chievo85 Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 Har ingen HH på denna hand men så här såg det ut iaf! Andra handen i en sng! Alla har cirka 950 i stacken Jag limpar in tidig position med K Q 3 spelare ser floppen Flopp: 9 Q 5 Bra flopp förutom färgdraget Hero: bets 70 Fi 1: calls Fi:2 Calls Turn: Q trissen satt men förmodligen oxå färgen hero:Bets 90 Fi 1: calls Fi 2 : raise 240 hero? Är ju nästan hundra på att någon har färgen iaf! vet att jag har en hel del outs till kåken! Hur hade ni spelat? Gärna kommentarer på alla gator! Citera
Ignatius Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Fold. Fi2 har antingen färgen eller en bra träff som han vill skydda. Oavsett vilket vill du inte fortsätta, hela stacken lär ju åka in på rivern. Citera
AsiaCarrera Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Fold. Fi2 har antingen färgen eller en bra träff som han vill skydda. Oavsett vilket vill du inte fortsätta, hela stacken lär ju åka in på rivern. Citera
y0 Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Syn. Fi2 har antingen färgen eller en bra träff som han vill skydda. Oavsett vilket måste du fortsätta, hela stacken lär ju åka in på rivern. Jag hade checksynat turn. Sen spelar jag aldrig SnG, men fold preflop? Citera
Ignatius Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Blev ju inte riktigt rätt där när vi har triss. Skulle nog folda ändå. Citera
bzkt Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Jag hade checksynat turn. Sen spelar jag aldrig SnG, men fold preflop? Hade spelat likadant och ja, KQo ska foldas i tidig position på låga blinds. Citera
kharma Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Beroende på stack så skulle jag syna turn och vara beredd att lägga på rivern om ingen räddning dyker upp... Citera
jonklar Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Ska man spela KQ i tidig, så bör man ju höja med den. KQ spelas dåligt i en flervägs pott, oftast träffar man bara toppar och i flervägs potter händer det ofta att man har ett tvåpar emot sig. Citera
Largo-Sama Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 potten borde ligga på runt 410 han har 150 kvar att syna Varför tycker ni att han ska lägga sig med 10 outs till kåk/fyrtal? Citera
brut Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Fold finns inte, man får ju hoppas att man inte drar för split. Potten är på mer än 600. 150 för syn. Citera
HeyJoe Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Står ju inte vad det är för insats... För mig skulle beslutet vara helt beroende på insats och anal spealre kvar i turneringen (eller om man har read; fisk% i handen). $5-$30 = raise. $50+ = fold. Min strategi, som förövrigt fungerar aldeles utmärkt på "låga" SnG's är att raisa alla spelabara händer oavsett (nästan) position, och överbeta hela vägen vid träff, innan någon annan tar fiskens $. Jag menar att SnG måste ju vara de fiskrikaste vatten, och varför inte utnytja fisken som inte kan släppa A9s för alla pengar i världen... Citera
majorj Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Står ju inte vad det är för insats... För mig skulle beslutet vara helt beroende på insats och anal spealre . En ny parameter att ta i beaktning? Citera
brut Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Står ju inte vad det är för insats... För mig skulle beslutet vara helt beroende på insats och anal spealre kvar i turneringen (eller om man har read; fisk% i handen). $5-$30 = raise. $50+ = fold. Tycker du inte att syn är ett stort EV+ oavsett hur många spelare som är kvar? Vi får väl anta att ganska många spelare är kvar. Ju större insats destå bättre är väl synen? Citera
HeyJoe Postad 30 April , 2006 Rapport Postad 30 April , 2006 Står ju inte vad det är för insats... För mig skulle beslutet vara helt beroende på insats och anal spealre . En ny parameter att ta i beaktning? Glöm aldrig det Står ju inte vad det är för insats... För mig skulle beslutet vara helt beroende på insats och anal spealre kvar i turneringen (eller om man har read; fisk% i handen). $5-$30 = raise. $50+ = fold. Tycker du inte att syn är ett stort EV+ oavsett hur många spelare som är kvar? Vi får väl anta att ganska många spelare är kvar. Ju större insats destå bättre är väl synen? Det är ju ganska solklart att HERO har damen så som handen har spelats. Så jag kan inte tänka mig att en mer sofistikerad FI (sällsynta på $5-$30 enligt erfarenhet) gör detta move utan att slå ett gäng damer. Call kan ju bli ganska jobbigt om det kommer ett 4:e eller en åtta på turn. Då en av händerna man kan sätta FI på är TxJs. Citera
brut Postad 1 Maj , 2006 Rapport Postad 1 Maj , 2006 Står ju inte vad det är för insats... För mig skulle beslutet vara helt beroende på insats och anal spealre . En ny parameter att ta i beaktning? Glöm aldrig det Står ju inte vad det är för insats... För mig skulle beslutet vara helt beroende på insats och anal spealre kvar i turneringen (eller om man har read; fisk% i handen). $5-$30 = raise. $50+ = fold. Tycker du inte att syn är ett stort EV+ oavsett hur många spelare som är kvar? Vi får väl anta att ganska många spelare är kvar. Ju större insats destå bättre är väl synen? Det är ju ganska solklart att HERO har damen så som handen har spelats. Så jag kan inte tänka mig att en mer sofistikerad FI (sällsynta på $5-$30 enligt erfarenhet) gör detta move utan att slå ett gäng damer. Call kan ju bli ganska jobbigt om det kommer ett 4:e eller en åtta på turn. Då en av händerna man kan sätta FI på är TxJs. Du kan ju betrakta handen enbart som ett kåkdrag! Så om du inte fyller draget så kan du folda. På detta sätt blir synen EV+ Citera
Recommended Posts