Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ingen HH på denna hand men så här såg det ut iaf! Andra handen i en sng!

Alla har cirka 950 i stacken

Jag limpar in tidig position med K :heart: Q :club:

3 spelare ser floppen

Flopp: 9 :spade: Q :diamond: 5 :spade:Bra flopp förutom färgdraget

Hero: bets 70

Fi 1: calls

Fi:2 Calls

Turn: Q :spade:trissen satt men förmodligen oxå färgen :roll:

hero:Bets 90

Fi 1: calls

Fi 2 : raise 240

hero? Är ju nästan hundra på att någon har färgen iaf!

vet att jag har en hel del outs till kåken!

Hur hade ni spelat? :roll:

Gärna kommentarer på alla gator!

Postad
Syn. Fi2 har antingen färgen eller en bra träff som han vill skydda. Oavsett vilket måste du fortsätta, hela stacken lär ju åka in på rivern.

Jag hade checksynat turn. Sen spelar jag aldrig SnG, men fold preflop?

Postad

Ska man spela KQ i tidig, så bör man ju höja med den. KQ spelas dåligt i en flervägs pott, oftast träffar man bara toppar och i flervägs potter händer det ofta att man har ett tvåpar emot sig.

Postad

Står ju inte vad det är för insats...

För mig skulle beslutet vara helt beroende på insats och anal spealre kvar i turneringen (eller om man har read; fisk% i handen). $5-$30 = raise. $50+ = fold.

Min strategi, som förövrigt fungerar aldeles utmärkt på "låga" SnG's är att raisa alla spelabara händer oavsett (nästan) position, och överbeta hela vägen vid träff, innan någon annan tar fiskens $.

Jag menar att SnG måste ju vara de fiskrikaste vatten, och varför inte utnytja fisken som inte kan släppa A9s för alla pengar i världen...

Postad

För mig skulle beslutet vara helt beroende på insats och anal spealre kvar i turneringen (eller om man har read; fisk% i handen). $5-$30 = raise. $50+ = fold.

Tycker du inte att syn är ett stort EV+ oavsett hur många spelare som är kvar? Vi får väl anta att ganska många spelare är kvar. Ju större insats destå bättre är väl synen?

Postad

För mig skulle beslutet vara helt beroende på insats och anal spealre .

En ny parameter att ta i beaktning?

Glöm aldrig det :lol:

Tycker du inte att syn är ett stort EV+ oavsett hur många spelare som är kvar? Vi får väl anta att ganska många spelare är kvar. Ju större insats destå bättre är väl synen?

Det är ju ganska solklart att HERO har damen så som handen har spelats. Så jag kan inte tänka mig att en mer sofistikerad FI (sällsynta på $5-$30 enligt erfarenhet) gör detta move utan att slå ett gäng damer.

Call kan ju bli ganska jobbigt om det kommer ett 4:e :spade: eller en åtta på turn. Då en av händerna man kan sätta FI på är TxJs.

Postad

För mig skulle beslutet vara helt beroende på insats och anal spealre .

En ny parameter att ta i beaktning?

Glöm aldrig det :lol:

Det är ju ganska solklart att HERO har damen så som handen har spelats. Så jag kan inte tänka mig att en mer sofistikerad FI (sällsynta på $5-$30 enligt erfarenhet) gör detta move utan att slå ett gäng damer.

Call kan ju bli ganska jobbigt om det kommer ett 4:e :spade: eller en åtta på turn. Då en av händerna man kan sätta FI på är TxJs.

Du kan ju betrakta handen enbart som ett kåkdrag! Så om du inte fyller draget så kan du folda. På detta sätt blir synen EV+