Gå till innehåll

Thuritz i Vegas?


pokerponkass

Recommended Posts

Kan inte någon skriva varifrån ryktet kommer!

 

 

Rykten har en förmåga att växa efterhand. Kan tänka mig att det är ungefär så här.

 

Han förlorar strax under 1 miljon SEK vilket dessa pojkar vinner o förlorar flera gånger under sin karriär, ibland under samma dag. Med andra ord ingen extraordinär förlust.

 

-> Någon lägger till lite o säger till någon annan att han förlorat ÖVER 1 miljon SEK

-> Någon missuppfattar o säger till någon annan att han förlorat 1 miljon DOLLAR

-> Ryktet sprids vidare att han torskat ÖVER 1 miljon dollar. Vid det här laget surras det hos ganska många personer.

-> Ryktet sprids vidare o helt plötsligt sitter folk vid ett bord i Sverige o säger att han torskat 8-10 miljoner SEK.

 

Så kan det ha gått till när 700t-800t SEK blev till 8-10 miljoner men jag har egentligen ingen aning i detta specifika fall. Jag känner inte Thuritz. Det enda jag vet med säkerhet är att jag tidigare hört rykten som senare visade sig betydligt mer beskedliga o obetydliga än de "monsterhistorier" de till slut blev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan folk sluta sitta och skriva kommentarer som förmodligen inte vet något om, och som framförallt inte berör dem överhuvudtaget. Gillar folk att gotta sig i folks förluster eller, om det nu ligger till så i det här fallet.

 

Ni borde skämmas över att ni ens kommenterar sånt här öppet.

 

Tycker inte det ligger något UNDERLIGT eller SKAMMLIGT i att folk som antingen planerar att bli heltids-pokerproffs lr är det undrar hur det gått för en kollega. Jag gottar mig då rakt inte, utan undrar mest för att se hur det kunde (isådantfall) gå så för någon som är så pass duktig. Man vill ju undvika alla fällor som finns, lära från andras misstag.

 

Hoppas ingen uppfattar det som att jag vill kalasa i någon annans eventuella misär. Framförallt så hoppas jag att han inte har torskat en massa flis. tjipp

 

EDIT: förövrigt har du en rätt så fläskig tråd (att sätta tänderna i :P) angående UB-tilten då en kille blåste över 500k $ och det inte rådde direkt någon brist i syrliga "hah, sådär går det"-kommentarer både från höger och vänster Nebbis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på pokerprogrammet i hösats på svt så sa han att han varit uppe i 12miljoner SEK men sen backat till 8miljoner.

 

men om han skulle förlorat 8-8miljoner borde han ju blivit nästan pank(han lrä väl iofs vunnit sen dess iaf men...)

 

men håller emd om att man inte ska spekulera om saker man ej vet.

 

tycker den tidigare förklaringen om hur 800K sek blev 8miljoner SEK låter väldigt troligt.

 

hoppas att den stämmer oc att ha ej förlorat 8miljioner iaf.

 

jag önskar alla kunde vinna på poker :). men det går jut yvärr inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt vad du verkade insatt då Powerpoker.

 

Vidare var den där jämförelsen med idahopotato en riktig usel sådan, Herr Stackbrat, då idahopotato bokstavligen gav bort stålarna; inte att jämföra med att spela bra under en lång tid och vara running bad, eller hur.

 

En av mina bästa polare är också i Vegas... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ett par månader sedan spelade han på prima och skrev själv att han var ner en miljon dollar från toppen. Och toppen var väl 1,6 miljoner dollar (från tvprogrammet).

 

Och just den sessionen var ingen vändning. Sista handen bluffade han bort 200,000kr och skrev lungt "gg".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt om Thuritz har förlorat "lite". Med hans skills kommer han väl ta tillbaks det snart ändå :) .

Tyckte han var klart skönast av de intervjuade spelarna i den där SVT dokumentären. Verkar för övrigt vara en riktig player med sin förmögenhet, axellånga hår och ständiga cigg i munnen. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...