Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

lodis verkar hyffsat lös och aggro,

men jag fattar inte vad riverbetet betyder. träffade han ett gut shot-drag, hoppas han jag sitter på AQ och har set eller ren bluff?

nån som har en idee?

Game #2017873894: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2006/04/13 - 18:42:25 (ET)

Table "Tzu" Seat 5 is the button.

Seat 2: Nesta ($115.25 in chips)

Seat 3: fib1 ($65.77 in chips)

Seat 4: ELfnaskO ($174 in chips)

Seat 5: Xanthus ($77.57 in chips)

Seat 6: LodisLoff ($148.12 in chips)

LodisLoff: posts small blind $0.50

Nesta: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to ELfnaskO [Kh Jc]

fib1: folds

ELfnaskO: raises to $4

Xanthus: folds

LodisLoff: calls $3.50

Nesta: folds

----- FLOP ----- [4s 7h Qc]

LodisLoff: checks

ELfnaskO: bets $6

LodisLoff: calls $6

----- TURN ----- [4s 7h Qc][Js]

LodisLoff: checks

ELfnaskO: bets $18

LodisLoff: calls $18

----- RIVER ----- [4s 7h Qc Js][5s]

LodisLoff: bets $64

ELfnaskO: folds

Returned uncalled bets $64 to LodisLoff

LodisLoff: doesn't show hand

LodisLoff collects $54.25 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $57 Main pot $54.25 Rake $2.75

Board [4s 7h Qc Js 5s]

Seat 2: Nesta (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: fib1 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: ELfnaskO folded on the River

Seat 5: Xanthus (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: LodisLoff (small blind) collected $54.25

****HAND ENDS****

Postad

I mina ögon ser det precis ut som om han slowspelar ett set och väljer att inte ta risken att checka river om du skulle checka tillbaka.

Han överbetar potten dessutom för att få syn av höga PP eller TPTK och liknande.

Postad
[Kh Jc]

Du spelar verkligen en premiumhand, och så undrar du varför det gick snett?

Var ju inte riktigt det jag ville ha hjälp med... tänkte mer höra om folk trodde jag blev trapad eller bluffad, alltså vad folk trodde om hans hand...

tack för alla tankar.

Postad

Jag tror absolut detta kan vara en färg. Snarare det en än slowad triss.

Det finns dock massor av möjliga händer och utan information om spelaren, som måste vara grymt bra, är det i princip omöjligt att vara tämligen säker på en hand att sätta honom på.

Postad

Diskussion om huruvude han slaskar med KJo från CO är lite löjlig. Jag hade också lätt höjt från den positionen och det beror helt enkelt på vilken spelare man är och vilket spel man har kört på bordet. Starthandstabeller är inte direkt viktiga i alla lägen..

Synen på 4e gatan indikerar att han

1) antingen har något av värde

2) förbereder att spela ut dig på rivern, eftersom din CBs är rätt förutsägbara. Jag kör ofta samma spel själv mot vissa spelare.

Jag tror han satte sitt TP på floppen och tvåparet på turn, men det är en jäkla överbet han drar till med - vilken kan tyda på en ren steal.

Postad

Detta har inte att göra med din ursprungliga fråga, men jag tänkte ändå kommentera ditt bet på turn. Han har check synat flop, på en inte alltför dragvänlig bräda. Du träffar halvt på turn, vilket ger ett perfekt tillfälle att checka då du faktiskt kan ha bäst hand. Finns ingen anledning att betta ut här, du får bara syn av bättre händer. bettar han ut starkt på river är det bara att kasta då nästan garanterat har bättre hand.

Postad
Detta har inte att göra med din ursprungliga fråga, men jag tänkte ändå kommentera ditt bet på turn. Han har check synat flop, på en inte alltför dragvänlig bräda. Du träffar halvt på turn, vilket ger ett perfekt tillfälle att checka då du faktiskt kan ha bäst hand. Finns ingen anledning att betta ut här, du får bara syn av bättre händer. bettar han ut starkt på river är det bara att kasta då nästan garanterat har bättre hand.

jo, det är väl i princip så jag brukar spela. men jag blev så förstummad av hans passivitet i handen att jag fortsatte beta...

så här i efterhand hade det nog varit bättre att sakta ner och hålla potten nere på turn, visa svaghet och eventuellt syna om han betar river... eller vad sägs`?

Postad
så här i efterhand hade det nog varit bättre att sakta ner och hålla potten nere på turn, visa svaghet och eventuellt syna om han betar river... eller vad sägs`?

Beror helt på read om man ska syna river isåfall, men mot en average spelare är du nog slagen. Om han mot förmodan var på drag på flop och turn är chansen stor att han träffat på river.

Postad

Beror helt på read om man ska syna river isåfall, men mot en average spelare är du nog slagen. Om han mot förmodan var på drag på flop och turn är chansen stor att han träffat på river.

jo, självklart, men jag fick ändå bluffkänsla när handen utspelade sig, men jag fick ju knappast odds att syna.

Postad

Lägg dig, min erfarenhet är att dom sitter på pure steel för ofta här. Teoretiskt så "gillar" jag att ta synen när jag sitter där och har analyserat klart. Prakitskt så är det tyvär oftast runner runner drag som har klonkat.