Gå till innehåll

Plantskola version 2.0


Nusseman

Recommended Posts

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vore inte en bra första utgallring vara att tabort alla dem som skickade PM utan att tillgodogöra sig all info först? Ni vill väl ha analytiska o tänkade spelare i plantskolan inte folk som agerar förhastat och stressat?

 

De som inte klarar av att läsa och ta till sig de relativt enkla instruktionerna kring plantskoleuppstarten hamnar inte överst i högen om jag säger så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ingen info om hur långt fram i tiden Plantskolan ska hålla på?

 

Det är lite upp till den som spelar. Så länge alla är nöjda och glada är det bara att spela på :) Förra gången körde vi en kalendermånads "uppsägningstid" och de som spelade längst höll väl på nåt halvår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen är väl att man ska vara lite lagom "dålig", kan jag tänka mig.

Om det är en som är duktig på poker redan och vinner som ett as så behöver han ju ingen plant-SKOLA direkt. ;)

 

Helt lost och vet inte ett dugg är väl ingen höjdare heller, något lite lagom sådär. :)

Skulle jag rösta på i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore inte en bra första utgallring vara att tabort alla dem som skickade PM utan att tillgodogöra sig all info först? Ni vill väl ha analytiska o tänkade spelare i plantskolan inte folk som agerar förhastat och stressat?

 

 

Tufft med konkurrens, inte sant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul grej! Ska se till o följa sng-skolan o försöka lära mig nått. Personen som "går i skolan" måste väl posta de tips han får av proffsen? :)

 

Ni får gärna ha samma upplägg som alla underbara highschool-filmer. Alltså, ni väljer ut den mest bedrövliga pokerspelaren ni kan hitta. Tränar honom/henne hårt som Mr. Myiagi skulle gjort. Det ser hopplöst ut länge men på slutet så vinner han/hon det stora pokermästerskapet och alla jublar!

 

Wax on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är lite risigt att man automatiskt är diskvalificerad bara för att man redan har ett icke-via-pf.nu signat Pokerstarskonto. Pokerforum.nu fanns inte ens när jag signade på stars.

Tjae. Jag instämmer i att det käns jobbigt, om det inte vore för det kravet så hade jag suttit o knåpat ihop ett sjukt insmilande PM just i detta nu.

 

Men det finns säkert en bra anledning. Men Nusseman, på vilket sätt leder det till bättre koll på spelaren? Fullt försåeligt iaf att man inte bara skriver ut en check o säger "varsågodspelapåochbetalagärnatillbaxomduvill"... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns säkert en bra anledning. Men Nusseman, på vilket sätt leder det till bättre koll på spelaren? Fullt försåeligt iaf att man inte bara skriver ut en check o säger "varsågodspelapåochbetalagärnatillbaxomduvill"... :)

 

Om spelaren inte har nåt konto alls kan vi regga det och ha full kontroll över insättningar, uttag och statistik. Om spelaren har konto registrerat via oss har vi bra möjligheter att via vår kontakt med PokerStars ha hyfsad kontroll och framförallt stora möjligheter att snabbt få hjälp om nåt ser ut att gå snett. Är kontot inte reggat via oss har vi ingen möjlighet att över huvud taget kontrollera någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen är väl att man ska vara lite lagom "dålig", kan jag tänka mig.

Om det är en som är duktig på poker redan och vinner som ett as så behöver han ju ingen plant-SKOLA direkt. ;)

 

Helt lost och vet inte ett dugg är väl ingen höjdare heller, något lite lagom sådär. :)

Skulle jag rösta på i alla fall.

 

Har väl fått intrycket också av att plantskolan ska vara något för en nybörjare/seminybörjare, men å andra sidan så hade ju $200 i stäjk varit mer lagom då kanske, så det känns lite tvetydigt... Äsch, vad fan vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen är väl att man ska vara lite lagom "dålig", kan jag tänka mig.

Om det är en som är duktig på poker redan och vinner som ett as så behöver han ju ingen plant-SKOLA direkt. ;)

 

Helt lost och vet inte ett dugg är väl ingen höjdare heller, något lite lagom sådär. :)

Skulle jag rösta på i alla fall.

 

Har väl fått intrycket också av att plantskolan ska vara något för en nybörjare/seminybörjare, men å andra sidan så hade ju $200 i stäjk varit mer lagom då kanske, så det känns lite tvetydigt... Äsch, vad fan vet jag...

 

Det är ju inte jättebra om vi får en förlorande spelare som planta, eftersom det blir en ganska kort plantskola då. :)

De som är stora vinnare spelar troligen inte PLO 0.25/0.50, så det vi söker är en engagerad person som gärna får vara marginellt vinnande eller i alla fall en spelare som i dagsläget slår raken, som vi alla tillsammans kan följa och hjälpa på vägen till att bli en stabilt vinnande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl fått intrycket också av att plantskolan ska vara något för en nybörjare/seminybörjare, men å andra sidan så hade ju $200 i stäjk varit mer lagom då kanske, så det känns lite tvetydigt... Äsch, vad fan vet jag...

 

Ja:

 

Någon som kan poker men behöver vägledning.

Någon som inte riktigt vet var han står i sina skills.

Någon som har bra grundläggande kunskaper.

Någon som behöver finslipa de kunskaperna.

Någon som... som... som jag. ;):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl fått intrycket också av att plantskolan ska vara något för en nybörjare/seminybörjare, men å andra sidan så hade ju $200 i stäjk varit mer lagom då kanske, så det känns lite tvetydigt... Äsch, vad fan vet jag...

 

Ja:

 

Någon som kan poker men behöver vägledning.

Någon som inte riktigt vet var han står i sina skills.

Någon som har bra grundläggande kunskaper.

Någon som behöver finslipa de kunskaperna.

Någon som... som... som -LIME- . ;):lol:

 

 

jahaja, de låter ju som nått för mig, skickar en anmälan, kan ju inte bli värre än att man får ett nej. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...