Gå till innehåll

Problem att söka jobb som pokerspelare?


spinner

Recommended Posts

http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,806806,00.html

 

Läs följande om Karl Möller om ni orkar, annars är det följande jag reagerar på:

 

"- Men sen jag var med på tv får jag inte ens svar på mina ansökningar, säger han."

 

Är det sant? Ratar arbetsgivare folk som spelar poker? Varför i så fall. Någon som upplevt något liknande? Personligen skulle jag väl inte direkt skriva "poker" under mina intressen i CV:t eftersom jag fruktar att det finns folk som gör feltolkningar pga detta. Men är det verkligen en realitet ute i arbetslivet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att han skriver kassa ansäkningar och inte vill ta på sig ansvaret själv utan vill ha nåt att skylla på? (han kanske rentav undermedvetet försöker övertyga sig själv om att poker är just det han skall syssla med och att alla är emot honom boohooo ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att han skriver kassa ansäkningar och inte vill ta på sig ansvaret själv utan vill ha nåt att skylla på? (han kanske rentav undermedvetet försöker övertyga sig själv om att poker är just det han skall syssla med och att alla är emot honom boohooo ;) )

 

Det verkar ju lite misstänksamt att samtliga arbetsgivare vet vem "Karl Möller" är. Är man emot poker så följer man det väl knappast på TV. För han skriver det väl knappast i ansökan. Någon som vet vad killen sysslar med annars?

 

Exempelvis:

 

"Hej jag söker tjänsten som stadsbyggnadsarkitekt och anser mig vara som klippt och skuren eftersom jag varit med i pokermiljonen".

 

Det är ju inte optimalt kanske :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tv verkar han ju vara lite "speciell" och det kan ju spela in. Nu har jag inte sett hans CV men jag har fått riktiga skräck exempel på fantastiskt dåliga CV när vi har sökt folk. De flesta företag får väldigt många ansökningar och har man en dålig CV så försvinner man oftast i första grovgenomgången av CV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMMMMM, Han är väl ÖKÄND ändå, räcker väl att någon har en anställd eller släkt eller dylikt så har man väl hört talas om MR: Karl "ALL IN" Möller! Sen ligger det antagligen nå´t i vad spinner säger, han får väl ta en kurs i att lära sig skriva bra CV´s, borde väl finnas på ABF eller nå´t!?

Han är juh inte i ett katastrof läge ekonomiskt heller så varför stressa fram något så tråkigt som ett vanligt svensson kneg! USCHHH FY FAN, Om han vill kan han få byta med mig så jag slipper den här jä**a industrin ett tag!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Någon som vet vad killen sysslar med annars?

 

Har för mig att han är nån form av socionom eller personalvetare eller nåt i den stilen.

 

Socionom, hmm. Klingar nog inte speciellt bra i de kretsarna att man sitter och klonkar av folk deras månadslöner och besparingar. För det är ju vad de flesta tror att en pokerspelare gör, i alla fall enligt vad jag har hört... :D Folk har sina bestämda uppfattningar om allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har för mig att han är nån form av socionom eller personalvetare eller nåt i den stilen.

 

Socionom, hmm. Klingar nog inte speciellt bra i de kretsarna att man sitter och klonkar av folk deras månadslöner och besparingar. För det är ju vad de flesta tror att en pokerspelare gör, i alla fall enligt vad jag har hört... :D Folk har sina bestämda uppfattningar om allt.

 

Men det är ju ganska så exakt vad vinnande pokerspelare gör också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sant? Ratar arbetsgivare folk som spelar poker? Varför i så fall. Någon som upplevt något liknande? Personligen skulle jag väl inte direkt skriva "poker" under mina intressen i CV:t eftersom jag fruktar att det finns folk som gör feltolkningar pga detta. Men är det verkligen en realitet ute i arbetslivet?

 

Ja, det är inte så konstigt när 95% av alla spelare torskar rakt ut. De få procent som vinner / är pro har GENERELLT (med få undantag) inte mycket annat i huvudet än spel, är känslomässigt avtrubbade, socialt handikappade, koncentrationsproblem mm. Skit samma om detta gäller dig eller mig.

