Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.

Jag är väl något av en average-spelare som lär mig mer och mer. Brukar spela FL 0.5/1. Har även spelat 1/2 men det sket sig:)

Har dock upptäckt att S&G är skoj. Dessutom mer inkomstbringande för min del.

Fråga till er;

Har ni några tips till en ganska ovan tuneringsspelare? Vad skiljer sig från cash-games? Bör jag värdera starthänder på samma sätt? Någon strategi vid varje S&G ni tillämpar?

(OBS jag spelar NL i S&G alltså)

Hela vitsen med att jag ska spela S&G är för att ha roligt och vinna lite lagom mycket (hamna ITM varje gång) om det kan ge några ledtrådar :)

* RP - QoS *

Postad
Hej.

Hela vitsen med att jag ska spela S&G är för att ha roligt och vinna lite lagom mycket (hamna ITM varje gång) om det kan ge några ledtrådar :)

Jaha du kör den taktiken. Jag gillar den som går ut på att komma 7:a varje gång. :roll:

Var bara tvungen, sorry. :P

Postad
Hej.

Jaha du kör den taktiken. Jag gillar den som går ut på att komma 7:a varje gång. :roll:

Var bara tvungen, sorry. :P

Hehe, i see. Tanken med mitt smarta inlägg var alltså att klargöra att jag nödvändigtvis inte måste vinna alla tävlingar, som kan vara aktuellt för somliga. Utan bara vinna i pengabemärkelse:)

Nåväl, tips & tricks?

Postad
Hehe, i see. Tanken med mitt smarta inlägg var alltså att klargöra att jag nödvändigtvis inte måste vinna alla tävlingar, som kan vara aktuellt för somliga. Utan bara vinna i pengabemärkelse:)

Nåväl, tips & tricks?

Ingen vinner alla sina tävlingar (om de spelar någorlunda mycket alltså). Ett utmärkt SnG-resultat över många händer är kanske 47% ITM med vikten lagd på plats 1 och 3.

Angående själva spelet så skiljer det sig ju enormt från fixlimit cashgame.

Postad

Nåväl, tips & tricks?

Ingen vinner alla sina tävlingar (om de spelar någorlunda mycket alltså). Ett utmärkt SnG-resultat över många händer är kanske 47% ITM med vikten lagd på plats 1 och 3.

Kan du utveckla detta? Vilka är de största skillnaderna?

Enligt siffrorna ovan är det alltså betydligt enklare att tjäna pengar på cash-games?

Postad
Kan du utveckla detta? Vilka är de största skillnaderna?

Man bluffar och betar mycket aggressivare

Man kan tjäna pengar på att folda

Att syna AA med 55 kan vara en lönsam situation

Vilka händer som är bra ändras väldigt drastiskt under en turnering.

Enligt siffrorna ovan är det alltså betydligt enklare att tjäna pengar på cash-games?

Det tror jag inte. Men du kommer ju knappast bli miljonär på $10-SnG.

Postad

Jag ligger på 55% (av drygt 200 turneringar) ITM på $20/$30 NL SnG's (10 spelare/bord). I 50% av dessa har jag vunnit, 35% 3.a och resten 2.a.

Jag spelar alltid extremt tight i början och låter ett par dårar slå ut varandra. Det brukar alltid vara någon som tiltar direkt efter en större torsk och sitter jag på ett ess synar jag alltid tiltarens all-in.

När man är nere på 5-6 personer börjar jag spela mer mot de som har minst stackar. Jag undviker att attackera chipleaderns BB och fokuserar på att sno potter från de svaga. När vi är nere på tre spelare kör jag grymt aggresivt vilket oftast resulterar i seger eller tredjeplats.

Jag tycker att jag har hittat ett spel som funkar i SnG's och tjänar pengar på det. Däremot är jag TOTALT VÄRDELÖS på cashgames :(

Torskar 8 ggr av 10 och är antagligen en drömfisk för de flesta här :D

Postad

Jag tycker att jag har hittat ett spel som funkar i SnG's och tjänar pengar på det. Däremot är jag TOTALT VÄRDELÖS på cashgames :(

Torskar 8 ggr av 10 och är antagligen en drömfisk för de flesta här :D

de är väl inget å skämmas för, finns väl riktiga proffs som är grymma turneringsspelare men rätt dåliga på cashgame. även om man skulle tjäna på att va bra på bägge, är de iaf bra mycke bättre att va bra på EN än som jag, dålig på bägge :D

• 4 weeks later...
Postad

Ja jag skulle nog säga att det är enklare att vinna på SnG's än på cash-games (obs, därmed inte sagt att en bra SnG spelare vinner mer än en bra limit spelare!!!).

Den grundläggande strategin är faktiskt inte särskilt svår att lära sig. De två guiderna som jason postade är mycket bra och räcker för att en normalbegåvade person ska vinna på partypokers 10+1$ turneringar efter lite pluggande och erfarenhet.