Gå till innehåll

NLT - Passivitetsvarning

Recommended Posts

Postad

Game # 019,793,347 - Texas Hold'em No Limit EUR 3/6 - Table "Bologna"

Game ended Tuesday 2004-Nov-23 3:19:32 PM GMT

Även om slutresultatet troligen hade blivit detsamma med lite aggressivare spel från min motståndare, så visar den här potten faran med att "försöka" fånga motståndaren.

Players:

cider (EUR 1,071.75 in seat 1)

gdaily (EUR 588.00 in seat 2)

MrBG (EUR 561.25 in seat 3)

CrimsonSky (EUR 600.00 in seat 4)

Cash (EUR 867.25 in seat 5)

tasman (EUR 786.25 in seat 7)

Niklasamf (EUR 555.50 in seat 8)

Dealer: gdaily

Small Blind: MrBG (3.00)

Big Blind: CrimsonSky (6.00)

gdaily was dealt: Ah - Qh

Cash Fold

tasman Raise (12.00)

Niklasamf Fold

cider Fold

gdaily Raise (18.00)

MrBG Fold

CrimsonSky Fold

tasman Call (6.00)

Flop 2d - Qc - 2c

tasman Check

gdaily Bet (29.00)

tasman Call (29.00)

Turn 2d - Qc - 2c - 3c

tasman Check

gdaily Bet (75.00)

tasman Call (75.00)

River 2d - Qc - 2c - 3c - Qs

tasman Check

gdaily Bet (350.00)

tasman Call (350.00)

gdaily shows: Ah - Qh (a full house, queens full of deuces)

tasman didn't show: Kc - Kh (two pairs, kings and queens)

gdaily wins: EUR 950.50 (with a full house, queens full of deuces)

Rake: EUR 2.50

Postad
Vad hade du gjort om han:

1. Re-raisat till $30 pf?

2. bettat pot på floppen?

3. bettat pot på turn?

Ja sa ju att slutresultatett nog blivit detsamma (om han bettar på turn så lägger jag kanske mig, det är enda chansen att få bort mig). Hans syn på överbeten på sistagatan var inte direkt vacker dock.

Postad
Ja sa ju att slutresultatett nog blivit detsamma (om han bettar på turn så lägger jag kanske mig, det är enda chansen att få bort mig). Hans syn på överbeten på sistagatan var inte direkt vacker dock.

Nej, den är verkligen fasansfull. Det förvånar mig att någon kan göra ett sådant spel på den nivån. Eller finns det någon aspekt av synen jag helt enkelt inte fattar?

Postad

Om han trycker hårt innan floppen så måste du ju rimligen också fundera på att lägga ned. Men om han spelade KK så hårt att du skulle lägga AQs så gör han ju nästan säkert fel och tar inte tillräckligt med värde för sina KK.

Postad
Är det bara jag som får känslan av att Tasman faktiskt verkar tro att han ligger efter. Man checksynar väl inte hela vägen om man tror att man har den bästa handen?

Ja, den frågan har jag ställt mig många gånger varför dessa callingstations agerar som dem gör. Denna fisk är bland de finaste som finns.

Postad

Jag tycker faktiskt inte han speade så horribelt förutom preflop då båda spelade rätt dåligt. Om man nånsin bestämmer sig för att check/calla iväg sin stack är väl det här ändå det perfekta tillfället.

Först och främst är den här floppen väldigt dålig för KK. Har han g-daily slagen är det väldigt få händer han kan få action av. AQ är i stort sett den enda. Att g-daily skulle syna iväg sin stack med ett underpar verkar inte så troligt. Tasman borde inte heller vara direkt rädd för att ge gratiskort på floppen, oftast har g-daily 0-3 outs på den här floppen om KK skulle leda. Samtidigt är det ju väldigt troligt att KK är bäst hand så att lägga den är ju inte heller direkt rimligt. Och just att g-daily minraisade preflop gör att det känns extra troligt att han sitter med en hand som helt missade floppen. Med en stor hand borde han väl raisat mer? Vad jag vill komma till är att KK på den här floppen egentligen bara är en bluffcatcher samtidigt som det känns väldigt troligt att g-daily kommer att just bluffa eftersom han var preflopraisern och är en överlag aggressiv spelare har jag hört. Spelar tasman KK hårt på den här floppen kommer han oftast att vara uppe mot en bättre hand eller så kommer g-daily lägga sig. Turnspelet är ok av samma anledningar som flopspelet. Färgen skulle nog vara det sista jag oroar mig för på turnen. Extra mycket så eftersom jag sitter med Kc och att Qc ligger på bordet vilket gör att g-daily inte kan sitta med AKc eller AQc.

Riverspelet är det som är mest tveksamt. Men just g-dailys overbet gör att en bluff är extra trolig just eftersom det minskar antalet möjliga händer som han kan ha. Med ett overbet säger han i princip "Jag har damen eller bluffar, syna om du vill". Och eftersom tasman inte visat någon styrka alls hittills känns en bluff extra trolig.

Själv skulle jag gjort ett stopbet på 1/3 pot med KK på rivern för att inte riskera att bli utbluffad och borde vinna mer mot JJ, TT t.ex(som borde syna men kanske checkar om jag checkar) och förlora mindre mot färg eller AA(som oftast bettar mer när man checkar till dem men som inte höjer på en sånt bräda). Dock vet jag inte om ett stopbet är mest lönsamt eller om jag skulle göra det av feghet. Man tappar ju väldigt mycket vinst mot händer som 67, J9 eller alla andra händer som helt har missat. Jag kan tänka mig att check/call på river är det bästa alternativet mot en väldigt aggressiv spelare.

Postad

River synen är förstås fruktansvärd men att checksyna och låta gdaily sköta bettingen är inte så dumt i min mening.. Vill man ha in pengarna no matter what där så ska man nog nöja sig med att syna, Man vill ju inte skrämma bort AQ med en raise. Eventuellt så kan en höjning vara på sin plats på flop eller turn för att ta reda på vad man är uppe mot.

Postad
River synen är förstås fruktansvärd
JA!
men att checksyna och låta gdaily sköta bettingen är inte så dumt i min mening..
Håller med.
Vill man ha in pengarna no matter what där så ska man nog nöja sig med att syna, Man vill ju inte skrämma bort AQ med en raise. Eventuellt så kan en höjning vara på sin plats på flop
Nä, då spricker planen
eller turn för att ta reda på vad man är uppe mot.
exakt!
Postad

gdaily, hur bedömer du situationen på rivern då.

Att du skulle vara slagen av Q3 känns ju helt osannolikt - du hade bara någon form av slowplayad quads att oroa dig för (på rivern).

Trodde du att fi har träffat en 2:a eller kanske en Q med med sämre kicker och det fanns risk att han synar dit stora bet på rivern ?

Bedömde du att risken var så stor att han skulle syna ditt stora bet på rivern med säg AA, KK, JJ, TT, flush att det var värt att satsa så mycket trots att det förmodligen (jag säger förmodligen då det faktist inte skulle vara ett jättemisstag om du satt och semibluffa med JJ) är ett jättemisstag av fi.

Skulle ett mindre mer inlockande bett på rivern vara bättre för att antingen få betalt eller få ett omslag ?

Nu löste det sig till det bästa för dig ändå men ... :)