Gå till innehåll

Vinner för lite när jag vinner och tvärtom


Tjocko76

Recommended Posts

Hej

 

Jag har spelar nätpoker sedan starten av året och sliter med en sak. Har spelat ganska bra och vunnit kanske 10 "större" turneringar (70-150 deltagare) och har nu gått över till cashgame. Mitt problem är att jag verkar vinna för lite när jag vinner och förlora ¨för mycket när jag förlorar. Ett exempel är sista dygnet....har spelat bort 30 $ (inte mycket jag vet) på ca 420 händer trotts att jag vunnit 20% av dem, vunnit 46% av alla showdowns och 38% av alla flops jag har sett och jag har sett 41% flops. Några tips så här på rak arm??

 

Orsaken till att jag gick över till att spela cashgame (också) var att jag nått payout och finalbordet iaf i 50% av de turneringar jag spelat...

 

Tack på förhud

 

Tjocko76

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du med ett pokerprogram som kan ge dig hand histories kanske du kan gå tillbaka och analysera ditt cashgamespel. Kan du se några trender när du förlorar potter? Några frågor skulle kunna vara om du synar ner för mycket, eller kanske foldar du för enkelt trots att du har oddsen på din sida... Kanske betar du för svagt när du sitter på nötterna, eller betar för hårt och folk foldar när du signalerar styrka. Cashgames skiljer sig på flera punkter från turneringar, och kräver en del justeringar i spelet. Sedan får man anspassa spelstil mkt beroende på motståndet i cashgames. Mkt lär du dig säkert genom att spela, men jag tror att det viktigaste sättet att bli bättre är att analysera sitt eget spel kontinuerligt under tiden som du spelar.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem är att jag verkar vinna för lite när jag vinner och förlora ¨för mycket när jag förlorar. Ett exempel är sista dygnet....har spelat bort 30 $ (inte mycket jag vet) på ca 420 händer trotts att jag vunnit 20% av dem, vunnit 46% av alla showdowns och 38% av alla flops jag har sett och jag har sett 41% flops. Några tips så här på rak arm??

Det enda konkreta tipset man kan ge som svar på en så pass vag fråga är väl att du bör tänka på att det handlar om att vinna pengar och inte potter. Om man t.ex. skiter i (eller inte behärskar) koncept som pottodds kommer man sannolikt att vinna fler potter men förlora mer pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelar turneringar så tar det så jäkla lång tid. Jag är tvillingpappa och går hemma med dem på dagtid och jobbar mycket kväll och helg. Hinner därför aldrig sätta mig ner och vara säker på att få spela i lugn och ro förutom när de sover....alltså mellan 12-13 på dagen och från midnatt och ut när jag jobbar kväll. Därför blir det oftast en eller max två turneringar per dygn (förutom den lilla ultrasnabba lunchen som expekt har) och de tar så lång tid. Startar den 01 så kommer finalbordet igång kanske kl 03.30 och åker man då ut som 7 och får 35 dollar inkl de 10 man köpt in sig med blir det dålig timpeng (så klart e det skitkul, och vinner man får man ju ca 320 för den sista 45 minuterna så e det ju värt det....hmmm varför skrev jag detta undrar ni...inte vet jag egentligen men nu vet ni lite mer om mig....

 

Tack för alla tips...fortsätt gärna med dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite fel att skryta över en siffra som jag inte har något att jämnföra med....och hur fan kan man skryta över sitt pokerkunnande efter 4 månader, 4000 norska kr i minus och 40000 spelade händer...hmm nej du...är otroligt ödmjuk över att jag haft tur som fan....och som sagt...vinner du 3 eller fyra bra händer under en turnering kan du folda dig till minst payout och ibland också ft om man har lite tur....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelar turneringar så tar det så jäkla lång tid. Jag är tvillingpappa och går hemma med dem på dagtid och jobbar mycket kväll och helg. Hinner därför aldrig sätta mig ner och vara säker på att få spela i lugn och ro förutom när de sover....alltså mellan 12-13 på dagen och från midnatt och ut när jag jobbar kväll. Därför blir det oftast en eller max två turneringar per dygn (förutom den lilla ultrasnabba lunchen som expekt har) och de tar så lång tid. Startar den 01 så kommer finalbordet igång kanske kl 03.30 och åker man då ut som 7 och får 35 dollar inkl de 10 man köpt in sig med blir det dålig timpeng (så klart e det skitkul, och vinner man får man ju ca 320 för den sista 45 minuterna så e det ju värt det....hmmm varför skrev jag detta undrar ni...inte vet jag egentligen men nu vet ni lite mer om mig....

 

Tack för alla tips...fortsätt gärna med dem

 

Tack, nu vet jag lite mer. På cirka 150-200 turneringar har du 10 vinster och 75-100 final table. Jag tycker det är godkänt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar siffrorna stå se lite stora ut och jag tror inte att jag spelat riktigt så många (hoppas för fan inte de då jag som sagt e 2 barns far :oops: )

 

För att inte få oförtjänt beröm och klapp på skuldern för nått som jag inte helt kan stå för så säger vi att jag spelat 150 turneringar....vunnit 10 (enda jag är säker på)....payout 30 % och finalbord 15 %.....alltså ca 45 payouts och 20 Ft utom de 10 vinsterna...

 

Synd att Expekt inte har ranking system (förutom en 10 inköps tävling varje tisdag eller torsdag) så man som nybörjare kunde få chansen att jämnföra sig med någon....oavsett resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte rädd för att satsa lite extra när du känner att du leder, speciellt om du sitter på en väl dold stege eller triss.

 

Se till att få betalt för dina monsterhänder. Sedan gäller naturligtvis det omvända...lär dig släppa låga pocketpar om du möter motstånd från flera, lär dig när det är lönsamt att försöka träffa dina drag etc.

 

På låga nivåer älskar folk att jaga drag med suited connectors och de tror att de sitter på stål med färg som har en nia som högsta kort. Sitter du då på färgnötan och stöter på motstånd så är det ofta lätt att få dem all-in.

 

Etc etc etc etc...

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...