Waggho Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 4-handed Fixed Limit Holdem Waggho is button with Preflop: UTG folds, Waggho raises, SB calls, BB calls. Pot: 3 BB Flop: SB checks, BB checks, Waggho bets, SB calls, BB folds. Pot: 4 BB Turn: SB bets, Waggho raises, SB calls. Pot: 8 BB River: SB checks, Waggho bets, SB calls. Vad tycker ni om turnspelet? En snabb bet på av SB på turn tolkade jag som svaghet och höjde. Frågan är om det jag förlorar när jag har fel vägs upp av det värde jag får när jag har honom slagen? Det känns som att han inte synar ner jätteofta när han har sämre än toppar med halvkass kicker, men det blir dyrt om han faktiskt har en bra hand. Å andra sidan är det ju ett superspel om han sitter med ett färgdrag vilket är ganska rimligt med tanke på hans spel. Citera
Bjorn_ Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Vad tycker ni om turnspelet? En snabb bet på av SB på turn tolkade jag som svaghet och höjde. Frågan är om det jag förlorar när jag har fel vägs upp av det värde jag får när jag har honom slagen? Det känns som att han inte synar ner jätteofta när han har sämre än toppar med halvkass kicker, men det blir dyrt om han faktiskt har en bra hand. Å andra sidan är det ju ett superspel om han sitter med ett färgdrag vilket är ganska rimligt med tanke på hans spel. Tycker turnspelet är helt ok, lite beroende på read på fi. Däremot tycker jag betten på river är en katastrof, du lär sällan få syn av händer du slår och den blir ju extra dålig om du tror att det är stor chans att han sitter på färgdrag. Ta gratis showdown. /Bjorn Citera
Recommended Posts