Gå till innehåll

Full buy-in?


PowerPoker

Recommended Posts

Enda anledningen imo vore såklart om det fanns x fiskar på bordet med korta inköp, och de enda med fullt+ var bättre än du.

 

Alla andra metoder ni beskriver är idiotiska enligt mig. Är ni inte bekväma med summan pengar, hoppa ner en nivå.

 

Att folk ens funderar på att spela med halvt inköp tror jag helt enkelt beror på att de är torskar som gillar att trycka in hela stacken >_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla andra metoder ni beskriver är idiotiska enligt mig.

Då har du ingen koll. Tänk om, tänk rätt.

 

Att folk ens funderar på att spela med halvt inköp tror jag helt enkelt beror på att de är torskar som gillar att trycka in hela stacken >_<

I så fall är ju halvt inköp jäkligt mycket bättre för dem än att spela med fullt inköp. Tror du har blandat ihop vad som är bäst för spelaren och vad som är bäst för bra spelare i allmänhet. Jag skulle gärna se att inköpsgränsen var 100bb minst och obegränsat uppåt. Men det är ändå inte schysst att råda folk i allmänhet att spela med så stor stack i allmänhet, helt enkelt för att det är ett taskigt val för folk i allmänhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda anledningen imo vore såklart om det fanns x fiskar på bordet med korta inköp, och de enda med fullt+ var bättre än du.

 

Alla andra metoder ni beskriver är idiotiska enligt mig. Är ni inte bekväma med summan pengar, hoppa ner en nivå.

 

Att folk ens funderar på att spela med halvt inköp tror jag helt enkelt beror på att de är torskar som gillar att trycka in hela stacken >_<

 

Suck, du måste skämta. Har du några som helst argument att backa upp ditt påstående med? Annars så fyller inte posten någon vidare funktion. Jag har funderat rätt mycket på det här tidigare, men lagt det på is på sistone. Alla mina funderingar tyder på precis tvärtom mot vad du säger.

 

Jag anser att alla argument jag hört ännu som talar för fullt inköp har ett motsvarande argument för kort inköp. Däremot så har kort inköp 2 argument som inte fullt inköp har något motargument till. Dessa två är att det blir enklare att spela (gör det lättare att multitabla) och att du kan bonushora på högre nivå, med högre lönsamhet.

 

Snälla, kom med bra motargumentation till detta. Annars är jag rätt övertygad om att det är situationsberoende om man ska använda fullt inköp och där absoluta majoriteten tjänar på mindre inköp. När jag menar absoluta majoriteten så gäller det även bland vinstgående spelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna tråden får jag änna känslan av att de som köper in fullt är duktiga och de som köper halvt är mindre duktiga... men jag vet då flera som köper in för fullt och är mer tomtiga än mig och då snackar vi rena jultomten med inte en ren i stallet! :D

 

Jag köper in för halvt och väntar på bra kort. Allin och alltid är det någon som vill vara med. Uppdubbling = fullt inköp. Nu börjara jag så smått spela lite mer "normalt" (dvs slaska iväg alltihopa till någon annan duktig PF.nu:are).

 

I övrigt tycker jag att Surfluddes obeservationer stämmer överens med mina.

 

/Over and out..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna tråden får jag änna känslan av att de som köper in fullt är duktiga och de som köper halvt är mindre duktiga...

 

Ja det är väl ganska självklart att en duktig spelare aldrig kommer att sätta sig med 20-50BB då han tappar edge mot sina motståndare (om dessa har fullt inköp, givetvis).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna tråden får jag änna känslan av att de som köper in fullt är duktiga och de som köper halvt är mindre duktiga...

 

Ja det är väl ganska självklart att en duktig spelare aldrig kommer att sätta sig med 20-50BB då han tappar edge mot sina motståndare (om dessa har fullt inköp, givetvis).

 

Detta påstående stämmer inte helt. Om du är bättre än motståndaren och spelar bra djupstackpoker kan du vinna på att spela med fullt inköp. Men dina motståndare kan fortfarande va bättre på att spela mot en motspelare med full stack än en med liten, vilket gör fördel till att köpa in med mindre stack. Sen kan också en bra spelare spela för bonusar, vilket kan göra att han spelar med lägre än fulllt inköp, fast på högre nivå än vad han annars skullle ha rulle till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...