Gå till innehåll

FL7CS - (JK)Q vad göra på tredje


Recommended Posts

7 Card Stud High ($0.50/$1.00), Ante $0.05 (converter)

 

3rd Street - (0.70 SB)

 

Seat 6: xx xx 2:club: ___bets

Hero: J:club: K:spade: Q:diamond: ???

Seat 8: xx xx 8:spade:

Seat 1: xx xx 5:spade:

Seat 2: xx xx A:diamond:

Seat 3: xx xx A:spade:

Seat 4: xx xx 4:club:

 

Här känner jag mig extremt osäker på vad som är rätt att göra när det låga kortet kommer in högt. Kan hitta vettiga argument för både syn, fold eller raise faktiskt.

 

Höjer man finns det ju god chans att få spela tre överkort mot ett lägre par vilket väl är det troligaste att bring in har och det är ju ok givet vissa döda pengar. Risken är dock att något av essen har par i ess och återhöjer och då sitter vi pyrt till.

 

Synar man har vi ju en hög trestege som både kan förbättras till just stege men också ge hyffsade par, tvåpar eller triss längre fram.

 

Slutligen kan man ju tänka så att bring in ofta har ett högt par (dvs minst tior) i hålet och då är ju minst fyra av de kort vi vill ha borta och då bör vi kanske folda, speciellt med tanke på att något av essen som sagt var kan ha ett par i ess.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lagt mig, mycket för att dina pengar är bortslängda de nästan 20% av gångerna som någon har par i ess. Du behöver ju dessutom essen i din hand. Svårt att sätta bring-in på en hand utan read, men du är väl knappast favorit mot honom väl? Förresten, raken kommer att käka upp en del av antarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...