Gå till innehåll

NLT - Skall man fortsätta trycka på turn?


Recommended Posts

Har inte suttit direkt länge innan en ganska intressant hand utspelar sig.. Sitter på BB och en kille som har minirasat... bestämmer mig för att trycka upp potten preflop eftersom jag vill ha potten där och nu... men får två syn... får en bra flopp.... bettar rakt ut i hopp om att dom sakll folda....kanske lite svagt?!... får 1 kallsyn... hmm, går han på samma drag?, set? överpar?, lr 67... ja det finns en mängd olika händer.... är det värt och trycka på hårdare på turn eller skall man hoppas på gratiskort?!....

 

$50 NL Texas Hold'em - Wednesday, April 26, 06:45:25 ET 2006

Table Rhondavous (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: farhanrahman ( $58.58 )

Seat 5: JanBennett ( $99.49 )

Seat 6: HERO ( $52.35 )

Seat 1: kletan88 ( $39.86 )

Seat 4: Bob_Baumeister ( $43.65 )

Seat 3: philthepearl ( $71.52 )

HERO posts small blind [$0.25].

kletan88 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Js As ]

farhanrahman raises [$1].

philthepearl folds.

Bob_Baumeister calls [$1].

JanBennett folds.

HERO raises [$3.75].

kletan88 calls [$3.50].

farhanrahman calls [$3].

Bob_Baumeister folds.

** Dealing Flop ** [ 4s, 9d, 5s ]

HERO bets [$7].

kletan88 calls [$7].

farhanrahman folds.

** Dealing Turn ** [ 8c ]

BETTA?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett skulle jag säga beta ut igen men nu har du jackat upp potten lite väl mkt. Själv gillar jag inte riktigt att återhöja ur position med en hand som AJs. Spelar den hellre som drag hand. Då blir beten på flopp bara 3 och då tycker jag du ska leda turn med.

 

Som det är nu skulle jag checka och syna om inte betet är alltför stort. Om du betar ut turn känns det som han ställer sina sista slantar med många händer och inte kul att syna all in med din hand i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle absolut beta där, ca halvpott.

Hans syn på din relativt stora pottbet indikerar antingen monster eller att han vill utnyttja att han har position på dig.

 

Skulle folda mot omslag all-in från honom. Däremot så är du nog i så fall tvungen att syna en miniraise p.g.a. pottoddsen.

 

Tycker handen är svårspelad eftersom potten vuxit säg lite väl stor i jämförelse med stackdjup.

 

Som sagt att checka där känns ju jävligt vekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka, samma resonemang som ovan.

 

Glöm inte ta bort ditt namn på alla ställen om du nu inte vill att det ska synas, mr.83.

 

vart ser du det? :shock:

jag hade förövrigt (fn i min tiltperiod) checkat, fi raisat och jag lagt mig :(

 

 

Han har ju förmodligen ändrat det nu efter påpekandet!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka, samma resonemang som ovan.

 

Glöm inte ta bort ditt namn på alla ställen om du nu inte vill att det ska synas, mr.83.

 

vart ser du det? :shock:

jag hade förövrigt (fn i min tiltperiod) checkat, fi raisat och jag lagt mig :(

 

 

Han har ju förmodligen ändrat det nu efter påpekandet!!

 

smart ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi stack är för liten att laborera med. Han har ju bara ca en potbett kvar. Så även om man bara bettar halv pott är man comitted vid ett omslag. Om man checkar så lär ju fi ställa och man måste folda eller så checkar han och man får ett gratiskort. Tror att det nog är bäst att checka i det här fallet. Tror fi har ett pocket par som han har svårt att släppa eller set. Tror inte att han har överkort pga floppsynen. Färgdrag kommer han att folda men sannolikheten för att han ska ha det är nästan 0. Om bet så all in men tror alltså inte att opp foldar tillräckligt ofta för att det ska vara mer EV+ än check. HAr i och för sig inte räknat på det man har ju ev så mycket som 15 outs. Så det är nog ganska marginellt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...