Gå till innehåll

Hur stor är risken att man åker på SKM?


zlicka

Recommended Posts

Det är mycket snack om neteller och eventuella problem med skattemyndigheterna, men är det någon som vet om de finns någon konkret risk att dom börjar rota i ev. pokervinster? Jag har mest tagit ut relativt små summor (inte mer än 20 tusen åt gången). Är det någon som haft problem eller hört att någon annan verkligen fått problem?

 

* Förtydligar rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått för mig att det är helt lagligt att ta hem pokervinster. Pengarna ska ju beskattas i det land som servrarna står i. Och om nu SKM skulle kräva dig på skatt när du tar hem pengarna till sverige så blir det ju dubbelskatt, och det går emot EU-direktiv.

 

Jag har för mig att jag läst det här nånstans på nätet. Nån snäll själ kanske har kvar länken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
För att skattemyndigheten ska kunna få reda på dina pengar måste du göra en överföring till ditt konto på, tror det är över 75000, då går automatiskt informationen till skatteverket. Så det är bara att dela upp dina pengar...

 

För du in mer en 110.000 kr vid samma tillfälle får du automatisk hem en lapp från Riksbanken som vill att du fyller i vad pengarna avser, dom säger att det har med statistik att göra men det tvivlar jag på.

Vi lever i ett kontrollsamhälle, så risken att Riksbanken och skatteverket samkör register är nog mer en stor.

Till alla som har ett så kallat Debitcard från Neteller och tror att dom har en vattentät lösning vill jag bara säga att så är inte fallet.

Hade själv en liknande lösning som skulle vara vattentät men visade sig läcka som ett såll.

Om Skatteverket ligger på får dom fram uppgifter om bakomliggande ägare utan problem, jag talar av egen erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
så risken att Riksbanken och skatteverket samkör register är nog mer en stor.

 

Nä , däremot är det riktigt att riksbanken rapporterar transaktioner över en viss summa...

 

Vinner man relativt lite, dvs mindre en medelinkomst kan man vara lugn, det är för lite pengar för att skatteverket skall kunna prioritera den typ av utredning och resurser det kräver för att ta reda på den skatten...

 

Vinner man mer är det främst slumpgranskning man skall "oroa" sig för...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad som är rätt eller fel, men fick iaf idag en check på ca 50 000 kr utbetald från FöreningsSparbanken.

 

På avin "Betalning från utlandet" står det så här: ...Betalningsanmälan ska, för betalning som överstiger SEK 150.000 lämnas till ert lokala bankkontor för rapport till RSV. Banken är ålagd att lämna uppgifter beträffande Juridiska och Fysiska personers betalningar till och från utlandet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...