sankento Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 NL1000 Cashgame partypoker HERO 2340$ K 9 FI 920$ FI MP höjer 50$ HERO på knappen synar 50$ Flop Q T 2 FI höjer 100$ HERO synar Turn 3 FI höjer 500$ HERO synar River 5 FI checkar HERO <----- eftersom jag ville maskera handen väljer jag att folda här.... Hur skulle ni spelart, vad gör jag för fel? Vad kan FI ha? Citera
Toan Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Helt klart standard med hålpipan och ett överkort. Citera
Klyka Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Du behöver sanslöst bra read på snubben för att spela så. Du måste vara hyffsat säker på att få honom att ösa in pengar i potten om du träffar, för du är långt ifrån de direkta oddsen för att syna flop och river... Kasta, framför allt på turn där du får tokdåliga odds. Citera
-PK- Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Jag e mer nyfiken på vad Sankento gör på NL1000 när han spelar NL50 normalt Förövrigt e ju bet eller check de enda alternativen..Du kan ju leda.. Citera
wheel_jr Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 500$ synen på turn = bluffa bakom han på river. Citera
Gladiator999 Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 NL1000 Cashgame partypoker HERO 2340$ K 9 FI 920$ FI MP höjer 50$ HERO på knappen synar 50$ Flop Q T 2 FI höjer 100$ HERO synar Turn 3 FI höjer 500$ HERO synar River 5 FI checkar HERO <----- eftersom jag ville maskera handen väljer jag att folda här.... Hur skulle ni spelart, vad gör jag för fel? Vad kan FI ha? Du är väl inte sarkastisk? För om du verkligen ville veta vad FI hade, så kunde du ju alltid checka efter, vilket är gratis (om man inte räknar in priset för den avslöjade handen). mvh Citera
Hume Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Fi bettar $500 in i en pot på $300 vilket lämnar han med $270 kvar i stacken. Du synar med hålstegdrag, ett överkort och kung hög. Med tanke på din fold på rivern trots att fi checkar tror du ju uppenbarligen inte att kung hög räcker för att vinna poten vilket gör turn-synen helt obegriplig. Missar jag något, var turn ett misclick, eller var det bara en jättedålig syn? Citera
elvis77 Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 det här är väl ett skämt? Det måste det vara, annars kan vi utse författaren till årets fisk. Citera
Snusarn Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Öh, hur kan folk svara seriöst på en sån här tråd? Citera
Klyka Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Öh, hur kan folk svara seriöst på en sån här tråd? Jag svarar seriöst därför att jag en gång i tiden inte heller hade koll på dessa saker. Nån gång måste man lära sig, och det är trevligt om någon förklarar vad man gör fel ist för att bara dryga sig. Citera
dlinder Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Jag svarar seriöst därför att jag en gång i tiden inte heller hade koll på dessa saker. Nån gång måste man lära sig, och det är trevligt om någon förklarar vad man gör fel ist för att bara dryga sig. Fast det verkar onekligen lite oseriöst att detta på allvar skulle vara NL1000. Citera
Snusarn Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Öh, hur kan folk svara seriöst på en sån här tråd? Jag svarar seriöst därför att jag en gång i tiden inte heller hade koll på dessa saker. Nån gång måste man lära sig, och det är trevligt om någon förklarar vad man gör fel ist för att bara dryga sig. Du tror alltså att han uppriktigt undrar var han gör fel i den här handen? När han synar hålpipor för alldels för mkt pengar och muckar handen på river? För mig låter det som ett tråkigt skämt bara. Citera
wheel_jr Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Öh, hur kan folk svara seriöst på en sån här tråd? Jag svarar seriöst därför att jag en gång i tiden inte heller hade koll på dessa saker. Nån gång måste man lära sig, och det är trevligt om någon förklarar vad man gör fel ist för att bara dryga sig. Du tror alltså att han uppriktigt undrar var han gör fel i den här handen? När han synar hålpipor för alldels för mkt pengar och muckar handen på river? För mig låter det som ett tråkigt skämt bara. SKIT I ATT KOMMENTERA DÅ! Citera
Klyka Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Du tror alltså att han uppriktigt undrar var han gör fel i den här handen? När han synar hålpipor för alldels för mkt pengar och muckar handen på river?För mig låter det som ett tråkigt skämt bara. Visste du hur man räknar på sina odds när du var nybörjare? Visste du hur stor chansen att träffa var? Etc etc.. Om du skulle ställa denna fråga så vet jag att det är ett dåligt skämt. Men jag hade mkt väl kunnat ställt den själv för ett par år sen. Citera
Sjoberginho Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Du tror alltså att han uppriktigt undrar var han gör fel i den här handen? När han synar hålpipor för alldels för mkt pengar och muckar handen på river?För mig låter det som ett tråkigt skämt bara. Visste du hur man räknar på sina odds när du var nybörjare? Visste du hur stor chansen att träffa var? Etc etc.. Om du skulle ställa denna fråga så vet jag att det är ett dåligt skämt. Men jag hade mkt väl kunnat ställt den själv för ett par år sen. Men om man nu är nybörjare så är det väl inte det bästa att börja spela NL1000? Tror också att detta är ett litet skämt...känns oseriöst på lång väg. Citera
Klyka Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Men om man nu är nybörjare så är det väl inte det bästa att börja spela NL1000? Rika fiskar finns det gott om.. Och NL1000 låter ju skrämmande, men NL 5/10 låter på nåt sätt inte riktigt lika farligt. Särskilt inte om man inte riktigt har koll på vad man gör.. Sen är väl inte nybörjare direkt kända för att alltid göra det rätta i varje situation..? Citera
Snusarn Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Öh, hur kan folk svara seriöst på en sån här tråd? Jag svarar seriöst därför att jag en gång i tiden inte heller hade koll på dessa saker. Nån gång måste man lära sig, och det är trevligt om någon förklarar vad man gör fel ist för att bara dryga sig. Du tror alltså att han uppriktigt undrar var han gör fel i den här handen? När han synar hålpipor för alldels för mkt pengar och muckar handen på river? För mig låter det som ett tråkigt skämt bara. SKIT I ATT KOMMENTERA DÅ! Skit i att hålla in skift när du skriver. Mitt inlägg var till för att visa min uppfattning om att tråden var ett skämt. Det verkade som merparten trodde motsatsen och då ville jag belysa frågan ur en ny, lite spännande vinkel. Citera
Snusarn Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Du tror alltså att han uppriktigt undrar var han gör fel i den här handen? När han synar hålpipor för alldels för mkt pengar och muckar handen på river?För mig låter det som ett tråkigt skämt bara. Visste du hur man räknar på sina odds när du var nybörjare? Visste du hur stor chansen att träffa var? Etc etc.. Om du skulle ställa denna fråga så vet jag att det är ett dåligt skämt. Men jag hade mkt väl kunnat ställt den själv för ett par år sen. Möjligheten finns ju alltid att karln är seriös, dock tror jag verkligen inte det. "Att mucka på river för att maskera sin hand" -movet får mig att inte riktigt köpa konceptet. Citera
sankento Postad 23 April , 2006 Författare Rapport Postad 23 April , 2006 HAhahahha ni ör fan sjuka hela bunten!! Sankento som i vanlig fann lirar NL50 postar en helt sjukt korkat spelad hand från NL1000 kl 05.30 på morgonen och i en 1000$ foldar rivern efter att FI checkar hahah riktigt roligt att ngra svarade seriöst på det här. Jag var övertrött och hade fruktansvärt tråkigt. Men jag tackar för alla svar och kan glädja er alla med att jag inte är så dålig som denna handen visar Citera
Klyka Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Ok, låt oss en gång för alla utreda sannolikheten för att han är seriös.. Låt P(spelat) = sannolikheten att han spelat en hand som denna P(posta) = Sannolikheten att han skulle posta handen om han spelat den P(skämt) = Sannolikheten att han, utan att ha spelat handen, skulle få för sig att posta den som en "kul" grej Då är sannolikheten att detta är en seriös post: P(seriös) = P(spelat)*P(posta) / ((1-P(spelat))*P(skämt)) Jag skulle uppskatta variablerna som följer: P(spelat) = 0.25 (ja, det är väl inte så osannolikt att han har spelat en sån här hand? Nån gång gör vi det alla) P(posta) = 0.1 (kan man inte dessa koncept, men är medlem på ett forum så är det inte helt osannolikt att man frågar om det på forumet) p(skämt) = 0.01 (Vem fan kommer på idén att skriva en sån här tråd som ett skämt??) P(seriös) = 0.25*0.1 / ((1-0.25)*0.01) P(seriös) = 0.025 / 0.075 P(seriös) = 33% Det är en tredjedels chans att han är seriös om jag uppskattat variablerna rätt. Inte så jag tror det med andra ord, men värt att ta i beaktande... Jag måste lida av sömnbrist eller nåt. Skjut mig långsamt. Citera
Klyka Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 HAhahahha ni ör fan sjuka hela bunten!! Sankento som i vanlig fann lirar NL50 postar en helt sjukt korkat spelad hand från NL1000 kl 05.30 på morgonen och i en 1000$ foldar rivern efter att FI checkar hahah riktigt roligt att ngra svarade seriöst på det här. Jag var övertrött och hade fruktansvärt tråkigt. Men jag tackar för alla svar och kan glädja er alla med att jag inte är så dålig som denna handen visar Ah, there it is.. Så du passar in i den 1% med fruktansvärt dålig humor i min uträkning ovan... Tillägg: Notera att min uträkning implicerade att du med 66% sannolikt är en av de 1% med sämst humor. Och att det sedan visade sig stämma.. Nihihihi.. Citera
sankento Postad 23 April , 2006 Författare Rapport Postad 23 April , 2006 Ok, låt oss en gång för alla utreda sannolikheten för att han är seriös.. Låt P(spelat) = sannolikheten att han spelat en hand som denna P(posta) = Sannolikheten att han skulle posta handen om han spelat den P(skämt) = Sannolikheten att han, utan att ha spelat handen, skulle få för sig att posta den som en "kul" grej Då är sannolikheten att detta är en seriös post: P(seriös) = P(spelat)*P(posta) / ((1-P(spelat))*P(skämt)) Jag skulle uppskatta variablerna som följer: P(spelat) = 0.25 (ja, det är väl inte så osannolikt att han har spelat en sån här hand? Nån gång gör vi det alla) P(posta) = 0.1 (kan man inte dessa koncept, men är medlem på ett forum så är det inte helt osannolikt att man frågar om det på forumet) p(skämt) = 0.01 (Vem fan kommer på idén att skriva en sån här tråd som ett skämt??) P(seriös) = 0.25*0.1 / ((1-0.25)*0.01) P(seriös) = 0.025 / 0.075 P(seriös) = 33% Det är en tredjedels chans att han är seriös om jag uppskattat variablerna rätt. Inte så jag tror det med andra ord, men värt att ta i beaktande... Jag måste lida av sömnbrist eller nåt. Skjut mig långsamt. Klyka du är underbar! Jag lovar dig, det var på skämt. Fin uträkning gör du iaf det gillas. Tycker fortfarande att det är lite kul att folk kan ta en HH seriöst efter att FI i en 1000$ pot checkat rivern och HERO väljer att folda handen. Men vad vet jag folk kanske "maskerar" sina händer så på NL1000 Citera
Recommended Posts