Gå till innehåll

FL7CS - (J7)J lyxproblem


Recommended Posts

7 Card Stud High ($0.50/$1.00), Ante $0.05, Bring-In $0.25 (converter)

 

3rd Street - (0.70 SB)

 

Seat 4: xx xx 3:diamond: ___brings-in___calls

Seat 6: xx xx K:club: ___calls___calls

Hero: J:club: 7:heart: J:heart: ___raises

Seat 8: xx xx Q:spade: ___folds

Seat 1: xx xx 6:club: ___folds

Seat 2: xx xx 7:club: ___folds

Seat 3: xx xx T:heart: ___calls

 

Väljer att höja med ett par i knektar med en tvåfärg här. Antar att en syn också är ett bra (kanske t.o.m. bättre) alternativ?

 

4th Street - (4.70 SB)

 

Hero: J:club: 7:heart: J:heart: J:spade: ???

Seat 3: xx xx T:heart: 4:diamond:

Seat 4: xx xx 3:diamond: 2:heart:

Seat 6: xx xx K:club: 6:spade:

 

Träffar trissen och även om det är ett lyxproblem så känns det svårt att veta vad som är rätt spel här? Väljer man att småbetta eller checka så känns det ju som ett väl uppenbart slöspel och drar man på med det stora bet som ens parade bräda tillåter lär man ju sällan få syn.

 

Brukar normalt sätt alltid smaska på med det större bettet här om jag bettar, vare sig jag har t.ex. QQJJ eller A :heart: K :heart: J :heart: J :spade: eller om jag som nu har trissen och hoppas att detta gör fi foldbenägna mot samtliga. Är detta ett vettigt sätt att tänka?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här typen av slowspel kan nog vara OK när situationen är perfekt, och det är den nästan här. Det är osannolikt att någon träffar något som är värt att spela på femte så du förlorar nästan ingenting även om alla motståndare sätter dig på triss och spelar korrekt. Däremot kan någon nyfiken patient plocka upp triss, tvåpar eller drag på femte och felaktigt syna.

 

Men som sagt, jag tycker bara detta spel är aktuellt som någon typ av engångsfint för att de andra ser så sorgligt tomma ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det givna spelet känns som att storbetta och hoppas att kungen har par och inte tror dig, eller att nån är villig att jaga med ett skitdrag.

 

Med andra ord så håller du alltså med om att mitt standardspel att storbetta vare sig jag har tvåpar, triss eller par plus trefärg/trestege är vettigt?

 

/Bjorn

 

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med andra ord så håller du alltså med om att mitt standardspel att storbetta vare sig jag har tvåpar, triss eller par plus trefärg/trestege är vettigt?

 

Att beta i stort sett varje gång man parar sitt dörrkort i lägen som detta tycker jag absolut är vettigt.

 

När det gäller lillbet/storbet vet jag ärligt talat inte. Det verkar som alla har som standardspel att storbeta, och även om det väl går att tänka sig lägen där en mindre bet kan vara bättre så tror jag inte att det är något som är värt att oroa sig så mycket för.

 

Jag frågade en kompis som brukar ha lite koll varför man ens har dubbelbeten på fjärde och fick svaret "det är nåt trams från 1800-talet troligen", och det är den bästa förklaringen jag fått hittills. Någon annan som förstår varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...