Juzam Postad 21 November , 2004 Rapport Share Postad 21 November , 2004 I början funderade jag inte speciellt mycket kring raken. Nu har jag dock börjat fundera. Har spelat ett par månader nu och förlorat drygt 200$. Som bäst låg jag istället +100$. Har spelat på expekt och multipoker. Enligt pokertracker har jag betalat 70 dollar i rake. På expekt vet jag inte. Men eftersom jag spelat 6-7 ggr fler händer på expekt så borde det vara saftigt med rake jag gett dem. Störande det här. Jag slår ju de andra spelarna. Vilken sida har lägst rake? Alltså för låglimit.. * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 21 November , 2004 Rapport Share Postad 21 November , 2004 Kolla: http://www.pokerlistings.com/compare-poker-rooms?reset=winrate Värt att notera är att siterna med lägst rake har lägst antal kunder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DNcrew Postad 21 November , 2004 Rapport Share Postad 21 November , 2004 Lägsta rake jag har sett finns på everestpoker.com (3.5%). Sidan är väldigt liten, men verkar hyfsat tillförlitlig (cash outs behandlas relativt snabbt 1-2 dagar). Sidan listas ej på pokerlistings.com. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martenmania Postad 21 November , 2004 Rapport Share Postad 21 November , 2004 Har inte koll på alla sidor men här är vad jag vet: fixed $0,05/$0,10 - Poker Stars rakefritt fixed $0,25/$0,50 - Poker Stars och Ladbrokes tar $0,25 per $5, vilket innebär att potter under $5 blir rakefria. Expekt (Prima) tar $0,05 per $1 vilket genererar betydligt mer rake. 24h har samma som PS och LB men tar första €0,25 redan vid €3,75. fixed $0,5/$1 - i princip alla siter tar $0,25 per $5 förutom partynätverket (party, empire, multipoker mfl) som tar $0,50 vid $5 , $0,75 vid $12 och $1 vid 20. Däremot så har ju partynätverket generösa bonusar som motvikt till den höga raken. Men undik Multipoker om du inte har en bonus att cleara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Axelsson Postad 21 November , 2004 Rapport Share Postad 21 November , 2004 Titta även på rakeback-deals om du är intresserad att iaf begränsa effekten av rake på ditt spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 21 November , 2004 Rapport Share Postad 21 November , 2004 Rakeback om han rakear 70$ på två månader? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jezaja Postad 21 November , 2004 Rapport Share Postad 21 November , 2004 Njea, rakeback får man ha lite mer. Bonushora mkt istället så blir det som rakeback! Jobbigt o flytta runt pengar men det är det värt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Axelsson Postad 21 November , 2004 Rapport Share Postad 21 November , 2004 Jo, men det står ju att han spelar 6-7 gånger mer på Expekt. Visst blir det en slatt. Men givetvis, bonushora. Det finns _många_ siter att spela på. Nästan inte nån ide att spela utan bonus förutsatt att man inte är en väldigt stark spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 21 November , 2004 Rapport Share Postad 21 November , 2004 Jo, men det står ju att han spelar 6-7 gånger mer på Expekt. Visst blir det en slatt. Säg $400 totalt i rake. 10% av det är $40 och av den summan kan han väl sen få hälften, alltså $20. Kanske inte så mycket slatt egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jezaja Postad 21 November , 2004 Rapport Share Postad 21 November , 2004 Tja, säg istället 25% tillbaka totalt. 100$ lite mer att röra sig med, men fortf kanske lite lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 21 November , 2004 Rapport Share Postad 21 November , 2004 Tja, säg istället 25% tillbaka totalt. 100$ lite mer att röra sig med, men fortf kanske lite lite. För det första är det väl inte så vanligt med affar som får så mycket som 25% på raken, för det andra så lär ju affen inte ge tillbaka hela summan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 21 November , 2004 Rapport Share Postad 21 November , 2004 24h har samma som PS och LB men tar första €0,25 redan vid €3,75. Tror att en hel del av den första 25:an går till bad-beatpotten på 24h - dvs det kan argumenteras om det är rake eller inte. Jag anser att det är rake, men jag har ju chans att vinna "tillbaks" den. /Ola Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 1 December , 2004 Rapport Share Postad 1 December , 2004 Någon som vet nån sida som har låg rake för headsup?(sngs eller ringgame, båda går lika bra) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TjockisBagarn Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2005 Jag spelar uteslutande nästan bara SnGs, finns det någon site med lägre SnG rakes än standard? Spelar just nu 10+1$ SnGs så jag undrar om någon site har 10+0.75 eller 10+0.5? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
