Patruck Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 Har spelat poker i lite mer än 1 år nu. Har totalt gått lite pluss, men vill plussa mer! Satte in 200 kr igår på svenska spel för att spela upp mig en del. Spelar CG på 5 manna bord, 0,5/1kr Nu skulle jag vilja ha lite tips om hur jag borde spela //Patruck Citera
Agorali2 Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 Starta istället med ungefär 1 000 - 2 000 kr så har du en tillräckligt stor rulle för den nivån. Citera
Patruck Postad 22 April , 2006 Författare Rapport Postad 22 April , 2006 Jo, men ja har inte riktigt råd med att sätta in så mkt.. Citera
Mikey Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 Välkommen till PF.nu! Den här frågan kanske bör ligga i Nybörjarfrågor, en egen del av PF! Det finns ju ingen formel för hur du ska spela, men väldigt generella tips för hur jag tycker du bör spela som ny och med liten rulle är att du enbart spelar premiumhänderna. Och spela dem aggressivt! Höj mer, syna mindre pre-flop! Om du vill vara med i en pott vill du ta kommandot. Sen så läs runt på forumet, för hela PF.nu är ju fylld av info om hur man "ska spela" Ha det! Citera
Patruck Postad 22 April , 2006 Författare Rapport Postad 22 April , 2006 De va ju inte så jättemycket till hjälp. Jag kan mer än vad man kan tro. Är det bra att kunna pottodds bra redan på den här nivån? kan lite men inte så mycket Citera
Djens Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 Läs igenom nybörjardelen av forumet. sen kan du kika lite på andra delar, när du läst ett antal timmar här så sätt dig på ett pokerbord. Citera
Patruck Postad 22 April , 2006 Författare Rapport Postad 22 April , 2006 Men jag har redan spelat i mer än 1 år...mest med lite småpengar. Jag behöver inga nybörjartips.. Citera
Djens Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 om d undrar om du behöver kunna pottodds bra, sätter in 200 o spela för och sen säger att du kan lite så hör du hemma i nybörjardelen, PUNKT. Citera
Goose_strike Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Det är en ganska stor fråga att svara på men mitt råd är att läsa, läsa och spela. Jag började Läsa pokerhandboken av Dan Glimme 3 ggr sen Haringtons två första böcker vilket har hjälpt mig något enormt. Ett anant tips är att diskutera mycket jag brukar analysera situvationer med min bror. IOFS ingen hjälp direkt, men det är på lång sikt en enorm hjälp Citera
brut Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Bry dig inte så mycket om rullen. Sätt in så mycket pengar du kan avvara varje månad och se vad som händer . Citera
Jarnkamin Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 pottodds bör man kunna om man villl vinna i CG på lång sikt. Tips är att läsa på om pottodds specifikt för FL om du spelar det, eller specifikt för NL om du spelar det eftersom potodds-tänket är helt olika för dem båda. Boktips FL Sklansky Theory of poker, Texas Holdem for advanced players, Sklansky, Malmuth NL: Potlimit and nolimit holdem, av Reuben/Ciaffone, Harrington vol1 (inriktad på turn.spel men extremt bra bok, tänket funkar även i CG) Citera
kfluffie Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 pottodds bör man kunna om man villl vinna i CG på lång sikt. Tips är att läsa på om pottodds specifikt för FL om du spelar det, eller specifikt för NL om du spelar det eftersom potodds-tänket är helt Det han menar med att Potoddsen är olika ska jag tillägga en kommentar till: Potoddsen är alltid lika att träffa t.ex. en färg även om det är Spread-Limit, No-Limit eller Fixed-Limit men det han menar är att i NL så räknar man en hel del med de Implicita oddsen. T.ex. att träffa färgen är (om jag inte minns fel) 4.11:1 men man kan ändå syna till färgen med t.ex. 3:1 om man räknar med att få en slant i fall draget sitter. MVH //KF Citera
Patruck Postad 28 April , 2006 Författare Rapport Postad 28 April , 2006 tack tack för alla svaren. Jag spelar NL. Citera
stackbrat Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Men jag har redan spelat i mer än 1 år...mest med lite småpengar. Jag behöver inga nybörjartips.. i kombination med "Behöver man kunna pottods? Kan lite men inte mycket" = Moment 22 i ett nötskal EDIT: för att bidra med något konstruktivt. Du är alltid sämre än vad du tror, komihåg det och granska ditt eget spel mycket kritiskt så kommer du bli så bra som du kan bli men förmodligen aldrig bäst. Men å andra sidan kommer du potentiellt vara miljonär långt innan dess så Lycka till. Citera
brut Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Du måste själv förstå vad som är viktigt i poker. Så du måste tänka. Du kan få inspiration/övning genom att läsa böcker och pokerforum men resten får du klara själv. Ex du undrar om det är bra att kunna pott odds. Svaret är ja men det räcker inte du måste förstå det själv. Citera
Recommended Posts