Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar en Sit & Go 20+2kr på Svenskaspel. Har inga reads på spelarna är första gången jag möter dom.

jennie5963 sitter på plats 1 med 690.00

Leenaa sitter på plats 2 med 825.00

m12 sitter på plats 3 med 865.00

HERO sitter på plats 4 med 825.00

Permo1 sitter på plats 6 med 905.00

ziggee sitter på plats 8 med 4175.00

Villman sitter på plats 9 med 1640.00

Leenaa satsar s mörken 50.00

jennie5963 satsar l mörken 25.00

Leenaa: --, --

m12: --, --

HERO: Jc, Js

Permo1: --, --

ziggee: --, --

Villman: --, --

jennie5963: --, --

Pre-flop:

m12: Lägger mig

HERO: Höj 100.00

Permo1: Syna 100.00

Villman: Syna 100.00

jennie5963: Syna 100.00

Leenaa: Lägger mig

Flop (Board: Jh, 2d, 7s): Pot: 650

jennie5963: Passa

HERO: Passa

Permo1: Passa

Villman: Satsa 50.00

Jennie5963: Syna 50.00

HERO: Höj 150.00

Permo1: Syna 150.00

Villman: Lägger mig

Jeniee5963: Lägger mig

Turn (Board: Jh, 2d, 7s, 2h): Pot: 1150

HERO: ?

Får JJ och höjer upp det före floppen och träffar set, Jag väljer att check-räjsa floppen, kanske man skulle ha gjort check-syn på flopp för att check-räjsa turn? Vad skulle ni ha gjort? Vad är bästa sättet att få lite mer i potten på Turn?

Postad

Här kommer lite feedback.

Först och främst gillar jag inte din dubbling av blinden preflop. Här hade jag höjt till 175 då jag inte vill ha med mig hela fältet med JJ, framförallt inte i en turnering.

Nu fick du med dig massa folk och det blev ju bra ändå eftersom du träffade toppset. Sällan gillar jag att checkraisa toppset men här är ju potten så stor i förhållande till din stack och det är inte så jättetroligt att någon träffat en bra hand att jag nog valt samma linje. Nu var det ju synd att Villman gjorde ett så märkligt litet bet som 50, men en syn fick du ju med dig från Jennie i varje fall. Hade han betat normalt hade det ju blivit ett autoställ då du inte ens har pott kvar men nu finns ju alternativet att mjölka kvar även om det känns konstigt att kunna höja något annat än AI i detta läget.

Du får med dig dem på din sockerhöjning och på turn finns det egentligen inget annat att göra än att ställa in med tanke på att du har lite kaffemarker kvar och potten är mångfaldigt det.

Postad

Flop: Själv hade jag betat halv pott på flopp. Ett vekt bett som borde kunna inducera bluffar, och omslag av mellanpar.

Turn: Blev man synad på flopen i det läget så skulle jag definitivt checka. Du har kåken och sitter ur position. Ett lysande tilfälle för din gubbe att bluffa, eller tro att han värdebetar låga par.

River: Självklart ställ.

Postad

Syna bara på floppen, det ändå du blir slagen av är om någon sitter på T9 eller 98 och har hålstege, men är ju väldigt osannolikt. Checka igen på turn, nu är du ju oslagbar. Du kan ju hoppas att han träffar en bättre hand. Om det kommer ettt farligt kort på river som du tror han kan haft nytta av kan du checka, beta annars. Varför höjjer du på flopp? Det skriker ju styrka. Vill du verkligen vinna potten nu med nötterna?

Postad

Du har nog helt rätt där, skulle bara ha synat floppen och checka turn i hopp om att nån betar igen. Om man spelat så och nån betar på turn ska man då raisa all-in direkt eller bara syna givet att inte beten är så stor att jag ändå blir all-in genom att syna?

Postad

Om han satsar mer än halva av din stack på turn kan du lika gärna ställa in, han är ju ändå commitad. Om det är en mindre bet, syna och checka river. Eller beta river, beros på motståndaren och vilket kort som kommer.

Postad

De som säger att det är helfel att checka den här floppen tycker jag är lite väl enkelspåriga och "slowspel är bara dumt"-aktiga. Vi har ~ett pottbet kvar och en helt ofarlig bräda. Att få in pengarna om någon redan har en vettig hand ska inte vara så svårt och om de inte har det kan vi låta dem träffa turn.

Nu hade tyvärr ingen något men du vann i alla fall 250 mer än om någon hade lett floppen. Trösta dig med det!