Jimbolito Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Ni som åkt ner till Thailand. Va har ni för vaccination? Var och vaccinera mig igår mot hepatit- a samt nån oral lösning för magen/tarmar. Men tog inte skydd mot hepatit- b. Då det krävs två sprutor med en månads mellanrum. Och jag hade tänkt åka om ett par veckor. Läst runt lite på nätet och börjar nojja lite. Vill ju inte leva i celibat under en månad, när man är på semester dessutom Citera
Andrew_W Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Ett ganska bra sätt att skydda sig brukar ju vara att använda kondom... Citera
Disturbed1 Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Tror inte du behöver vara jätteorolig så tillvida du inte ska ut på djungelsafari. Så sa dom till mig iaf när jag skulle till Thailand & Malaysia. Citera
Donner Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Hepatit B är det väl bara typ sjukvårdspersonal som är vaccinerade emot. Vad tänkte du ha för dig i Thailand egentligen? Ha oskyddat sex med Lady Boysen och dela sprutor med uteliggarna? Citera
heltok Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 tänk på att hepatiten smittar även via mat som t ex grönsaker. ta den i thailand i värsta fall, billigare där och allmänt jättebra sjukvård Citera
Jimbolito Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Postad 19 April , 2006 Hepatit B är det väl bara typ sjukvårdspersonal som är vaccinerade emot. Vad tänkte du ha för dig i Thailand egentligen? Ha oskyddat sex med Lady Boysen och dela sprutor med uteliggarna? Haha, väldigt oväntad respons...tänkte försöka hålla mig borta från sprutorna och oskyddat. Men lite nojjig endå efter ha läst runt på nätet. Vaccinationsbruden la hela grejjen på mig, precis som om jag skulle veta hur viktigt det är med olika vaccin. Citera
Donner Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 tänk på att hepatiten smittar även via mat som t ex grönsaker. ta den i thailand i värsta fall, billigare där och allmänt jättebra sjukvård Bara hepatit A som kan smitta via maten. Hepatit B och C är bara genom blod och sexuell kontakt. Citera
Jimbolito Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Postad 19 April , 2006 tänk på att hepatiten smittar även via mat som t ex grönsaker. ta den i thailand i värsta fall, billigare där och allmänt jättebra sjukvård Men då snackar vi Hep- A, vilket jag fick spruta mot. Så det ska väl vara hyffsat lugnt. Citera
loka2 Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Jag har varit i kina och thialand över Jul och då vaccinerade jag mig mot Hep-A och B och turistvaccin (det som är för magen och tarmarna) Men som ni säger behövs bara Hep A och turstvaccinet är att rekomendera. Citera
Filip Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Jag tog haverix (sp?) det är den med 1 månads mellanrum mellan 2 sprutor. Sen tog jag lite annat småttgott som stelkramp och något mer tror jag eftersom jag inte tagit en spruta sedan jag var 5. Citera
Kollikock Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Drickvaccinet är totalt värdelöst och det tycker min mage också. Det kanske är bra mentalt, men dåligt för plånboken. När jag åkte dit första gången så fick jag Japansk b-encephalit och dessutom nån påfyllning på polio och difteri/tetanus. De två senare tror jag är nånting som jag fick under skolgången. Gör som heltok eller vem det var sa. Ta någon spruta här och någon i Thailand. Passa på att gå till tandläkaren samtidigt. Citera
heltok Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 dukoral är 1.6x10^12 kolerabakterier(eller något i den stilen). gör att man blir lös i magen några dagar, men chansen att man får en riktigt jävlig diarre när man kommer ner första veckan minskar. jag brukar ta den, vet folk som inte gör det. smaksak. 200kr i sverige typ va? jag tycker den smakar gott Citera
Kollikock Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 jag brukar ta den, vet folk som inte gör det. smaksak. 200kr i sverige typ va? jag tycker den smakar gott haha, du är kanske frisk i magen, men absolut in i smaklökarna Citera
Recommended Posts