Bjorn_ Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 7 Card Stud High ($1/$2), Ante $0.10, Bring-In $0.50 (converter) 3rd Street - (0.60 SB) Seat 4: xx xx 4:diamond: ___brings-in Seat 5: xx xx T:heart: ___calls Seat 6: xx xx 5:diamond: ___calls Hero: 8:diamond: A:club: 8:heart: ___calls Seat 1: xx xx 9:heart: ___calls Seat 3: xx xx 6:spade: ___calls Synar med ett medelpar med esskicker, ok spelat? 4th Street - (3.60 SB) Hero: 8:diamond: A:club: 8:heart: K:heart: ___checks Seat 1: xx xx 9:heart: 8:club: ___checks Seat 3: xx xx 6:spade: Q:diamond: ___checks Seat 4: xx xx 4:diamond: 7:diamond: ___checks Seat 5: xx xx T:heart: 3:club: ___checks Seat 6: xx xx 5:diamond: J:spade: ___checks Check känns som enda alternativet. 5th Street - (1.80 BB) Hero: 8:diamond: A:club: 8:heart: K:heart: 7:club: ___checks Seat 1: xx xx 9:heart: 8:club: 2:heart: ___checks Seat 3: xx xx 6:spade: Q:diamond: 4:club: ___checks Seat 4: xx xx 4:diamond: 7:diamond: 9:diamond: ___checks Seat 5: xx xx T:heart: 3:club: J:diamond: ___checks Seat 6: xx xx 5:diamond: J:spade: 7:spade: ___checks Chansen att alla foldar känns försumbar så jag checkar igen (med avsikt att folda om någon bettar). 6th Street - (1.80 BB) Seat 4: xx xx 4:diamond: 7:diamond: 9:diamond: 4:heart: ___checks___calls Seat 5: xx xx T:heart: 3:club: J:diamond: Q:heart: ___checks___calls Seat 6: xx xx 5:diamond: J:spade: 7:spade: 6:heart: ___checks___folds Hero: 8:diamond: A:club: 8:heart: K:heart: 7:club: A:spade: ___bets Seat 1: xx xx 9:heart: 8:club: 2:heart: K:club: ___calls Seat 3: xx xx 6:spade: Q:diamond: 4:club: K:spade: ___folds Förbättrar till aces up och vill undvika att ge frikort, två gator med rundcheck borde ju också innebära att fi är hyffsat tomma även om stol 4 oroar med tre i färg samt parat dörrkort. River - (5.80 BB) Seat 4: xx xx 4:diamond: 7:diamond: 9:diamond: 4:heart: xx___bets Seat 5: xx xx T:heart: 3:club: J:diamond: Q:heart: xx___folds Hero: 8:diamond: A:club: 8:heart: K:heart: 7:club: A:spade: 3:heart: ___calls Seat 1: xx xx 9:heart: 8:club: 2:heart: K:club: xx___calls Här känner jag mig lite lost. Min i och för sig rätt begränsade erfarenhet säger mig att man allt som oftast är slagen här. Frågan är bara om det är tillräckligt mycket oftast för att snålspara en bet? Räcker ju att ha bäst hand runt 15% av gångerna för att vara värt en syn. Har inte hittat någon vettig strategi för dessa lägen, man vill ju hitta någon slags balans mellan att inte bli utbluffad och att undvika att betala av då fi rivrar färg eller triss. /Bjorn Citera
Tiggr Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Död mans hand bara att kasta tyvärr.. Citera
Recommended Posts