Gå till innehåll

Bränna 18 lax, på vad?


FreeAgentFrog

Recommended Posts

Vad skulle ni göra för 18 lax om ni ska göra er av med dem? Ni får handla saker, t.ex kläder eller en TV. Men ni får inte göra investeringar t.ex aktier eller sätta in på banken. Vad är det roligaste man kan göra för 18 friska laxar?

 

Eftersom ni flesta som läser det är höginkomstagare? och ni tycker det är lite pengar kan ni sätta er in i en fattiglapps situation där det är en enorm rikedom. Hellre bra förslag än trams....

 

BOMBA PÅ :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att tjäna är "svårt" men att spendera dom är inga som helst problem.

om jag var "tvungen" att göra av med pengarna hade jag köpt skitsnygga kläder, bjudit med min någon underbart snygg tjej på en middag i något land långt bort. En snabb resa dit, sova en natt och äta middag/umgås och sedan hem igen.

 

poff, pengarna skulle vara borta på en gång.

 

skulle jag köpa en sak skulle de bli en skapligt fet tv för ca 10000 sen en dynglyxig skitskön fotölj att sitta i. Detta under förutsättninga att du som jag är singel och bor själv, annars får de ju bli 2 fotöljer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det roligaste man kan göra för 18 friska laxar?

Det tråkiga svaret är att köpa många små saker över tid. Det lite roligare är nog att resa, men jag vete fan om man kommer så långt på 18kkr. Eller det gör man säkert, men jag har ingen aning.

 

Så förslag 1) Kontinuerlig vardagslyx i stil med filmer och god mat.

 

Förslag 2) Ta ditt pick och pack till något ställe där de gör saker som du tycker verkar kul.

 

Eftersom ni flesta som läser det är höginkomstagare?

Det tror jag inte.

 

Dessutom så kommer en höginkomsttagare redan gjort en massa av de roligaste sakerna som är tillgängliga för dig och därmed rekommendera något av sakerna som ligger längre ned på rolighetslistan.

 

Säg att Bill Gates får 18kkr extra, han kan väl tänka sig att det vore lite kul att vika en papperssvala av dem, eftersom han redan haft möjlighet att göra roligare saker som att åka tjugofemtusen varv i Fritt Fall och annat meningsfullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, skaffa en bra datorskärm. Den kommer du kunna använda länge med relativt stor nytta.

 

soft värre, vad får man för skärm för 18 lax?

 

Eller ett bibliotek av DVD-filmer.

 

Dummaste jag hört

 

Jag tog en resa till Israel förra månaden. Väl värt de pengarna tycker jag.

 

Vettig, men varför Israel? Är det inte oroligt där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag skulle fixa en garderob a lá Bateman (American Psycho). Kläder är det enda som imponerar på det motsatta.

Heh, du får väl typ några T-shirts och ett par byxor för 18kkr om du ska upp i Batemanklass.

 

Men en investering i garderoben är annars en bra idé, får ofta upp självkänslan och med lite smart shopping kan man få ut mycket nytta av pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men en investering i garderoben är annars en bra idé, får ofta upp självkänslan och med lite smart shopping kan man få ut mycket nytta av pengarna.

 

Trodde inte att du var så här mjuk. Men jag iofs lite småfull.

 

Kläder i allmänhet måste väl vara EV-?

 

Och, att känna saker?

 

(Kan iofs missa ironi nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde inte att du var så här mjuk. Men jag iofs lite småfull.

Jag också.

 

Kläder i allmänhet måste väl vara EV-?

Fight Club-outfit är ju iofs inte fel.

 

Ska man lägga pengar på ren feel-good-prylar så tycker jag kläder kan vara bra. Man skämmer bort sig lite grann och kan känna sig snygg, det är allmänt positivt.

 

FWIW så har jag lagt typ 40 000 - 50 000kr på kläder senaste månaderna.

 

Och, att känna saker?

Men till och med Arnold lyckades ju känna känslor i slutet på T2, varför skulle inte jag kunna göra detsamma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

FWIW så har jag lagt typ 40 000 - 50 000kr på kläder senaste månaderna.

 

:shock::shock::shock: Är det som så att den store pokerteoretikern sitter hemma och grindar i Guccikalsonger, minkpäls från Prada, solglasögon från DG eller så har du handlat en jävla massa på ÖB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock::shock::shock: Är det som så att den store pokerteoretikern sitter hemma och grindar i Guccikalsonger, minkpäls från Prada, solglasögon från DG

Nä, köpte rätt mycket grejer bara eftersom det var hög tid att uppdatera garderoben och jag var uttråkad. Köper man typ Evisu och sånt så blir det ju rätt snabbt mycket pengar. Jag gick lite till överdrift också.

 

Skulle aldrig få för mig att köpa Gucci, Prada eller DG. De märkena är a) sjukt pretentiösa och b) inte designade för korta, tjocka människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha, jag var också säker på att Hjort var lång och smal... och eventuellt blond. Men tjock tror jag är en överdrift?

Det tråkiga svaret är att köpa många små saker över tid. Det lite roligare är nog att resa, men jag vete fan om man kommer så långt på 18kkr. Eller det gör man säkert, men jag har ingen aning.

Min månad i Amerika gick på runt 18k. Men då hade jag iofs gratis boende en stor del av tiden. Å andra sidan ingick bla bilfärd längs kusten, två flygresor tvärs över kontinenten (och två över atlanten förstås), tre dagars snowboardåkning och $300 i bortslaskade pokerpengar.

 

Skulle aldrig få för mig att köpa Gucci, Prada eller DG. De märkena är a) sjukt pretentiösa och b) inte designade för korta, tjocka människor.

c) gay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...