Gå till innehåll

NLT - SnG, Slänga stege?


Recommended Posts

En av de 5 första händerna i turneringen så jag har ingen riktig read på någon spelare än.

 

Stage #378468769 Tourney ID 1054791 Holdem Single Tournament No Limit $10 - 2006-04-15 10:08:03 (ET)

Table: 6829373 (Real Money) Seat #7 is the dealer

Seat 1 - EL_FENNEC ($1460 in chips)

Seat 2 - MCARNOLD ($900 in chips)

Seat 3 - MRALMIGHTY ($1500 in chips)

Seat 4 - TABOO_CA ($2470 in chips)

Seat 5 - ESTELLE ($1540 in chips)

Seat 6 - GWBOB9 ($1450 in chips)

Seat 7 - OO15OO ($1200 in chips)

Seat 8 - TOPAZ500 ($1480 in chips)

Seat 9 - MASTER_CHIP ($1500 in chips)

TOPAZ500 - Posts small blind $10

MASTER_CHIP - Posts big blind $20

*** POCKET CARDS ***

Dealt to MRALMIGHTY [Jc Js]

EL_FENNEC - Calls $20

MCARNOLD - Folds

MRALMIGHTY - Raises $100 to $100

TABOO_CA - Folds

ESTELLE - Folds

GWBOB9 - Folds

OO15OO - Folds

TOPAZ500 - Folds

MASTER_CHIP - Folds

EL_FENNEC - Calls $80

 

POT=230$

 

Först limp UTG och sedan syn mot en kraftig raise gjorde att jag drog slutsatsen om att fi är vääldigt loose och högst antagligen mycket dålig. Tror inte att fi sitter med ett högre par eftersom så gott som ingen på den här nivån slowspelar höga par från tidig position då spelarna överlag är LAP:s och ett sånt spel oftast slutar med att man har 3-5 limpare med i potten.

 

*** FLOP *** [Kd Qd 10d]

EL_FENNEC - Checks

MRALMIGHTY - Checks

 

POT=230$

 

Lite väl farlig flop så jag checkar och hoppas på att få handen ner till showdown.

 

*** TURN *** [Kd Qd 10d] [9s]

EL_FENNEC - Checks

MRALMIGHTY - Bets $160

 

Träffade mitt hålstegdrag och har antagligen bästa handen. Finns dock väldigt många otrevligheter som kan dyka upp på rivern så jag betar och hoppas på att ta potten direkt.

 

EL_FENNEC - All-In(Raise) $1360 to $1360

 

Får oväntat mothugg. Borde jag lägga mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en 10$ sng, skulle jag aldrig foldat stegen där. Du fick med dig en spelare till floppen, hur stor är chansen att han har två kort i precis rätt färg. Inte så stor.

 

Jag tror han sitter på:

 

KQ, K9, KT, QT, Q9, T9, AK, AQ, AT, A9, QQ, KK, AA, TT eller 99

 

Dvs helt omöjligt att sätta han på en hand.

 

Det paradoxala med sng på den här nivån, är att folk synar allin bluffar med A hög. Ändå är det i sng på den här nivån jag tycker man ser mest allin bluffar.

 

Nej synen är självklar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen är självklar. Att han sitter på färgen eller färdig stege ser jag som otroligt då han först checkar och sen överbetar potten nåt å de grövsta. Om han slowspelar sin färg/stege på floppen blir ju turnspelet helt idiotiskt. Skulle säga att han är tom eller har typ par/tvåpar. För övrigt så säger du själv att du sitter med den bästa handen, du får honom precis dit du vill och sen funderar du på att lägga dig? In med degen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det här inte en lätt fold?

 

Motståndaren har alltid outs om han ligger efter och själv har man ofta 0 outs. Och konträrt till rådande åsikt så är mönstret passiv, passiv, JÄTTESTYRKA en rätt kraftig indikation på just jättestyrka. Det gäller på alla nivåer jag spelat på iaf, särskilt låglimit.

 

Argumentet att HD=random bara för att det är låglimit börjar bli väldigt trött och har aldrig stämt. Motståndarna är mer svårlästa och mer aggressiva ju högre upp man kommer, inte tvärtom. Jag är mycket mer synbenägen här i en 215sng än en 10sng.

 

Dessutom skulle jag checkat turn också. Jag vill verkligen inte ha en stor pott på rivern eller ge motståndaren möjlighet att semibluffa. Det inducerar även motståndaren att stoppa in pengar med sämre händer på rivern än han skulle synat turn med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag analyserade situationen i stora drag på följande sätt:

 

Talar för syn

Väldigt få händer som skulle passa in som slår mig. I princip endast 2 höga :diamond: -kort. 2 låga rutrar vore för farligt för fi att slöspela och eftersom jag höjde pre är chansen stor att jag ska ha träffat floppen så isåfall skulle nog fi ha betat.

 

Talar för fold

Bordet visade upp en klar stegmöjlighet + färg, färgdrag chans vilket man ju tycker kraftigt skulle skrämma bort eventuella bluffar.

 

Bestämde mig sedan för att lägga mig då jag anser mig vara klart mycket bättre än spelarna på den här nivån (lider av narcissism?) och vid fold skulle jag fortfarande ha 1200$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ett ganska rejält överbet.

Lite drygt 2 gånger pott.

 

En annan sak som talar för syn är att stegen är i stort sett är din maximala hand om du inte höjer pre med AJs/AJo, lägre suitade ess än ATs eller små suited connectors. Vilket jag inte tror att du gör. Alltså är nog jämnviktsstrategin syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...