Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tycker du gör helt rätt. Allt utom rivern är ju självklart tycker jag.

Personligen skulle jag inte ens överväga att lägga A8s preflop på dessa bord. Sedan när du väl har färgdraget på floppen och färgen på turn är det inte mycket att snacka om.

Slutligen tycker jag att man mycket väl kan ckeck-syna även om man bedömmer att det är något mer än 92% att han faktiskt har kåken. Visserligen är en en syn om du bedömmer att han med 95% sannolikhet har kåken aningen minus EV men å andra sidan tror jag att det ökade bluffande mot dig du uppmuntrar om du foldar kan kosta dig mer i längden.

Och efterssom jag anser att det är i princip omöjligt att sätta någon på en hand med mer än 95% säkerhet på dessa bord är det bara syn som gäller.

/Bjorn

Postad

Nej, hazeelnut uppskattade ju det till 90%. Måste ju vara mer än 92% på kåk för att det ska vara en fold.

Kan du utveckla resonemanget? hazeelnut uppskattar det till att han är slagen med 90% och det håller jag med om. Hur kan en syn vara legitimerad? Det ligger 12 bb och dessa vinner man en av tio gånger - 1.2$ och man har stoppat in 7x0.1bb - 0.7 vilket ger 6.3 investerad $ om man går hela vägen. och vinner man den tionde så vinner man $1.2 den tionde. Detta ger 1.2 i vinst och 6.3 som man förlorar. $5.2 i förlust om man spelar på detta sättet. Har jag fel?

Fattar ingenting av det du skrev men på rivern handlar det ju endast om pottodds. Om man tror att man har bäst hand 1 gång av 13 så ska man syna om man har pottodds på 1:12. Det här är bara aktullt på rivern. Av det du skriver "gå hela vägen" etc så antar jag att du räknar odds från preflop eller nåt sånt. Pårivern är det oväsäntligt vilka som stoppat pengar i potten, dom pengarna tillhör potten och när du ska välja om syna eller inte för att ha chans på potten ska du resonera som jag skrev ovan.