Gå till innehåll

Välgörenhetsinsamling av pokerspelare.


henka75

Recommended Posts

Känner jag mig givmild så ger jag pengarna direkt till organisationer som kan hantera det, inte till någon okänd på internet, även om det skulle vara en moderator.

Men kom igen nu, jag kan dessutom bättra på jacobmals erbjudande genom att bara knarka upp 49% av pengarna.

 

Vad var det förresten för sorts projekt?

 

Det är väldigt behjärtansvärt att uppmuntra människor till välgörenhet. Vi kan tyvärr inte ha enskilda välgörenheter på forumet annat i väldigt särskilda fall, eftersom det är så stor potential för spam och bedrägerier. Det är ju väldigt svårt för oss att få en ordentlig redovisning vart pengarna går.

 

Om du vill uppmuntra medlemmarna på forumet att ge till välgörenhet så kan du göra det genom att skriva en allmän guide för hur man bör gå till väga och vad man bör tänka på. Det förutsätter dock att du är villig att göra en del jobb och behandla ett någorlunda stort antal välgörenheter likvärdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inbetalning till ett nyskapat konto på B2B, som skulle gå till någon ospecificerad välgörenhet som skulle utjämna klyftorna i världen. Anser att jag betalar tillräkligt med Robin Hood skatt här i Täby, så det får duga för mig.

Det flyger inte med mig. Hej då Henka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju många pokerbolag som har att man ska uppge en polare eller liknande så får polaren 20$ tex. Tänk så roligt det vore om man kunde på liknande sätt ge pengar till barncanserfonden eller till ett förbund som hjälper spelmissbrukare. :D

 

Kanske vore något att börja med Unibet/Expekt/Ladbrokes osv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk så roligt det vore om man kunde på liknande sätt ge pengar till barncanserfonden

Här är ett sätt: Ta ut pengarna och sätt in dem på deras postgiro.

 

Men kära nån, nu ryckte du ett citat ur sitt sammanhang. Läs igen. För övrigt har jag gett bort ett fyrsiffrigt arv till just barncanserfonden och som tack fick jag en julskiva med Loket... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk så roligt det vore om man kunde på liknande sätt ge pengar till barncanserfonden

Här är ett sätt: Ta ut pengarna och sätt in dem på deras postgiro.

 

Men kära nån, nu ryckte du ett citat ur sitt sammanhang. Läs igen. För övrigt har jag gett bort ett fyrsiffrigt arv till just barncanserfonden och som tack fick jag en julskiva med Loket... :D

 

Ajdå, man kan ju tycka att barncancerfonden borde vara tacksamma, men istället tvingar de på dig en julskiva med loket! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk så roligt det vore om man kunde på liknande sätt ge pengar till barncanserfonden

Här är ett sätt: Ta ut pengarna och sätt in dem på deras postgiro.

 

Men kära nån, nu ryckte du ett citat ur sitt sammanhang. Läs igen. För övrigt har jag gett bort ett fyrsiffrigt arv till just barncanserfonden och som tack fick jag en julskiva med Loket... :D

 

Ajdå, man kan ju tycka att barncancerfonden borde vara tacksamma, men istället tvingar de på dig en julskiva med loket! ;)

 

hehe, skivan gav jag i sin tur bort och personen som fick den blev glad. Så den gjorde nytta! ;) Tyvärr gillar jag inte alla dessa personer som har ringt mig efteråt och tiggt pengar till fonden i fråga.

Men håll med om att det vore att ganska kul koncept att ge % på sin rake till något välgörande ändamål istället för till nån affiliateskåt privatperson ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inbetalning till ett nyskapat konto på B2B, som skulle gå till någon ospecificerad välgörenhet som skulle utjämna klyftorna i världen. Anser att jag betalar tillräkligt med Robin Hood skatt här i Täby, så det får duga för mig.

 

Robin Hood-skatten skapades väl för att rika kommuner ska ge pengar till fattiga kommuner. Så jag gillar att du anser att du minskar klyftorna i världen genom att du via skatten ger Pajala en del slantar varje månad :lol:

:lol:

(just Täby är ju den 3:e störtsa "förloraren" på denna skatt, så visst ger du en del. Täby ger ca 6 800 kr per invånare och år!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...