Gå till innehåll

Poker på Internet - Utopi eller framtida verklighet?


Gladiator999

Recommended Posts

tycker jag har bra humor(jag har bra humor), men just detta tycker jag var ett konsigt skämt om de nu var menat som ett skämt. Kanske har missat något med hans formulering som skojjar till det hela men annars tycker jag att de var årets torraste skämt tråd. vet inte, men detta var ju IRONI på HÖG nivå......

 

 

 

 

 

eller inte

 

Måste nog hålla med dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Detta är mitt första inlägg på detta eminenta forum, då jag upptäckte det här med internätet först i förrgår.

 

Men jag måste säga att jag definitivt tror att det skulle fungera med poker på internet. Känner till flera personer som har vunnit miljontals kronor på Sten-sax-påse och Finns i sjön.

 

Eventuella säkerhetsproblem löses genom omfattande kameraövervakning och buggning av alla pokerspelare (det kan ju ändå inte röra sig om mer än några hundra maximalt)!

 

/DE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag förstår vad du är ute efter. Dock så tror jag inte att det är speciellt lätt att lösa tekniskt.

 

Med tanke på vilka resurser vissa företag (tex partygaming) har så borde sådana lösningar redan ha sett dagens ljus. Å andra sidan så är det väl precis dessa företag som har mest att förlora på en sådan lösning ?!

 

Jag ser inget hinder i att Partygaming lanserar poker på Internet, de är ju praktiskt taget i den branschen och en av de största, så resurser finns.

 

mvh

 

Ok, jag misstänker att det inte bara är ett skämt, utan ironi och sarkasm med mycket allvar bakom. Kan du inte berätta nu vad det är du stör dig så mycket på hos dagens "poker"-aktörer på nätet. Du skriver ju att PartyGaming praktiskt taget är i pokerbranchen, så vad är det som felar där för att du ska kunna erkänna deras tjänst som "riktig" poker.

 

Med min usla fantasi känns detta som ännu en fördold tråd om hur riggade siterna är, men ditt kryptiska sätt att uttrycka dig på får mig att börja tveka och bli nyfiken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lira med spelare över hela världen? Men vi har ju olika valutor i de olika länderna, antar att Forex skulle behöva vara inblandade på något sätt.

Alla datorer skulle behöva byggas om så att dom har ett sedel-inkast, fast jag vet inte hur pengarna skulle föras vidare via fiber-kabeln.

För dom som kör ADSL med koppartråd skulle det nog funka, då borde sedlarna kunna omvandlas till kopparmynt under transporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte berätta nu vad det är du stör dig så mycket på hos dagens "poker"-aktörer på nätet. Du skriver ju att PartyGaming praktiskt taget är i pokerbranchen, så vad är det som felar där för att du ska kunna erkänna deras tjänst som "riktig" poker.

 

Med min usla fantasi känns detta som ännu en fördold tråd om hur riggade siterna är, men ditt kryptiska sätt att uttrycka dig på får mig att börja tveka och bli nyfiken...

 

Hela grejen är att det inte finns några aktörer ännu. Vad är en "riggad site"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det där verkar väldigt vanskligt. Varenda kotte som kan starta MSPain skulle ju kunna editera om sina starthänder i ett naffs.

Dessutom kommer det att dröja ett antal decennier innan datorerna är tillräckligt kraftfulla för att köra dylika program med hela världens spelare inkopplade. Nej, glöm din dröm säger jag bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programvaran kommer ju garanterat bli ett problem också. Hur skapar man en slumptalsgenerator som klarar av att blanda korten exakt som en mänsklig dealer? Så misstänksamma som folk är mot detta internet så kommer det ju garanterat bli en massa debatt om hur dåligt och orealistiskt korten fördelas.

 

Kommer denna att bytas ut i samma intervaller som man byter "riktig" dealer då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet kommer aldrig bli nåt stort. Det är bara en fluga som kommer dö ut.

 

Dessutom tror jag inte att det kommer finnas tillräckligt med kraft än på mycket länge för att sammankoppla människor över hela världen, det låter ju helt sjukt!

 

Men drömma går ju alltid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte riktigt hur blandningen går till.. kommer det att finnas en dealer som blandar korten och skickar in dom via en lucka i datorn som scannar dessa?

 

Naturligtvis inte, jag tänkte att man kunde utnyttja tekniken med virtuella kort, lite som t.ex. på Unibet eller Wasa poker eller andra. Även virtuella pengar kunde användas för att växlas mot virtuella pokermarker. Poker siten kunde t.ex. med hjälp av en bank sköta transfers, olika valutor skulle inte vara något problem.