friggo Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2005 Jag spelar uteslutande nästan bara SnGs, finns det någon site med lägre SnG rakes än standard? Spelar just nu 10+1$ SnGs så jag undrar om någon site har 10+0.75 eller 10+0.5? 24hpoker har SnG bord med €10+€0.5 och även €20+€1 och €5+€0.25 om man känner för det. Det är det lägsta jag sett, dock har jag inte spelat på så många olika sajter, så det kan ju finnas andra (och bättre?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martenmania Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2005 24hpoker har SnG bord med €10+€0.5 och även €20+€1 och €5+€0.25 om man känner för det. €10+€0.5 och €20+€1 är vid heads-up (10-manna har €10+€1 och €20+€2). €5+€0.25 är turbo bord (5 min/level). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
friggo Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2005 24hpoker har SnG bord med €10+€0.5 och även €20+€1 och €5+€0.25 om man känner för det. €10+€0.5 och €20+€1 är vid heads-up (10-manna har €10+€1 och €20+€2). €5+€0.25 är turbo bord (5 min/level). Du har rätt att det är turbobord det handlar om vid €5+€0.50. Även €10+€0.5 eller 1000 VIP finns som turbobord. Hade för mig att det fanns €20+€1 också, men jag hade visst fel. Går du upp på €50+€2.50 och €100+€5 så är det liten rake där också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TjockisBagarn Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2005 turbobord? höjs blindsen fort eller har man kort betänktetid? syftar på 10+0,5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Toan Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2005 turbobord? höjs blindsen fort eller har man kort betänktetid? syftar på 10+0,5 Blindsen höjs fort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tikhal Postad 7 September , 2005 Rapport Share Postad 7 September , 2005 24h har samma som PS och LB men tar första €0,25 redan vid €3,75. Tror att en hel del av den första 25:an går till bad-beatpotten på 24h - dvs det kan argumenteras om det är rake eller inte. Jag anser att det är rake, men jag har ju chans att vinna "tillbaks" den. /Ola Lite som jokernummer på tipskuper, fast man är tvungen att delta. Men den dag man torskat KKKK vs AAAA är man glad att försäkringsbolaget betalar ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerponkass Postad 18 December , 2005 Rapport Share Postad 18 December , 2005 vet inte om detta har hamnat rätt annars får modsen skicka dit det hör hemma... Jag signade nyligen upp på Battlefield poker (prima) och har änsålänge bara kört SH FL.. 2/4 och 3/6 .. och efter ett tag la jag märke till att vid 2/4 tas det bara rake om potten överstifer 20$ och vid 3/6 tror jag det låg kring 30$... är det så på alla Primas skins eller???.. tycker det verkar konstigt med tanke på att hälften av alla potter inte rakeas... någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 18 December , 2005 Rapport Share Postad 18 December , 2005 vet inte om detta har hamnat rätt annars får modsen skicka dit det hör hemma... Jag signade nyligen upp på Battlefield poker (prima) och har änsålänge bara kört SH FL.. 2/4 och 3/6 .. och efter ett tag la jag märke till att vid 2/4 tas det bara rake om potten överstifer 20$ och vid 3/6 tror jag det låg kring 30$... är det så på alla Primas skins eller???.. tycker det verkar konstigt med tanke på att hälften av alla potter inte rakeas... någon? Är inte det bra isåfall? Sjukt bra att inte behöva betala rake upp till 20$.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
che1977 Postad 18 December , 2005 Rapport Share Postad 18 December , 2005 Nya Eurobet har bara 1 dollar i maxrake på NL50 och NL100 i alla fall. Det känns väldigt lågt.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 18 December , 2005 Rapport Share Postad 18 December , 2005 Alla sajter verkar ha runt 5%/pott så det spelar inte så stor roll var man spelar. Förmodligen någon slags kartellbildning. Rakebacken kan variera ganska mycket dock från 0% till 35% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 18 December , 2005 Rapport Share Postad 18 December , 2005 Knappast någon kartell men genomsnittsspelaren bryr sig för lite om rake för att det ska löna sig för ngn site att sänka sin rake. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts