Batch Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Denna hand utspelade sig under ett no-limit $25 bord. MP1 som är med i potten hade innan handen sett floppen med 24% av sina händer. Han hade höjt preflop med 15% av sina händer. Hans totala showdowns låg på 6%. Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) UTG+1 ($24.15) MP1 ($28.50) MP2 ($22.90) Hero ($32.10) CO ($33.93) Button ($34.62) SB ($3.65) BB ($24) UTG ($12.41) Preflop: Hero is MP3 with K, K. SB posts a blind of $0.10. 2 folds, MP1 raises to $1, 1 fold, Hero calls $1, 1 fold, Button calls $1, 2 folds. Flop: ($3.35) 7, 2, J(3 players) MP1 bets $2, Hero calls $2, Button folds. Turn: ($7.35) T(2 players) MP1 bets $4, Hero raises to $8, MP1 calls $4. River: ($23.35) 6(2 players) Final Pot: $23.35 Results in white below: MP1 has Ac Ah (flush, ace high). Hero has Kc Kh (flush, king high). Outcome: MP1 wins $23.35. Hur skulle ni aggerat? Citera
jozoa Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Höj pre-flop. Höj flop. Höj mer turn, värt att dubbla - du får i stort sett inte bort en hand. Det är alltid jobbigt att ha AA uppe mot sig när man har KK, men det är smällar man får ta. Citera
Big Less Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Reraisar du bara med EN hand preflop har du en rätt stor lucka i ditt spel. Dåligt spelat på alla andra gator också. Höj floppen. Höj på riktigt på turn. Citera
NorthQ Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Jag hade nog torskat hela min buy in på denna hand...vilket nog är rätt...du skall aggra med KK Citera
Batch Postad 21 April , 2006 Författare Rapport Postad 21 April , 2006 Reraisar du bara med EN hand preflop har du en rätt stor lucka i ditt spel. Dåligt spelat på alla andra gator också. Höj floppen. Höj på riktigt på turn. Höj pre-flop. Höj flop. Höj mer turn, värt att dubbla - du får i stort sett inte bort en hand. Det är alltid jobbigt att ha AA uppe mot sig när man har KK, men det är smällar man får ta. Min tanke med att inte höja preflop var att jag avsåg att slowplaya mina kungar, detta är inte något jag gör varje gång. Efter floppen så var jag rätt säker på att jag hade bordets bästa hand med goda möjligheter till förbättring (färg) vilket medförde att jag bara callade min motståndares raise på 8BB. Turn så reraisade jag dock och det med 16BB vilket jag inte tycker är för lite. Eller är det de? Tanken var ju inte heller att få bort någon hand utan att mjölka min motståndare på pengar. Citera
Myssion Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Du kan inte räkna turn-raisen i antal bb, räkna baserat på pottstorlek, hans bet och stackar. Citera
HeyJoe Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Re-raise till $3 pre-flop, och om inte degen åker in efter det, så ska den in på floppen. Här ska du förlora vart enda nickel med stil. In med degen bara! Citera
sympathetic Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Bara att dega in och blunda så fort som möjligt. Helst pre-flop. Citera
jonklar Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Min tanke med att inte höja preflop var att jag avsåg att slowplaya mina kungar, detta är inte något jag gör varje gång. Inte helt fel att slöspela mot en väldigt aggressiv motståndare som kör longshots och bombar på alla gator med skit, men då ska han bomba minst pott. Man bör komma ihåg att ett par är en väldigt känslig hand. Dina motståndare har mycket större chans att förbättra sina händer (om de inte sitter på lägre par). Om man låter handen gå till river, då är chansen hyffsad stor att man blir slagen. Som huvud spel och mot normal motståndaren, bör man bomba på alla gator med KK. En del går allin på floppen, personligen gillar jag att beta ca 80% av potten på alla gator. Spelade alldeles nyss mot en kille som alltid slöspelar höga pockets. Jag vann två inköp av han på NL50euro, med 74s (stege) och T5 (triss i femmor på river). Båda gångerna satt jag på bb. Han betade bigblind hela vägen, vilket jag ser som att checka. På river reraisade han mig kraftigt, jag ställde in han synar och visar sin katastrof. Roligaste var att han kallade mig för fisk och klagade på min tur i chatten. Ska även tillägga att han förlorade ett par inköp på samma sätt till andra spelare. Citera
tamtaram Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Du hade iallafall en grym tur i denna hand som inte förlorade mer. Du skulle höjt mer på alla gator men MP1 spelade ännu sämre. Han/hon borde satt dig all in allra senast på floppen. Och på river så har han ju nötfärgen och bettar inget.... Citera
Recommended Posts