 

Som sagt, jag ser inget fel i att t.ex. någon av de stora aktörerna på pokerliknande underhållning online idag (jag tror att Pokerstars och PartyPoker, tillsammans med UltimateBet och B2B har störst andel på den marknaden) skulle i framtiden lansera poker på Internet.

 

Visserligen skulle pokern krocka lite med deras ordinarie sortiment, men jag tror ändå att spelare världen över skulle föredra poker framför dagens produkter i längden.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag misstänker att det inte bara är ett skämt, utan ironi och sarkasm med mycket allvar bakom. Kan du inte berätta nu vad det är du stör dig så mycket på hos dagens "poker"-aktörer på nätet. Du skriver ju att PartyGaming praktiskt taget är i pokerbranchen, så vad är det som felar där för att du ska kunna erkänna deras tjänst som "riktig" poker.

 

Med min usla fantasi känns detta som ännu en fördold tråd om hur riggade siterna är, men ditt kryptiska sätt att uttrycka dig på får mig att börja tveka och bli nyfiken...

 

Jag antar att det existerar mer eller mindre noga genomtänkta åsikter om huruvida "onlinepoker” som den ser ut idag överhuvudtaget är poker.

 

För min egen del kan jag inte, inte ens under inflytande av högsta grad av kompromissvilja, säga att ”onlinepokern” som den är idag är poker.

 

Därigenom inte sagt att jag inte spelar online själv - det gör jag och kommer att fortsätta med det (det går ju plus).

 

Jag efterlyser ett seriöst försök till lansering av riktig poker på nätet, med samma attribut, egenskaper, tillämpade regler och integritet som seriös "live" poker kan prestera, fast virtuellt.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ag efterlyser ett seriöst försök till lansering av riktig poker på nätet, med samma attribut, egenskaper, tillämpade regler och integritet som seriös "live" poker kan prestera, fast virtuellt.

 

Utveckla. Hur menar du då?

 

Utveckla varför ”onlinepoker” inte är poker menar du?

 

OK, jag kan faktiskt börja och avsluta diskussionen med ett enda exempel:

 

Tillåts det att fler än en spelare sitter och spelar samma hand (stol) i poker? Nej. Så fort man ens visar eller diskuterar handen med någon annan är handen död.

I ”onlinepoker” då? Tja, den frågan är retorisk, då man helt enkelt inte vet om fler hjälps i samma ”stol”.

 

Innan någon börjar nedvärdera betydelsen av ”team-play” enligt ovanstående: jag har varit med om att 2 spelare vunnit flera MP turneringar genom att samarbeta. Ni kan säkert gissa att var för sig, trots att de båda är duktiga, skulle de lätt kunna tilta bort stacken, men balanserar upp varandra vid ”team-play”.

Jag har sett 2 spelare, med samma konto, komma riktigt högt placerade i en €100,000 garanterad MP turnering på en av ”onlinepoker” siterna.

 

Ovanstående exempel är naturligtvis undantaget de fall då en spelare kör fler konton i ”onlinepoker”, eller att fler hjälps åt, med varsitt konto, via t.ex. Skype eller telefon. Innan någon kommer dragande med ”hög grad av kontroll” eller annat trams: killen som PartyPoker fryste nästan $200,000 för, åkte visst dit efter att ha försagt sig på ett pokerforum, inte i ett av de ”hårda kontrollerna”, trots att han tydligen, enligt uppgift, spelade från samma IP-adress.

 

Så: redan där kan man slå fast att ”onlinepoker” INTE ÄR POKER.

Mer än så ska egentligen inte behöva sägas (utan att det dessutom blir pinsamt för online siterna), för att det semantiska ”spörsmålet” ska vara löst.

 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Utveckla varför ”onlinepoker” inte är poker menar du?

 

OK, jag kan faktiskt börja och avsluta diskussionen med ett enda exempel:

 

Tillåts det att fler än en spelare sitter och spelar samma hand (stol) i poker? Nej. Så fort man ens visar eller diskuterar handen med någon annan är handen död.

I ”onlinepoker” då? Tja, den frågan är retorisk, då man helt enkelt inte vet om fler hjälps i samma ”stol”.

 

Innan någon börjar nedvärdera betydelsen av ”team-play” enligt ovanstående: jag har varit med om att 2 spelare vunnit flera MP turneringar genom att samarbeta. Ni kan säkert gissa att var för sig, trots att de båda är duktiga, skulle de lätt kunna tilta bort stacken, men balanserar upp varandra vid ”team-play”.

