Gå till innehåll

Föra statistik.


Daxxar

Recommended Posts

Hej!

 

Hade tänkt att börja med en dagbok här på pf.nu där jag endast skriver om mitt headsup spel. Hade även tänkt att ta med lite statistik som ROI osv, men då jag aldrig hållt på med statistik tidigare så undrar jag vad som kan vara bra att ta med om man ska lira headsup.

 

ROI (vad de nu står för) antar jag är bra att ta med? Fyll gärna på listan och berätta hur man räknar ut just den statistiken (om det nu skulle vara svår att räkna ut).

 

Sen så har jag ingen aning om hur man räknar ut ROI, om någon kunde berätta detta så skulle bli extremt tacksam!

 

/Gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ROI (i %) = Profit / Entries * 100

 

Ok vi säger att jag spelar 2headsup. på nivån 100+5kronor. Då ligger jag plus 190. 190/2 gånger 100 = 9500!?!?

 

Med wikipedia metoden: 390/200 - 1 = 0.95 = 95% och det verkar stämma?

Entries är 2*100=200.

 

(190/200)*100=95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är en fena på Excel så kan du göra ett kalkylblad. Gärna ett där du gör en rad för varje grej du spelar (en för varje turnering/sng/cash-game, etc) och har kolumner med åtminstone följande:

 

Spelform (Hold'em/Omaha, etc)

Spelformat (Turnering/SnG/Cash game etc)

Bettingstruktur (NL/PL/FL etc)

Nivå (för cash games (tex 10 för FL $5/$10)

Inköp

Avgift

Total investering (summan av inköp+avgift)

Utgående pengar (pris i turnering eller det du har framför dig när du lämnar ett cash game)

Datum

Speltid

Site

med mera

 

Notera att en del av dessa fält kan räknas ut med formler utifrån andra fält.

 

Sen kan du göra pivot-tabeller för alla möjliga olika spelformer, exempelvis en för bara HU SnG..

 

Eller så gör du bara ett enkelt kalkylblad för just HU-SnG. En kolumn för inköp, en för avgift, en för placering och en för eventuellt pris. Samt en komumn där du summerar pris-inköp-avgift för att få resultatet av din session, och sedan en där du summerar accummulerat resultat för att kunna använda den kolumnen till en graf...

 

Fan vad jag snackar mkt skit.. Sorry, mkt rajraj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...