Bjorn_ Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 10 players Converter Tyvär är fi nya för mig vid tillfället så ingen pokertracker statistik och inga reads. Pre-flop: (10 players) Hero is CO with K:diamond: J:spade: 6 folds, Hero raises, Button calls, SB calls, BB calls. Första skottet, en höjning först in från CO är ju rätt så automatiskt. Flop: 5:spade: T:spade: 3:spade: (8SB, 4 players) SB checks, BB checks, Hero bets, Button calls, SB folds, BB calls. Skott nummer två. I princip så skjuter jag näst intill alltid igen när det blir check till mig och jag är PFR. Har visserligen bara två överkort och ett sunkigt enkortsdrag till färgen men räknar med att det i princip är lönsamt som en ren bluff här. Turn: 6:diamond: (5.5BB, 3 players) BB checks, Hero bets, Button calls, BB folds. Nu är ju frågan, är det rätt att skjuta en tredje gång här? River: 8:club: (7.5BB, 2 players) Hero ??? Givet att fi bara synade både flop och turn är det ju långt ifrån omöjligt att han också sitter på ett färgdrag och i så fall är hans hand ofta A-hög och då ska man ju definitivt beta igen. Frågan är dock om chansen till detta är hög nog mot en okänd fi för ett fjärde skott? Nå, hur många gånger skjuter du? /Bjorn Citera
bzkt Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Tycker en bet-fold fungerar bra här. Har han ett bustat färgdrag så kommer han vika, har han ett par kommer han att syna (förmodligen), har han färg, steg, set eller tvåpar kommer han höja. Jag hade betat river. Däremot hade jag inte betat flop som du gör, ett CB här med två överkort och ett halvdant färgdrag mot 3 fi känns lite overkill. Citera
Jessica Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 check på rivern. På låga nivåer får du syn med alla par och nästan alltid a hög. Den enda handen du kan beta bort som du slår är KQ. CHECK! Citera
Hjort Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Jag skjuter inte någon gång. Det är tre motspelare, par och färgdrag är nästan säkert ute och det kan lätt finnas ett bättre färgdrag än ditt. Ok, jag kanske skjuter på floppen. Men sen är jag klar. Din optimala bluffrekvens på rivern mot en motståndare ska ju vara 1 gång för varje 8 värdebet. Sen måste man ju justera uppåt lite för att dina motståndare antagligen synar lite för mycket (inte tar hänsyn till att det är en spelare bakom) och justera mycket för att det är två stycken. Citera
morberg Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Flopbet känns ok, men du har mycket folk mot dig. På turn får du chans till gratiskort (beror på vad knappen gör) - ta det kortet. Citera
Recommended Posts