Jag har sett 2 spelare, med samma konto, komma riktigt högt placerade i en €100,000 garanterad MP turnering på en av ”onlinepoker” siterna.

 

Ovanstående exempel är naturligtvis undantaget de fall då en spelare kör fler konton i ”onlinepoker”, eller att fler hjälps åt, med varsitt konto, via t.ex. Skype eller telefon. Innan någon kommer dragande med ”hög grad av kontroll” eller annat trams: killen som PartyPoker fryste nästan $200,000 för, åkte visst dit efter att ha försagt sig på ett pokerforum, inte i ett av de ”hårda kontrollerna”, trots att han tydligen, enligt uppgift, spelade från samma IP-adress.

 

Så: redan där kan man slå fast att ”onlinepoker” INTE ÄR POKER.

Mer än så ska egentligen inte behöva sägas (utan att det dessutom blir pinsamt för online siterna), för att det semantiska ”spörsmålet” ska vara löst.

 

 

mvh

 

kanske du ska skaffa en kompis å spela med :roll: så är du på samma nivå som "alla" andra som drar ut dig i och med att de samarbetar å jävlas med dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Utveckla varför ”onlinepoker” inte är poker menar du?

 

OK, jag kan faktiskt börja och avsluta diskussionen med ett enda exempel:

 

Tillåts det att fler än en spelare sitter och spelar samma hand (stol) i poker? Nej. Så fort man ens visar eller diskuterar handen med någon annan är handen död.

I ”onlinepoker” då? Tja, den frågan är retorisk, då man helt enkelt inte vet om fler hjälps i samma ”stol”.

 

Innan någon börjar nedvärdera betydelsen av ”team-play” enligt ovanstående: jag har varit med om att 2 spelare vunnit flera MP turneringar genom att samarbeta. Ni kan säkert gissa att var för sig, trots att de båda är duktiga, skulle de lätt kunna tilta bort stacken, men balanserar upp varandra vid ”team-play”.

Jag har sett 2 spelare, med samma konto, komma riktigt högt placerade i en €100,000 garanterad MP turnering på en av ”onlinepoker” siterna.

 

Ovanstående exempel är naturligtvis undantaget de fall då en spelare kör fler konton i ”onlinepoker”, eller att fler hjälps åt, med varsitt konto, via t.ex. Skype eller telefon. Innan någon kommer dragande med ”hög grad av kontroll” eller annat trams: killen som PartyPoker fryste nästan $200,000 för, åkte visst dit efter att ha försagt sig på ett pokerforum, inte i ett av de ”hårda kontrollerna”, trots att han tydligen, enligt uppgift, spelade från samma IP-adress.

 

Så: redan där kan man slå fast att ”onlinepoker” INTE ÄR POKER.

Mer än så ska egentligen inte behöva sägas (utan att det dessutom blir pinsamt för online siterna), för att det semantiska ”spörsmålet” ska vara löst.

 

 

mvh

 

kanske du ska skaffa en kompis å spela med :roll: så är du på samma nivå som "alla" andra som drar ut dig i och med att de samarbetar å jävlas med dig ;)

 

Kanske du ska läsa inlägget innan du kommenterar det.

 

Har inte skrivit att någon "drar ut/å jävlas med mig", utan att jag har sett det göras (utan mitt deltagande i spelet, det blir ju lite svårt att se annars, online och allt, eller hur?).

 

Jag accepterar att "onlinepokern" är en djungel och spelar därefter. Däremot kommer jag aldrig att acceptera att "onlinepokern" ses som poker.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kanske du ska läsa inlägget innan du kommenterar det.

 

Har inte skrivit att någon "drar ut/å jävlas med mig", utan att jag har sett det göras (utan mitt deltagande i spelet, det blir ju lite svårt att se annars, online och allt, eller hur?).

 

Jag accepterar att "onlinepokern" är en djungel och spelar därefter. Däremot kommer jag aldrig att acceptera att "onlinepokern" ses som poker.

 

mvh

 

ok, men är det någon som har kallat onlinepoker för riktig poker? det inser väl vem som helst att det är enorma skillnader i spelet. Förstår inte riktigt vart du vill komma. Och som svar på din ursprungliga fråga nu när jag har förstått att det inte är ett skämt, så tror jag det blir väldigt svårt att få samma förutsättningar för spelet online som live. Ser inte hur det skulle gå till men vem vet vad framtiden har att erbjuda!!?

 

vill även be om ursäkt för mitt förra inlägg, får skylla min dryga attityd på att jag inte var helt nykter :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...