Gå till innehåll

NLT - Trn, AQ i BB sent skede i turneringen


Recommended Posts

Satt med A Q i BB. Sent i turneringen 31 st kvar. 400 priser men det är ju först mot slutet det betalar riktigt bra. Har 500 000 och medelstacken är ca 300 000. SB är 10 000 och BB 20 000. UTG+2 höjer till 50 000 och alla foldar fram till mig. Han har 700 000 i stacken. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta pot.. slår han om så får du antigen gambla eller slänga dig.. Slänger du så har du fortfarande en hyfsad stack kvar.

 

Checkraise är väl ganska tveksamt.. bettar han pott och du bara ens miniraisar så är du commited och måste gå hela vägen om han slår om igen.

 

Jag hade bettat ut.. Utan ett bra A så har han nog svårt att slå om pga att ni båda har bra stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte det en av de bästa tänkbara flopparna?

 

Halvpott känns ju ganska fel om du inte ville att FI skulle trycka tillbaks. Hade du gjort samma sak med AK eller två par?

 

Jag gissar att FI trycker tillbaks med alla pocketpar (inkl AA), AK och AQ efter att du betat halvpott. Jag menar 200K är ingen jätteinvestering för honom om han kan få dig att folda allt sämre än AQ.

 

Jag skulle helt klart check-raisa honom på floppen och få slut på lidandet.

Med den träffen på floppen skulle inget kunna få mig att lägga ner den handen mot en LAG. Potten blir ju ändå hyffsat stor efter ett förmodat pottbet från FI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick all in och han blixtsynade. La upp A 5 och så var jag utslagen på 31 plats. :cry: Så här efterhand hand skulle jag nog höjt preflop eller lagt mig efter hans omslag.

 

Då var han ju jättelös!

 

Jag antar att du inte hade med A5 i hans hand dist. då, eftersom du inte höjde preflop.

 

Det var iofs bättre för din hand att han visade A5 (25% vinstchans) än AK (12%). Klen tröst dock :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...