kan ändå inte komma ifrån handen och får 2:1 på ett inställ (eller tänker jag fel här?). Puuush! Citera
Justcall Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Preflop höjningen gillar jag, fast hade nog slåt om till 14 ungefär. På flop blir väl all in ungefär en pottbet vilket som knappast kan vara fel med en så pass farlig bräda. Helt ok spelat tycker jag Citera
Carro23_ Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Skulle nog spelat likadant. Du sitter på knappen va? Från blindarna med samma hand skulle jag bara synat preflop. Citera
ESeaYour Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Men jisses Sitt med full buy-in och spela inte halvtaskiga händer oop . Fattar inte vad folk yrar om egentligen. Citera
MadMulken Postad 28 April , 2006 Författare Rapport Postad 28 April , 2006 Men jisses Sitt med full buy-in och spela inte halvtaskiga händer oop . Fattar inte vad folk yrar om egentligen. kände för att göra ett move bara trodde att dom hade crap, sen så tänker jag inte köpa in 100BB än tycker intee jag kan hantera en sån stack bra än men har börjat köra nu med 50BB så snart ska jag prova med full.. Citera
ESeaYour Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Men jisses Sitt med full buy-in och spela inte halvtaskiga händer oop . Fattar inte vad folk yrar om egentligen. kände för att göra ett move bara trodde att dom hade crap, sen så tänker jag inte köpa in 100BB än tycker intee jag kan hantera en sån stack bra än men har börjat köra nu med 50BB så snart ska jag prova med full.. Tycker du borde satsa på en lägre nivå, tex 100 nl, istället. But thats just me..! Citera
Recommended Posts