Trillian Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 En hand som jag funderat lite på från gårdagens FLT SH spel. Tyvärr har jag ingen HH kvar så jag får ta lite från minnet. BB kommer jag inte ihåg vad jag hade för read på men troligen passiv som de flesta vid bordet. Texas Hold'em $0.5-$1.0 Pre-flop: HERO is SB with A:diamond:, 7:diamond: X folds, 2 calls, HERO calls, BB raises, 2 calls, HERO calls Minns inte riktigt om det var en eller två som synade innan mig Flop: X:diamond:, Y:club:, Z:diamond: HERO checks, BB bets, 2 folds, HERO calls Minns inte exakt vad som kom på floppen men den var ganska raggad förutom färgdraget med låga kort. Jag hade i alla fall odds att dra till färgen Turn: A:spade: HERO checks, BB bets, HERO raises, BB raises, HERO calls Här träffar jag topparet så jag låter BB betta igen, är han tom får jag in en BB, har han ett bättre A så har jag en färg som kan rädda mig. River: blank BB bets, HERO folds Min färg kom inte och jag tror han har bättre A eftersom han 3-bettade på turn, så jag lägger. Vad är alternativen på turn? Bet måste väl gå bort i och med att han får chansen att lägga en sämre hand men höja med en bättre. Check/call på turn och check/call på river eller betta om jag träffar färgen (kanske tom check-raisa)? Citera
bossbaver Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 hatar dessa lägen.. tycker dom dyker upp HELA tiden.. jag hade nog tyvärr slängt, men javetefan vad som är rätt o fel, hoppas nån annan klok själ har ett bra svar på detta Citera
SkyRocker Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 c/r floppen och beta turnen, då kan du få honom att folda ett bättre ess. Men om vi antar att du bara synade floppen: Om motståndare är passiv så tycker jag inte om en c/r på turnen. Om han inte har ett ess kommer han ofta bli rädd och bara check/call resten av handen. Rivern är nog ok tror jag. Men om floppen var koordinerad (dvs många drag) skulle jag vilja ha en ganska bra read att han inte är "tricky" för att lägga mig. Citera
Kenny_Roger Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 c/r floppen och beta turnen, då kan du få honom att folda ett bättre ess. W00t? Citera
SkyRocker Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 c/r floppen och beta turnen, då kan du få honom att folda ett bättre ess. W00t? Hm, fattar att det lät konstigt. Jag menade i vanliga fallet när inte ett ess kommer. Just den här gången hade det ju inte funkat Citera
Ayahuasca Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Hade CR floppen och bettat ut turn, i det här fallet synat raise och checkfoldat missad river. Mot vissa motståndare hade jag checksynat missad river. Citera
Swalling Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Semibluffar alltid i sånna lägen på floppen. På turn skulle jag CR, det kan vara bra eftersom du inte vet om hans hand. Om du blir re raisad på turn, syna, och om det kommer blank på river, checka och lägg dej. Tycker inte du spelade så bra, får skylla dej själv när du lämnar över taktpinnen till motståndaren. Citera
Recommended Posts