Gå till innehåll

Vad tjänar de bästa NL-spelarna?


unreal

Recommended Posts

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte du kommer få ett vettigt svar här utav någon. Det är förmodligen inte så många high stakes lirare här på forumet och än färre utav dom som öppet skulle vilja säga hur mycket dom får ut på ett år. Sen är det också en ytterst individuell fråga och jag tror det varierar kraftigt från spelare till spelare och från år till år. Men lycka till och hoppas du får ett svar eller hittar informationen du behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BldSwtTrs, den överlägset bästa spelaren på pp 10/20, tar $1500 i hourly rate för att coacha NL. dra er egna slutsatser av detta

 

tycker inte man kan dra nån slutsats, jag vet ett par 2+2are som tagit mellan 500$-1000$/h som skulle vara förlorande spelare på ngrlunda höga nivåer (i limit)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker inte man kan dra nån slutsats, jag vet ett par 2+2are som tagit mellan 500$-1000$/h som skulle vara förlorande spelare på ngrlunda höga nivåer (i limit)

Spontant så känns det ju som en hård övre gräns för vad som är rimligt att snitta vid partys $2k-bord.

 

Nu har jag inte koll på hur det höga NL-spelet ser ut, men jag skulle tippa på att väntvärdet är extremt olika beroende på hur duktig man är på att få bordstid mot dåliga spelare.

 

Där borde det också finnas en hel del tur inblandat eftersom det borde vara tämeligen få tillgängliga timmar tillgängliga mot de riktiga bankomaterna på $5k till $40k. Har man tur får man spela rejält med timmar mot en Giannako. Har man otur så tappar man en så pass stor tugga av rullen att man måste stiga ned i nivå och missar en del av de saftigaste motståndarna.

 

Annars kan det väl vara någon poäng att höra sig för med Sonnert eller någon av de killarna.

 

[OT]

Vad tror du de bästa spelarna drar in per timme på FLT 150-300, 200-400, 300-600?

Och hur många sådana timmar kan man få in på ett år?

[/OT]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att game selection kan spela en extremt stor roll om vad den snittade timlönen blir, då är det ju mer intressant att veta hur stora summor man kan förväntas tjäna efter ett år. Mer game selection innebär högre timlön men också färre spelade timmar och kanske mindre lön totalt (beroende på om och hur vinnande man är i dom games man inte normalt hade spelat om man använde game selection)

 

[OT]

Vad tror du de bästa spelarna drar in per timme på FLT 150-300, 200-400, 300-600?

Och hur många sådana timmar kan man få in på ett år?

[/OT]

 

Iom det jag precis skrev så blir det omöjligt och säga per timme osv. Men en gissning är att dom 10 bästa limit spelarna på nätet kan väntas snitta på runt $1M/år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Realistiska snarare än snälla, kan garantera dig att ingen onlinepokerspelare i hela världen har ett snitt på $1m i månaden.

 

Tror du missade min poäng, vilken var att man här försöker ge ett vettigt svar. Sen att jag ju inte direkt menade $1M som rimligt snitt är väl en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har sett pålitliga grafer på svennar som tjänar $100k+/månad på FLT exkl affe-deals.

Har du sett några grafer på vad svartskallarna tjänar också

 

Jag trodde "svennar" bara var slang för Svenskar? Det används inte allt för sällan med "jävla" innan, eller nåt annat inte allt för trevligt ord. Då får uttrycket självklart en mer negativ klang. Men som heltok skrev nu så finns det väl knappast nåt att klanka på?

 

"Jag har sett pålitliga grafer på polacker som tjänar $100k+/månad..."

"Har du sett några grafer på vad gulingar tjänar också?"

 

Det liksom hänger inte ihop... Leta inte efter anledningar att missförstå när det gäller såna här ämnen :/

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...