Bubbla Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Har sökt men hittar inget i detta ämne. Vad jag är ute efter är alltså att kunna använda min bärbara dator och en mobiltelefon och spela poker(Även kolla mail osv.) när jag befinner mig på okända platser i sverige. Vad behöver jag? Har ju trådlöst nätverkskort i datorn (Dell9400). Behövs någon annan hårdvara? Vilken typ av mobil-abonemang behöver jag? 3G eller räcker gamla vanliga? Vilka operatörer har bästa och billigaste abonemangen? Har comviq knock out nu så jag antar att jag måste byta? Är vissa telefoner bättre än andra (Om man förutsätter att man har en ny mordern telefon inte en ericsson 337)? Måste finnas massor av mäniskor här som kan sånt här! Hjälp Citera
schenker Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=24588&highlight=tele2 Citera
jna Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Jag har precis beställt mobilt bredband hos Tele2. 169 kr/mån och en gigabyte ingår (räcker gott och väl till poker). Jag beställde också ett PC-kort för c:a en tusenlapp. Att ringa kostar 17 öre/minut till fasta nätet, 0 kr till andra Tele2-abonnemang och 1.69 kr/min till övriga mobiloperatörer. För mig låter det som ett suveränt abonnemang. Citera
Pokershark Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Försökte få det att funka med mitt 3 abonnemang men gav upp efter jag höll på att slänga ut laptopen genom fönstret. Idag tog jag istället och beställde ett 3G datakort från 3 för 199kr/mån upp till maximalt 499kr/mån med uppläggningsavgiften 90kr och en intial kostnad på 999kr för datakortet. Är bunden i 18mån nu. Tycker det verkar väldigt smart och billigt så det är ett tips! Citera
Sansrom Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Har långt ifrån full koll, men kan ju skriva lite ändå.... Ett wlan-kort i datorn är du nog inte så behjälpt av. Dock kan du köra blåtand mot mobilen och använda den som modem. Med vanligt abbonnemang körs då gprs-uppkoppling, vilket är segt och knappt användbart för poker. Med mitt abbonnemang kostar det dessutom 15 kr/MB, men det finns säkert alternativ där. Hur som helst, gprs är inte bra. Skaffade däremot tele2:s mobila internet via 3G häromveckan. För 169 spänn i månaden (+ en tusing i startavgift) får du 1 GB/månad fri surfning med upp till 384 kbps. Du kör då via ett modem (som ingår i startavgiften) som du sätter i PC:ns PC card-port. Du får ett extra sim-kort som du kan använda i din telefon. Eftersom du redan kör comviq är det nog ganska lätt att porta ditt abbonnemang till 3G-internet. Kolla med tele2, har ingen större koll på samtalspriser och sånt jox, eftersom jag inte använder det här för att ringa med. Citera
Pokershark Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Tilt!!! varför startades inte den här tråden 1h tidigare? Då hade jag nog valt tele2:s istället för tre:s. Citera
Zporty Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Tilt!!! varför startades inte den här tråden 1h tidigare? Då hade jag nog valt tele2:s istället för tre:s. Det fans en annan tråd som behandlade samma ämne som schenker påpekade. Jag har Tele2-kortet sedan någon månad tillbaka och är nöjd. Täckningen och hastigheten är helt OK. Om det skulle saknas 3G-täckning där man befinner sig kan man spela via det långsammare GPRS. Medföljer dubbla SIM-kort och tillbehör/mjukvara för att ringa och SMS:a från datorn. Helt klart vettiga samtalspriser också. Jag använder uteslutande mobiltelefon och tjänar nog in de fasta kostnaderna om jag jämför med mitt tidigare abonnemang. Skönt att sitta i bilen och lira poker... Citera
Bubbla Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Postad 25 April , 2006 Tilt!!! varför startades inte den här tråden 1h tidigare? Då hade jag nog valt tele2:s istället för tre:s. Förlåt men jag hade annat att göra. (Prova att ringa dom och säg att du ändrat dig) Tycker tele2 verkar klart vettigare än 3(Som jag dessutom hatar sen tidigare ). Har jag fattat rätt att det är 169kr/mån + samtalsavgifter man får betala? Är det här ett abonemang som man kan hitta ute i affärerna när man skall köpa ny telefon(Man vill ju gärna ha lite rabatt på den)? Rekomenderas någon särskilld telefon (Hellst ericsson eller nokia) som är bra? Citera
Pokershark Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Är ju inte så stor skillnad så det är väl skitsamma vid närmare eftertanke. Fördelar: 3 - Maxavgift per månad (499kr) och lägre uppläggningsavgift (90kr) Tele2 - 169kr per månad istället för 199kr och bindningstid på 12 månader istället för 18 månader. Citera
jna Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Tilt!!! varför startades inte den här tråden 1h tidigare? Då hade jag nog valt tele2:s istället för tre:s. Förlåt men jag hade annat att göra. (Prova att ringa dom och säg att du ändrat dig) Tycker tele2 verkar klart vettigare än 3(Som jag dessutom hatar sen tidigare ). Har jag fattat rätt att det är 169kr/mån + samtalsavgifter man får betala? Är det här ett abonemang som man kan hitta ute i affärerna när man skall köpa ny telefon(Man vill ju gärna ha lite rabatt på den)? Rekomenderas någon särskilld telefon (Hellst ericsson eller nokia) som är bra? Kolla på http://www.tele2.se, klicka vidare till mobilt bredband. Jag beställde via internet och tänkte köra med min gamla LG-lur från mitt nuvarande abonnemang hos 3. Citera
jna Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Har jag fattat rätt att det är 169kr/mån + samtalsavgifter man får betala? Ja, men som vanligt tillkommer initialkostnader när man tecknar abonnemanget. Citera
Pulser Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Tilt!!! varför startades inte den här tråden 1h tidigare? Då hade jag nog valt tele2:s istället för tre:s. Om du beställde den över internet har du 14 dagars ångerrätt. Tror de ska vara de för allt du beställer där över. Däremot vet jag bestämt att det är så för varor. Om en abonemang räknas in där vet jag inte. Citera
Pokershark Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Tilt!!! varför startades inte den här tråden 1h tidigare? Då hade jag nog valt tele2:s istället för tre:s. Om du beställde den över internet har du 14 dagars ångerrätt. Tror de ska vara de för allt du beställer där över. Däremot vet jag bestämt att det är så för varor. Om en abonemang räknas in där vet jag inte. Ringde in beställningen och det skulle säkert gå att avbeställa men jag kom fram till att maxavgiften kan vara ganska bra att ha så jag vill nu inte ändra till Tele2. Citera
StarfiGhtr Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Jag har börjat titta lite på Bredbandsbolagets alternativ vad gäller mobilt bredband. Är det någon som har någon erfarenhet vad gäller deras tjänst? Jag har främst tänkt spela poker med uppkopplingen(nähä!) men det kan även förekomma lite "jobba-hemma" därav känns "kontantkorts" lösningen som ett bra alternativ för min del (ev. kan jobbet då gå in och betala en viss del av datatrafiken) Någon hade uppskattat mängden data för pokerspel till ca 1Mb/h för spel vid två bord. Är det rimligt? Hur fungerar de här tjänsterna rent praktiskt, gprs via datakortet eller telefonen som modem? (någon extra avgift för det i så fall?) Citera
Recommended Posts