Gå till innehåll

Allt om Turneringsresultat ITM!


Papa Kubo

Recommended Posts

Vilket Spel : NL Texas

Antal Spelare : 385

Antal Platser Betalda: 40

Inköp : $30+3, unlimited rebuys, 1 add-on, $35K guarantee

Placering : 3

Pris : $3500

Site : Party

 

Äntligen var klonken med mig i en stor turnering. Gjorde en rebuy och en add-on, så totalt blev det 90 dollars insats för min del. Var ganska jämnt när vi var tre kvar. Sista handen får jag JJ på BB, SB (har lika stor stack som jag) går all-in med typ 15BB och jag synar. Han visar A6, och jag åker naturligtvis ut. Förstapris var $8750, så det var helt klart den dyrast beat jag nånsin åkt på, men jag får väl vara lite glad ändå... :)

 

Loj gud på er alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket Spel : NL Texas

Antal Spelare : 267

Antal Platser Betalda: 30

Inköp : $150+12

Placering : 1

Pris : $11 178

Site : Party

 

Så oerhört skönt att äntligen ha en stor turneringsvinst, nästan skönare än pengarna i sig faktiskt.

 

Nyckelhänder:

1. Tidigt i turneringen floppade jag toppar + öppet stegdrag och ställde in. Fick syn av en färdig stege men satte stegen på turn för delning.

2. Mitt i turneringen hamnade jag i en trevägsallin med KK mot AA och AQ och floppade en kung.

3. På finalbordet drog jag ut två småstackar med A6 mot A8 resp A8 mot AQ.

4. Sista handen har jag QJ och floppen kommer Q98 rainbow. Jag gör en check-raise all in och får syn av Q4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Fixed Limit Texas

Antal Spelare : 80

Antal Platser Betalda: 10

Inköp : $100+9

Placering : 1

Pris : $2240

Site : Party

 

Råkade av misstag köpa in en fixed multi för 100$ (trodde det va NL)

typ 3:e gången nånsin jag kör fixed har endast railat en del...

 

med sjukt mkt klonk och en fin chiplead tog jag hem hela touren, man kanske borde sadla om till fixed? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : No limit Texas

Antal Spelare : 680

Antal Platser Betalda: 130

Inköp : $50+5

Placering : 3

Pris : $8700

Site : Prima

 

 

Blev en del rebuys första timmen, sen präglades spelet av supertight spel från min sida (blev nästan rädd för mig själv), bra kort samt att jag aldrig förloade ett coinflip tills finalbordet :)

 

4 handed torskade jag en 700k pott med Aqo mot k8s...killen drog backdoor flush =/

 

sen fick jag aldrig riktigt göra comeback, rök med Kjo mot a-5s när jag lastade från sb på killens bb...får bli vinst nästa gång 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!

 

Sjukt att du inte klonka KJ handen, sick att fi klonkar flurren mot dig vissa har riggen på en så ere bara ;) Dåliga tour klonks du gör synd att de inte höll hela vägen på 100k

 

tack!

 

Mjo hade Aq´n hållt hade jag nog tagit hem det mot dom där galningarna...hade iofs sjuk tur innan, jag vann alla coinflips AKs mot jj, jj mot AK, 1010 mot AK etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : No limit Texas

Antal Spelare : 281

Antal Platser Betalda: 30

Inköp : $ 100+9

Placering : 4

Pris : $1800

Site : Party

 

Näst största stack när det är 7 kvar och så spelar jag lite klantigt ett par händer. Chipleadern blir BB sett ur min position så det blir lite svårspelat därefter det. Nöjd ändå efter en kall period på 2 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite inne i en streak nu, lirat fem och itm tre av dem och min första turneringsvinst på nätet :P

 

Vilket Spel : No limit Texas

Antal Spelare : 352

Antal Platser Betalda: ?

