Gå till innehåll

NLT - Floppar färg-/suckerdrag m. SC, spela turn?


Recommended Posts

Stämningen på bordet var hyfsat lugn och min image borde ha varit TAG.

I den aktuella handen hade jag ingen direkt på fi utan utgick från dennes PT stats. Har dock märkt att killen gillar att slunga stacken de ggr han spelar en hand ...

 

Fi's stats:

VPiP: 43%

PPR: 11%

Agg.factor: 3.2

 

Det jag funderar mest på är hur man ska agera på turn i den här handen. Min tanke var förövrigt att jamma floppen ... Ni får dock gärna kommentera alla gator och hur man bäst bör spela dessa.

 

PokerRoom No-Limit Hold'em, $4 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: Other UBB Forum)

 

BB ($476.60)

UTG ($99.00)

MP ($98.60)

Hero ($218.60)

SB ($198.00)

 

Preflop: Hero is Button with 7 :heart: , 8 :heart: .

2 folds, Hero raises to $8, SB calls $7, BB calls $6.

 

Flop: ($24) T :heart: , Q :heart: , J :spade: (3 players)

 

SB bets $25, BB folds, Hero raises to $75, SB calls $50.

 

Efter mitt res så steker SB ett bra tag innan oturligt nog hinner hitta syn-knappen.

 

Turn: ($174) 5 :diamond: (2 players)

 

SB checks, Hero?

 

How would you play this? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl bara två val här.

All in, och hoppas att fi foldar eller att vi drar ut. Om din read säger att FI garanterat kommer syna får du helt enkelt fundera lite på oddsen.

 

Annars e det väl bara att checka bakom och hoppas på klonk. Känns dock som det förstnämnda borde vara mer profitabelt, och garanterat bättre för imagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt läge det där...tycker iaf att du spelar rätt på floppen som höjer.

 

Hans pottbet på floppen ser ju ut som en träff på Q eller öppet stegdrag. På den brädan (färgdrag och stora möjligheter till stege) så borde han ju tryckt dig allin när du raisar på floppen om han hade två par eller bättre så det vill jag nästan utesluta att han har.

 

När han synar din raise känns det som han vill testa dig och eventuellt få hjälp vilket han med största sannolikhet inte fått av en tvåa på turn.

 

Jag skulle nog ställa på turn faktiskt, potten är på ca $174 och du har $135 kvar i stacken. Eftersom du säger att din image är TAG så borde han tro att du spelar så om du har tvåpar eller bättre och då borde han vika både ev drag och par. Han kan givetvis syna ner med par om han inte tror dig men då har du ju ändå möjlighet att dra ut.

 

Checkar du turn måste du i princip ha ett hjärter för att vinna potten (9 kan ju ge honom högre stege) och du lär inte få betalt. Kommer ingen hjärter på turn lär han beta ut dig alternativt check-syna om du testar en (enligt mig) dålig riverbluff.

 

Nej ställ in degen och håll tummarna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att fi inte re-raisade pre flop så kan man mer eller mindre utesluta AK. Dock kvarstår det ett stort antal händer som vi är rejält dog mot i det här läget, tex KQ/KJ/KT/K9/QJ/QT/JT. Vidare så kan man nog inte helt utesluta set i det här läget (JJ/TT) samt högre flush-drag.

 

Sitter inte fi på ett set eller med ett starkt drag såsom KQ/KJ :heart: så tror jag att han får svårt att syna din push på turn. Har inte killen uppvisat grava syn-tendenser vid tidigare möten så foldar han förmodligen alla par/2-par som inte innehåller några drag.

 

Summan av kardemumman: all in!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad äre för jävla skitsnack i stil med:

"Eftersom han INTE reraisa preflop...." etcetc, på lågnivå spelar inte folk så, barf, förstå att poker inte handlar om det du läser i böckerna.

Ak kan man inte utésluta.

 

Jag hade nog tagit gratiskort om jag hade en tight dag och vore jag småtiltad hade jag ställt, ställer du är jag rätt säker på att du får syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad äre för jävla skitsnack i stil med:

"Eftersom han INTE reraisa preflop...." etcetc, på lågnivå spelar inte folk så, barf, förstå att poker inte handlar om det du läser i böckerna.

Ak kan man inte utésluta.

 

Jag hade nog tagit gratiskort om jag hade en tight dag och vore jag småtiltad hade jag ställt, ställer du är jag rätt säker på att du får syn.

 

[ironi]VA?! Spelar man inte som det står i böckerna? Hela mitt liv känns som en stor lögn ... Vad ska jag nu tro på om när hela min världsbild slagits i spillror? Härnäst kommer du väl säkert o säger att Sklansky inte är den bästa pokerspelaren genom tiderna...[/ironi]

 

Tycker det framgick i mitt inlägg att man inte kan utesluta att killen sitter på AK (se "mer eller mindre"). Dock så förefaller det osannolikt (men inte omöjligt) då fi inte jammar potten redan på floppen med tanke på färgdraget som ligger ute samt hero's uppenbara vilja att stoppa in mer pengar i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hört talas om slowplay med jättenötter?

Eller..justdetja, står nog inte i supersystem.

 

Nä, har inte läst den boken ... Däremot har jag en viss erfarenhet av spel mot jättenötter! :lol:

 

Om vi säger så här då; vilka händer hade du kunnat tänka dig att slowplaya på den floppen med tanke på hero's action? Personligen kan jag tänka mig att slowa AK :heart: i det här fallet men det är ungefär den enda. Saken är ju den att hero i och med sitt raise redan sagt att han är beredd att stacka med sin hand; så jag ser inte någon anledning varför man skulle vilja slowa en hand som AK i det här läget ...

 

Slutligen skulle det vara intressant att höra vad det är som gör gör dig så säker på att fi kommer att syna en push i det här läget? Känns lite Saida över det hela. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det faktum att han överbettar potten och sedan synar ett jättebet till.

Ska till ett uberdrag alternativt set/toptvå, inget av de lägger han med 2:1 i pottodds.

 

Nu är det iofs inga jättelika överbets vi pratar om; killen bettar pott in i hero som re-raisar pott.

 

Frågan är vilka händer fi bettar ut i det här läget för att sedan bara syna när han blir återhöjd? Personligen tror jag att det rör sig om svagare händer (alternativt nöten, nöjd?) som kan tänkas vika för ett push på turn, såsom par samt tvåpar som inte innehåller några drag. Alla starka händer som set eller drag tror jag att fi förmodligen skulle (i vart fall anser jag att han borde) ha återhöjt redan på floppen pga brädans utseende samt det faktum att fi måste spela handen ur position med ca 130 bb kvar att beta.

 

Nåväl, det är iallafall vad jag anser. Skulle för övrigt uppskatta om du skulle kunna utveckla din kritik av mina resonemang (eller utveckla dina egna för den delen) istället för att ta till löjliga personangrepp utan någon som helst grund ... Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...