Gå till innehåll

Komma ihåg sina starthänder i Holdem?


DocAman

Recommended Posts

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag brukar ta med mig ett papper där jag skriver upp alla starthänder. Man kan även använda det till att ta notes på sin motståndare och skriva ned HHs.

 

Skämt åsido... menar du ifall man vill analysera sitt spel i efterhand eller något?

 

Det är väl förmodligen någon sorts kontroll att det inte är riggat :D (att AA aldrig torskar och liknande)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färgfärg, valörvalör. "Hjärterspader essknekt", tänker jag t ex. Eller "röda tior". Så svårt är det inte att minnas, ofta har man ju redan tänkt ut vad man ska göra så det är inte värt att lägga på minnet att man hade 37o eftersom man ändå tänkt slänga dem. Och det är bara bra, då blir man inte besviken när floppen är 45Q och river 6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det var många intressanta svar. Jag uttryckte mig lite luddigt, men det jag menar att minnas det två kort man blir tilldelade (hålkort heter det nog) vilket de flesta ändå verkar har förstått.

 

Jag brukar ofta få titta tillbaka på mina två kort efter floppen, särskilt då jag ex. har händer som K :club: T :diamond:, vilket är tråkigt för jag vill hellre koncentrera mig helt på spelet och motståndarna.

 

Mikael Westerlund har något bra knep som han berättade på Eurosport i en av deras EPT sändningar. Jag har skickat ett PM till honom och hoppas på ett svar hur hans system är utformat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett bra system.

 

Jag kommer ihåg de faktiska korten exakt som de är.

 

Ska klargöra med ett exempel.

 

Låt oss säga att jag har :club: A :heart: K.

 

Då brukar jag efter att ha kollat på hålkorten tänka så här:

 

Yepp, så nu har man AK, klöver A, hjärter K. Hoppas man vinner en stor pott nu då.

 

Och sedan så glömmer jag inte det under resten av handen.

 

Försök att följa det systemet så lovar jag garanterat goda resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur svårt är det att komma ihåg två kort?

 

Du minns inte hur det var i början eller hur? ;)

 

Visst, det finns många knep men spelar du regelbundet så kommer det av sig själv. Fast typ KQo minns jag oftast fortfarande inte exakt vilken av dem som är i vilken färg, men att kolla en andra gång är oftast inte jättefarligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt bridge metodik.

Högfärgerna= sp+hj

Lågfärgerna=ru+kl

hårda=sp+ru

mjuka= hj+kl

svarta=sp+kl

röda=hj+ru

Så det är ganska enkelt

 

Jag hörde nån kommentator på pokermiljonen svamla om det här, men blir det inte i själva verket svårare att komma ihåg än t.ex "Spader två och ruter sju"?

 

Jag håller med om att det kan vara svårt att minnas, speciellt om man har spelat länge. Och fast man minns med 98% säkerhet vill man ju inte göra en miss baserat på dåligt minne. Är det inte bättre att alltid dubbeltitta eller åtminstone så ofta att det inte blir en tell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...