Gå till innehåll

NLT - SH, KQs skumt river bet?


Recommended Posts

Ganska nyligen satt mig ner vid bordet och har inga speciella reads på killen, dock har han raisat flertalet gånger på button och det känns som om han stealar.

 

 

Table Bakhtaran, 21 Apr 2006 11:19 PM ET

 

Seat 2: user420

Seat 3: MRMND

Seat 7: HERO [ QH,KH ]

Seat 8: dotzxxx

Seat 9: NJS xXx

ANTES/BLINDS

dotzxxx posts blind ($1), NJS xXx posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

user420 calls $2, MRMND calls $2, HERO bets $6, dotzxxx folds, NJS xXx folds, user420 calls $4, MRMND calls $4.

 

FLOP [board cards 7D,KS,10S ]

user420 checks, MRMND checks, HERO bets $12, user420 calls $12, MRMND folds.

 

Att han callar här tog jag som svaghet, antagligen jagar han färgen eller stegen.

 

TURN [board cards 7D,KS,10S,QD ]

user420 checks, HERO bets $35, user420 calls $35.

 

Sådärför vill jag ha stop på det hela och överbetar lite dessutom har jag hittat tvåparet. Och att han skulle fått stege av detta kort trodde jag inte.

 

RIVER [board cards 7D,KS,10S,QD,2S ]

user420 bets $78....

 

Problemet är ett faktum, vad tror ni? Vad skulle ni göra? postar min action sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns mängder med händer som slår din hand i detta läge. Set, stege, färg. Jag skulle inte bli förvånad om han sitter med AJ:spade: och spelar först på färg/royal, träffar sedan stege och vet att han träffar nötfärgen (eventuellt royal) om det kommer ett till spader på rivern och kan således utan några problem bara syna på turn.

Jag hoppas verkligen att du la den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

well, eran uppfattning verkar överensstämma med min egen, det som jag tycker är konstigt är storleken på betet. Om han jagade färgen och hitta den så är 4/5 potbet att ta i? Sen limp utg med ajs,.. jag vet inte, blev ställd av den här handen, även om den tillsynes verkar självklar.

 

Dock så håller jag med om att hans call på turn borde skrämma mig, antingen borde han ställa om och höja mig om han trodde att jag bluffa, eller bara få information om hur stark hand jag har, vilket i sig skulle gett mig information om att han är osäker på sin hand. Så som läget verkade på turn så var han säker på att han hade bästa handen. Och detta gjorde att jag foldade det hela... ville bara ha lite åsikter om det hela.. thx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han hade nöten, var riverbeten säkerligen en bet för att han antingen ...

A) kände på sig att du inte satt på färgen med det spel som du gjorde

eller

B) han hade färgen, men kände att du hade en tillräckligt stark hand att syna med, då poten gått upp i en del, samtidigt som han visste att han skulle slå dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han hade nöten, var riverbeten säkerligen en bet för att han antingen ...

A) kände på sig att du inte satt på färgen med det spel som du gjorde

eller

B) han hade färgen, men kände att du hade en tillräckligt stark hand att syna med, då poten gått upp i en del, samtidigt som han visste att han skulle slå dig

 

Japp, instämmer, hade nog väntat mig något i stil med halvpot bet på river ändå. Tack för åsikterna iallafall, blev lite klarare med andras åsikter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...