Gå till innehåll

Spelar ni sämre efter en längre paus?


summlan

Recommended Posts

Jag har en sak jag funderat över en stund.

 

Är det nån som märkt att man spelat sämre poker efter en paus på ett par veckor?

 

Alltså, säg att en ishockeyspelare skulle ställa sej på isen efter 2 veckors paus, formen är ju då inte alls lika bra som innan.

 

Är det nån som märkt liknande inom pokern? att man tappat lite form av att inte lirat på ett tag och att det tar en stund innan man "hittat formen" igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar som det är helt tvärs om. att ni spelar bättre vid uppehåll.

 

det kanske inte går att jämföra med en sport eftersom man mest använder huvudet när man lirar poker, och tänket släpper väl inte lika lätt vid en paus som tekniken i en sport.

 

intressant iaf :) nu har ja fått svar på en av mååånga frågor ja ligger vaken å funderar på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju spela som en kratta pga att det finns mycket annat i huvudet när man spelar..

 

T.ex "jag borde egentligen ha diskat/fan så här ser ut, borde jag ta pokerpause och städa?/nu har jag priat pokern framför gymmet 5 dagar i rad fan vad tjock och svag jag kommer bli/jag har försummat flickvän och vänner"

 

tar man några dagar off och ägnar sig åt livet (både dess ljusa och mörka sidor) så spelar man nog bättre poker när man kan fokusera helt på pokern igen

 

Det är iaf så det känns för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...