Gå till innehåll

Att bäst finansiera WSOP main med mina förutsättningar?


Mikka

Recommended Posts

Hej!

Jag behöver lite hjälp att bestämma mig för hur jag bäst går till väga för att fixa avgiften till main event på WSOP med mitt utgångsläge.

 

Lite bakgrund:

Jag spelar på sunpoker och har avsatt 5000$ för att delta i WSOP.

 

För några månader sedan kändes main event avlägset; jag spelade på lägre nivå och hade inte lika stor rulle. Nu har det dock blivit en möjlighet, fast jag kom på det lite sent...

 

Frågan är hur jag bäst ska finansiera det hela.

Är det mest värde i att spela satelliter eller är det smartast att punga upp resterande 5000 med en gång?

 

Är satelliter till satelliter då bäst att börja med (160$) eller den dyra direkt (1000$)?

Och upplägget? Man borde ha större chans i turneringar med t ex 150 deltagare där 10 får pris, än i sådana där bara vinnaren får pris?

Hur många är det då mest värde i att spela innan man ger upp och betalar inköpet? Det är en vågskål...

Man får räkna med att man får 15000 om man vinner en satellit, men betala 5000 annars.

 

Det beror förstås på hur bra jag är i turneringssammanhang... ;)

Mycket svår fråga, men jag försöker svara utan att överdriva...

Definitivt bättre än medel, men ingen absolut toppspelare. Ganska sällan i pengarna, men oftast topp 3% när jag gör det.

 

Är det någon som kan svara på vad som generellt vore bäst i mitt fall?

 

Tack på förhand!

/Michaela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle definitivt spela satelliter, kan man inte vinna en satellit till WSOP så ska man inte slösa bort så mycket pengar på main event heller. ;)

 

Men det är bara mina rationella (eller irrationella) små tankar, inget mejslat i sten direkt. :)

 

Grundar sig väl på att jag aldrig i livet skulle slösa bort så mycket pengar på en pokerturnering om jag inte känner att jag totalt dominerar turneringspoker, och skulle jag göra det så är det när jag är så pass rik att jag inte ens behöver fundera på hur jag ska få ihop till inköpet. Inköpet ska vara en slant som man råkar ha över, inget som man måste jobba, jobba, nöta, nöta och slita ihop till. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du först och främst ska göra är att riskera 10% av rullen på Martinspokers månadsfinal, de två senaste månaderna har det varit 120% övervärde i deras satelliter till WSOP. 400€ kostar satelliten, 10 platser garanterade, och runt 130 startande när de skulle behöva 300 för att gå runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle personligen välja att lira satteliter till satteliten, blir mycket billigare så ;)

Skulle sikta på att lira där det var runt 150-200 och där runt tio fick pris.

 

Dock så har säkert någon större koll på exakt vilka satteliter som har bäst värde.

 

Edit: Där ser man, Gdaily hade som vanligt kollen på WSOP :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bankrulle är mycket större än 5000, men de pengarna är så att säga låsta vid WSOP. ;)

 

Den där turneringen låter ju kanon, gdaily! Hur kommer det sig att inte fler känner till den?

Vilka datum går den?

 

Jag spelade sunpokers 5000 MPP-turnering som gick för ett par veckor sen. 2/340 fick paketet, jag låg topp3 hela vägen och hade nära dubbelt mer än tvåan när 25 spelare återstod.

Tyvärr räcker inte det när inte korten går ens väg mot fiskar som synar all-in med J9 överkort+inside. 9:e plats blev det.

 

Det går en ny likadan den 29:e april, tänkte köra den även om det är dåligt värde i dem, samt en 160$ satellit till satelliten.

 

Det kommer att vara fler svenskar i Las Vegas än på Öland nästa sommar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars har en 150 platsers garanti, jag tror datumet var den 8de juli.

inköpet tror jag var på runt 350 USD. Kan nog vara värt det även om jag inte tycker om stars klient.

 

Vill gärna passa på att varna dig för att sunpoker INTE är skattefritt också om du spelar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där turneringen låter ju kanon, gdaily! Hur kommer det sig att inte fler känner till den?

Vilka datum går den?

 

Sista helgen varje månad. Orsaken att så få känner till den är ju att MP är mer intresserade av att köpa stora annonser än att göra vettig reklam på forum. Sedan brukar det bli något panikinlägg på wsop.info dagen innan. Kniven har inte fattat vart han skall vända sg för att fp trafik (det är dagliga satelliter till en veckosatellit som är feeder till månadsfinalen 4/40/400 så man kan kvala för en mycket liten slkant om man känner för det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikka, läs förresten min dagbok, jag ställde mig precis samma fråga i början av året, och bestämde mig för att testa satelliter. Än så länge har det gått bra, mycket bra ROI och har kvalat till EPT, Baltic Open, Showdown i Dublin och WSOP. Där finns blandade tankar om både det ena och det andra, kan säkert funka som beslutsunderlag för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är gdaily ola brandborn?

 

Det trodde jag alla visste. Hurså?

 

alltid bra att veta vem man tjötar med på internet. så man vet hur allvarligt man ska ta deras "experttips". nu vet jag ju att när gdaily skriver så är det faktiskt experttips och inte "experttips".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inköpet till main eventet är väl 10k$? Sen kostar ju resa, boende, mat och dyl en hel del, sen även om man vill spela flera av dem turneringarna än ME, som WSOP bjuder på..

 

Vad kan man räkna med att få lägga ut? 20$k iallafall?

 

Ja men kör på rött två ggr i rad då för allt så är det kirrat :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$5000, du behöver $10000. roulett allt på rött!

Var det dummaste rådet idag, kan du inte komma med något bättre anser jag att du inte ska skriva något, SVART ska du satsa på.

 

Shiet, du är ju helt off!

Satsa på grönt så kan du spela alla events istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...