Gå till innehåll

Nystart på Svenska spel - Lite frågor


StoffeT

Recommended Posts

Tjoho,

Efter ha haft en tuuung månad på det där satans Parbet så har jag fört över rullen till Svenska Spel och har lite frågor som någon kanske kan besvara ;)

 

1. Först och främst varför i helsike alla borden körs i Turbomode? Smått omöjligt att hinna med 4st bord samtidigt, känns som jag får en hjärtattack varje gång jag sätter mig ner :(

 

2. Min tanke är att köra ett bankrullekrav på 5000xBB, men då är frågan hur jag ska göra med tanke på att inköpet på borden ligger på 200xBB

 

Så om jag ska spela på den nivån jag känner att jag vill lira så går jag över 5000xBB, så hur ska man resonera här, är det bättre att gå ner en nivå och köpa fullt inköp, eller köpa in med 100xBB på den nivån man vill spela? Käns juh ändå som folk spelar precis som om det vore 100xBB på borden.

 

// StoffeT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klarar du inte fyra bord så spela 2-3 stycken? kanske med 200bb på den nivå du helst spelar. Du tappar mindre timpeng/bord för att du inte hinner med och desutom täcker du allas stackar vid all-in vilket ger extra mycket cash :D

 

Jo, visserligen, är juh det där som är frågan, klart det känns surt att inte täcka sina motståndare när man väl har en hand, men isånafall får man väl se det som att man går in på ett bord med fullt inköp sen sitter det redan en annan spelare som dubblat upp några gånger? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå turbo? Svenska spel är väl den segaste siten på nätet?

38h/timme hinner man ju springa på toa mellan händerna tom

 

Har int riktigt kollat exakt, bara hur det känts dom här dagarna jag testat, iofs är jag duktigt på att pilla med andra saker på sidan om ..

 

Men alltså, betänktetiden måste vara betydligt mindre på borden? Sen kanske antal händer/timma dras ner av andra saker, t.ex segare utdelning av kortet, längre tid emellan händerna osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att det är svårt att hinna med på SS. Spelar normalt 4-6 bord på tex Party utan problem men på SS klarar jag knappt 2 :cry:

 

Det är ju så förbannat pillrigt att mata in bettstorleken och jag tycker inte att det plingar till på något bra sätt när det är min tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå turbo? Svenska spel är väl den segaste siten på nätet?

38h/timme hinner man ju springa på toa mellan händerna tom

 

Du spelar uppenbarligen bara på låga nivår där folk är kompletta nybörjare och behöver tänka i 20 sek per val.

 

Det är helt riktigt. Mycket möjligt att de spelar snabbare på högre bord.

Sen vet jag inte om du spelar 5-manna eller ej. 5-manna bör gå lite snabbare än det vanliga 6-max på andra sajter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...