Inköp : € 5

Placering : 3

Pris : € 141

Site : B2B

 

Vilket Spel : No limit Texas

Antal Spelare : 165

Antal Platser Betalda: 27

Inköp : € 10+10

Placering : 3

Pris : € 207

Site : B2B

 

Vilket Spel : No limit Texas

Antal Spelare : 195

Antal Platser Betalda: 27

Inköp : € 5

Placering 1

Pris : € 201

Site : B2B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : No limit Texas 20kn

Antal Spelare : 98

Antal Platser Betalda: 10

Inköp : $100+9

Placering : 7

Pris : $1000

Site : Prima

 

 

Stiger in på finalbordet som chipleader men lyckas bränna en stor del av stacken med a9s mot en tomte på a10s...båda klonkar ess på turn hoppas han ska vika då jag tycker jag representerar Aq/Ak men han hittar callen, handen efter ryker man med 99 mot qq...surt som fan

men får väl glädjas åt att man har 4 finalbord i den här turneringen på 7 gånger spelade varav 2 vinster :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : No limit Texas

Antal Spelare : 708

Antal Platser Betalda: 63

Inköp : $30 +3 Deep stacks

Placering : 6

Pris : $955

Site : Pokerstars

 

Går in som stor chip lead på finalbordet med 900k före tvåan med 400k. Klappar ihop totalt och slutar sexa efter all in med top par nötflushdrag.. fan man blir sliten efter nio timmar i sträck.. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : No limit Texas

Antal Spelare : 204

Antal Platser Betalda: 20

Inköp : $35 +3 freezeout

Placering : 4

Pris : 571

Site : Prima

 

Spelar nästan inte en hand första timmen, sen flyter allt fint. Åker på några nitar men det är endast av shortstacks. Åker med AQ mot 88, surt att aldrig kunna plocka hem 1 placeringen men den kommer nog snart :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : PL Omaha hi

Antal Spelare : 85

Antal Platser Betalda: 13

Inköp : €2+1 + 1 Rebuy och 1 addon

Placering : 2

Pris : €102

Site : Heypoker

 

Loggad in för att se om jag hade några cash på siten. Hittar €9 och bestämmer mig för att köra omaha rebuyen. Passar perfekt med 1 re-buy och 1 add-on :) Förlorar HU mot en tomtig dansk med klonkingskilz.

 

Min första omaha turre så det kändes stabilt. Var chipleader hela vägen från första pausen.

Sen att det inte var några pengar att tala om spelar ju ingen roll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : No limit Texas

Antal Spelare : 281

Antal Platser Betalda: 30

Inköp : $ 100+9

Placering : 4

Pris : $1800

Site : Party

 

Näst största stack när det är 7 kvar och så spelar jag lite klantigt ett par händer. Chipleadern blir BB sett ur min position så det blir lite svårspelat därefter det. Nöjd ändå efter en kall period på 2 månader.

 

ÄNNNNTLIGGEEEN....... :D:D:D

 

Antal Spelare : 446

Antal Platser Betalda: 50

Inköp : $ 50+5

Placering : 1

Pris : $5825

Site : Party

 

Där kom den första vinsten, som jag gått och väntat på den.

Jag spelar rakt igenom en kanon turnering naturligtvis med lite

klonk då och då men det är så det ska vara.

Underdog när det blev HU, Fi har ca 300k och jag ca100k och han blir lite överaggro ett par ggr och saken är biff, så jävla skönt........................

 

EDIT

Just det, glömde ju i upphetsningen att den citerade posten jag tog med hände för 4 dgr sen. Först kommer det inget, sen kommer det inget och till sist kommer allt.

 

Gott Nytt Poker år på er

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : No limit Texas

Antal Spelare : 264

Antal Platser Betalda: 30

Inköp : $20+2 rebuy $12000 guaranteed

Placering : 2

Pris : $2306

Site : Prima

 

 

HU har jag 170 000 och fi 700 000.. höga blinds så det blir all in varje hand. åker med A 3 mot A J. När ska jag lyckas ta en förstaplacering ???? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: NL Texas

Antal Spelare: 206

Antal platser betalda: 36

Inköp: 10€+1 rebuy

Placering: 3

Pris: 279€

Site: B2B

 

haha ja vad ska man säga!? Seplar vanligtvis 0.10/0.20 eller 0.25/0.50 så att jag lyckades ta min bästa placering hitills i min pokerkarriär är jag mycket nöjd med. Tycker jag spelade stabilt men gjorde ett kostsamt misstag i slutet. MEn som sagt är jag mycket nöjd! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: NL Texas

Antal Spelare: 228 + 440rebuys + 153 addons

Antal platser betalda: 27

Inköp: $50 + $5

Placering: 1

Pris: $11288.75

Site: Pokerstars

 

Den första stora tuneringsvinsten :) Kom in på finaltable som shortstack men hade väldigt tight image som gjorde att jag kunde sno potter. En hand där jag träffar topset som senare blir nötkåk med JJ var en nykelhand som byggde upp stacken. I slutet med 4 kvar slog jag ut 2st med KK nästan efter varandra. Ena hade AA men jag klonka K och andra hade QQ och jag klonka en K då med, helt i onödan. HU hade jag ca 1M marker mot 200k och jag höjer en 99 och han trycker Q8s jag synar flopp hjälper ingen turn ger han färgdrag men rivern är blank :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: NL Texas

Antal Spelare: 228 + 440rebuys + 153 addons

Antal platser betalda: 27

Inköp: $50 + $5

Placering: 1

Pris: $11288.75

Site: Pokerstars

 

Den första stora tuneringsvinsten :) Kom in på finaltable som shortstack men hade väldigt tight image som gjorde att jag kunde sno potter. En hand där jag träffar topset som senare blir nötkåk med JJ var en nykelhand som byggde upp stacken. I slutet med 4 kvar slog jag ut 2st med KK nästan efter varandra. Ena hade AA men jag klonka K och andra hade QQ och jag klonka en K då med, helt i onödan. HU hade jag ca 1M marker mot 200k och jag höjer en 99 och han trycker Q8s jag synar flopp hjälper ingen turn ger han färgdrag men rivern är blank :D

 

Känns ju lite pinsamt att komma med mina fjutt vinster efter det då men ändå :D

 

Hade iaf en grym månad i november med 3 MTT segrar (alla på ladbrokes), samt ett antal finalbord. Nån kan ha varit i början på dec.

 

Iaf en $ 10 freezeout, 750 pers och ca $ 1800 första pris.

 

En $ 25 freezeout, ca 300 pers och runt $ 2300 i första pris.

 

Och sista var en 20 $ rebuy ca 280 pers och runt $ 3500 i första pris.

 

Bra månad hade ett par finalbord på B2B men ingen riktig fullträff. Samt ett par andra finalbord på Ladbrokes också.

Känns som jag är på g nu :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: NL Texas

Antal Spelare: 664

Antal platser betalda: 60

Inköp: $5+ $0.5 unlimeted rebuys+ add on

Placering: 1

Pris: $1631

Site: Eurobet

 

 

Min första stora tuneringsvinst. Gjorde 5 rebuys första timmen. Låg sedan bra till hela tiden, högt över average men inte i ledning. Avgjord när vi var 5 st kvar och lyckades tredubbla med 66 mot AKo och AQ. Hade sedan mer än hälften av chipsen.

Mkt skoj, nu ska här sovas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: NL Texas

Antal Spelare: 71

Antal platser betalda: 10

Inköp: $50+5

Placering: 2

Pris: $710

Site: Crypto

 

Spelade dålig HU o slutade tvåa, men ändå en av mina största bedrifter i MTT. the klonk var inte med mig :)

Nog lovar jag antingen the klonk eller the dealer va med dig, om du kom tvåa :)

Inte hade du dom emot dig iaf :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...