Gå till innehåll

Spelkommittén


Recommended Posts

Spelkommittén kommer träffas minst en gång i kvartalet för att utvärdera turneringarna och diskutera eventuella förändringar.

Så gjordes i går då tio representanter mötte upp i bridgelokalen.

Mycket diskuterades och ventilerades och här presenteras i korthet de nyheter som direkt rör er spelare.

 

*Spelkommittén beslutade att testa att addera 10 000 i marker till våra turneringar, samt ändra tidsstrukturen på blindsnivåerna.

Nivå 1-6 kör vi 10 minuters blindsintervall, nivå 7-10 15 min för att sedan köra 20 minuters intervall på resterande nivåer. Detta kommer att initieras redan på lördag 29/4.

 

* Vi bestämde att arrangera en rankingbaserad turnering där topp 30 på snittligan kommer erbjudas plats. Insats och vinster är ännu inte bestämt. Jocke S och Thomas N har tagit på sig uppdraget att fundera över spelstrukturen denna kväll. Turneringen kommer arrangeras fredagen den 2/6. Lördagen den 3/6 är det turnering som vanligt.

 

* Vi beslutade att köra 200 kr + 30 kr i insats varje löneheg, dvs sista lördagen varje månad.

 

* Turneringarna kommer - som de ser ut nu - rulla på som vanligt i sommar. Men faller intresset kommer det bli färre speltillfällen.

 

/Spelkommittén

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjao, nyss hemkommen från lokalen där man inkasserade en blygsam 8:e plats. Vårt test att köra med 30´istället för 20´samt ändrade blindsintervall gjorde ingen större inverkan tyvärr, alla blev shortstack efter 1,5 h... Tråkigt!! Vi måste få bot på detta, så mitt förslag är det som jag lade fram i onsdags. 40´ istället för 20´samt blindsintervall på minst 15 minuter!!!!!!! Aldrig 10....

 

/Joppe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är beredd att hålla med ovan skrivna inlägg, trots att det är formulerat av en aikare. Kul att vi fick lite mer markar att leka med, dessvärre var blindsnivåerna på tok för korta för att det skulle bli något egentligt spel. 10 minuter funkar tyvärr inte även om man kör 20 minuter i slutet. Detta hade inte så stor betydelse då det i princip bara var 1-2 händer som spelades dvs (inget all in preflop). Detta fick även till följd att för att stjäla blinds redan under 2a ronden var man tvungen att sätta i princip hela sin stack på spel och detta är inte riktigt rimligt.

 

Mitt förslag liknar joppes. Tror dock att det kan vara rimligt att starta med 30K och börja med att köra 15 min intervaller i början för att sedan öka till 20 min efter första pausen. Idag slutade turneringen ungefär 21:45 om jag inte missminner mig. Kan vara helt ute och cykla. Förlänger man med 5 efter första pausen bör det kanske ta 1 timme extra, men å andra sidan får vi vara i lokalen till klockan 23, och anledningen som jag har uppfattat det är att det inte ska vara för mycket liv. Det brukar ju dock inte vara alltför hög ljudnivå när det bara återstår 8 spelare så 10-20 min bör ju inte påverka alltför mycket.

 

Ett annat förslag för att få bättre spel kan vara att man startar turneringen 1 timme tidigare alltså klockan 16.00 istället som för nu vid 17.00 folk brukar ju inte ha alltför mycket att göra på lördagar. Och om detta nu skulle krocka med alltför mångas intressen är det u faktiskt så att om man kör 30 eller 40k har man ju råd att blinda av sig själv första timmen om det nu ska vara så illa..

 

Mitt förslag lyder alltså

 

* Start klockan 16.00

* Chips 35.000

* Blindsnivå runda 1 pågår 15 minuter

* Blindsnivå runda 2 och framåt 20 minuter.

 

(När vi spelade om 200 kr, så var blindsnivåerna 25 minuter och vi var klara lagom tidigt om jag inte har fel. Detta ledde till att det faktiskt blev mycket spel vid finalbordet och det är ju så det ska vara. Idag var det ju tvärr som så att om man höjde med en medioker hand och fick omslag var man såpass pottcommited att fold inte var ett alternativ. )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...