Gå till innehåll

Vilken sajt har lägst rake?

Juzam

Recommended Posts

I början funderade jag inte speciellt mycket kring raken. Nu har jag dock börjat fundera. Har spelat ett par månader nu och förlorat drygt 200$. Som bäst låg jag istället +100$. Har spelat på expekt och multipoker. Enligt pokertracker har jag betalat 70 dollar i rake. På expekt vet jag inte. Men eftersom jag spelat 6-7 ggr fler händer på expekt så borde det vara saftigt med rake jag gett dem. Störande det här. Jag slår ju de andra spelarna.

Vilken sida har lägst rake? Alltså för låglimit..

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte koll på alla sidor men här är vad jag vet:

fixed $0,05/$0,10 - Poker Stars rakefritt

fixed $0,25/$0,50 - Poker Stars och Ladbrokes tar $0,25 per $5, vilket innebär att potter under $5 blir rakefria. Expekt (Prima) tar $0,05 per $1 vilket genererar betydligt mer rake. 24h har samma som PS och LB men tar första €0,25 redan vid €3,75.

fixed $0,5/$1 - i princip alla siter tar $0,25 per $5 förutom partynätverket (party, empire, multipoker mfl) som tar $0,50 vid $5 , $0,75 vid $12 och $1 vid 20. Däremot så har ju partynätverket generösa bonusar som motvikt till den höga raken. Men undik Multipoker om du inte har en bonus att cleara.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
  • 8 months later...
Jag spelar uteslutande nästan bara SnGs, finns det någon site med lägre SnG rakes än standard? Spelar just nu 10+1$ SnGs så jag undrar om någon site har 10+0.75 eller 10+0.5?

24hpoker har SnG bord med €10+€0.5 och även €20+€1 och €5+€0.25 om man känner för det.

Det är det lägsta jag sett, dock har jag inte spelat på så många olika sajter, så det kan ju finnas andra (och bättre?)

Länk till kommentar

24hpoker har SnG bord med €10+€0.5 och även €20+€1 och €5+€0.25 om man känner för det.

€10+€0.5 och €20+€1 är vid heads-up (10-manna har €10+€1 och €20+€2).

€5+€0.25 är turbo bord (5 min/level).

Du har rätt att det är turbobord det handlar om vid €5+€0.50. Även €10+€0.5 eller 1000 VIP finns som turbobord. Hade för mig att det fanns €20+€1 också, men jag hade visst fel.

Går du upp på €50+€2.50 och €100+€5 så är det liten rake där också.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
24h har samma som PS och LB men tar första €0,25 redan vid €3,75.

Tror att en hel del av den första 25:an går till bad-beatpotten på 24h - dvs det kan argumenteras om det är rake eller inte. Jag anser att det är rake, men jag har ju chans att vinna "tillbaks" den.

/Ola

Lite som jokernummer på tipskuper, fast man är tvungen att delta.

Men den dag man torskat KKKK vs AAAA är man glad att försäkringsbolaget betalar ut.

Länk till kommentar

• 3 months later...

vet inte om detta har hamnat rätt annars får modsen skicka dit det hör hemma...

Jag signade nyligen upp på Battlefield poker (prima) och har änsålänge bara kört SH FL.. 2/4 och 3/6 .. och efter ett tag la jag märke till att vid 2/4 tas det bara rake om potten överstifer 20$ och vid 3/6 tror jag det låg kring 30$... är det så på alla Primas skins eller???.. tycker det verkar konstigt med tanke på att hälften av alla potter inte rakeas... någon?

Länk till kommentar

vet inte om detta har hamnat rätt annars får modsen skicka dit det hör hemma...

Jag signade nyligen upp på Battlefield poker (prima) och har änsålänge bara kört SH FL.. 2/4 och 3/6 .. och efter ett tag la jag märke till att vid 2/4 tas det bara rake om potten överstifer 20$ och vid 3/6 tror jag det låg kring 30$... är det så på alla Primas skins eller???.. tycker det verkar konstigt med tanke på att hälften av alla potter inte rakeas... någon?

Är inte det bra isåfall? Sjukt bra att inte behöva betala rake upp till 20$..

Länk till kommentar