 

Pro sedan några år tillbaka

/beachhouse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sant? Ratar arbetsgivare folk som spelar poker? Varför i så fall. Någon som upplevt något liknande? Personligen skulle jag väl inte direkt skriva "poker" under mina intressen i CV:t eftersom jag fruktar att det finns folk som gör feltolkningar pga detta. Men är det verkligen en realitet ute i arbetslivet?

 

Ja, det är inte så konstigt när 95% av alla spelare torskar rakt ut. De få procent som vinner / är pro har GENERELLT (med få undantag) inte mycket annat i huvudet än spel, är känslomässigt avtrubbade, socialt handikappade, koncentrationsproblem mm. Skit samma om detta gäller dig eller mig.

 

Pro sedan några år tillbaka

/beachhouse

 

Intressant det du skriver om socialt handikappade,etc. Själv har jag ett hyfsat 8-16:30 jobb som IT-tekniker, har lirat ett par år på kvällar och har gått plus varje år. Det är 3:e året jag är inne på nu och jag tycker mig ha förändrats på nåt sätt, jag har svårt att sätta fingret på det men det känns som om jag inte är lika strukturerad som förut, jag får helt enkelt inte saker och ting gjorda på både jobb och privatliv som förut.

Fan vet om det inte är pokern som gjort det.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant det du skriver om socialt handikappade,etc. Själv har jag ett hyfsat 8-16:30 jobb som IT-tekniker, har lirat ett par år på kvällar och har gått plus varje år. Det är 3:e året jag är inne på nu och jag tycker mig ha förändrats på nåt sätt, jag har svårt att sätta fingret på det men det känns som om jag inte är lika strukturerad som förut, jag får helt enkelt inte saker och ting gjorda på både jobb och privatliv som förut.

Fan vet om det inte är pokern som gjort det.....

 

Jo det är helt klart effekter av spelet som de flesta upplever efter ett tag. Vet att det delvis har behandlats i någon tidigare tråd med länk till en artikel om ämnet, som Negrenau skrivit.

 

Att spela poker på regelbunden basis är ju mer eller mindre misshandel av känslocentrat och kroppen svarar väl helt naturligt på det...

 

Poker är generellt solklart -EV för livet, om vi räknar med de negativa bieffekter som spelet för med sig... och hur få som faktiskt vinner. Detta är något som de flesta spelare på högre nivå insett... men älskar man spelet, vad ska man göra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med beachhouse.

 

Ska söka jobb snart nu igen och det ska bli intressant och se vad jag ska stoppa in i det 2.5 år stora hålet i min CV för om jag inte känner folket på intervjun(dvs de vet redan vad jag levt av) så kommer jag inte nämna poker. Risken då är väl att de tror man suttit i finkan eller något :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska söka jobb snart nu igen och det ska bli intressant och se vad jag ska stoppa in i det 2.5 år stora hålet i min CV för om jag inte känner folket på intervjun(dvs de vet redan vad jag levt av) så kommer jag inte nämna poker. Risken då är väl att de tror man suttit i finkan eller något :)

 

Har lite samma sits även om det inte gäller så mkt som 2,5 år. Men seriöst, hade du tänkt ljuga ihop nåt eller? Tror det är en mkt sämre idé än att tala om som det är. Anställa en lögnare eller en pokerspelare lixom?

 

Och ja, det kommer nog fram så småningom. 2,5 år är inte en lucka man "bara fyller igen" med en massa rövarhistorier. Och ta nu detta som ett råd och inte som ngn form av påhopp. Och lycka till!

 

mvh 7ft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMHO tror jag det är bättre att, om man väljer att leva uteslutande på poker, starta en enskild firma inom något lagom luddigt som värdepappershandel och säga att man levt på sitt företag under tiden.

 

Nu bryter jag ur spåret här lite men eftersom diskussionen kommit upp om enskild firma, vilket jag tycker är ett bra förslag.

Frågan då. Om man blir arbetslös och går på a-kassa men samtidigt startar enskild firma, förlorar man då rätten till a-kassan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inom finansbranschen tror jag det kan vara en merit att ha spelat poker på hyffsad nivå.

 

Fast jämfört med en person som haft ett jobb (inom branschen) och fått arbetslivserfarenhet motsvarande samma tid så tror jag nog att man ligger back fortfarande. Så frågan är hur pass stor merit det egentligen kan röra sig om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...