Gå till innehåll

Massiv tilt just nu på UB PLO 50/100


Othello

Recommended Posts

En kille ligger enligt uppgift över 300k back på UBs PLO 50/100 bord och fortsätter reloada. Idahopotato har under de 20 min jag tittat backat ytterligare 40k och verkar inte sakta ned. Han ställer i princip varje hand på två bord samtidigt.

 

"Kändisar" vid bordet när det här skrivs: Waddello, dvs Gus Hansen och vår svenska LiraErik. Säkert andra också, men jag är inte bra på onlinenicks.

 

Om någon annan vet vart man lägger sådana här skvallertrådar, hojta till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På tal om ingenting så är det här den typen av situation som det är löjligt lönsamt i att köpa in som lillstack.

 

Lite tangerande så känns det på sätt och vis lämpligt att i det här läget att från UB:s sida snabbt kolla om det verkligen är kontots riktiga ägare som sitter och spyr marker. Skulle ju så klart inte vara särskilt uppskattat av de andra spelarna, men lite säkerhet kan man ju ha ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemskt, det är ju snudd på personlig tragedi.

Jag är inte säker.

 

Det är tragiskt om en kille med normal månadsinkomst (~22 000 sek) och familj har spelproblem och köper in sig på 2/4 NLT och dänger av 10 inköp genom att maxa kreditkortet när ingen märker det. Och sedan skaffar ett till kreditkort för att täcka upp det och då gör om det igen.

 

Den här snubben är en highstakesspelare. Han får väl skaffa ett jobb som vanliga människor. Det är inte tragiskt, det är något som rätt många får göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här snubben är en highstakesspelare. Han får väl skaffa ett jobb som vanliga människor. Det är inte tragiskt, det är något som rätt många får göra.

Men det kan man ju lätt säga om 2-4-spelaren också. Sett ur ett lite större perspektiv är det väldigt lite skillnad på honom och highstakeskillen, båda är löjligt priviligierade.

 

Sen finns det ju inget som säger att highstakesspelare inte kan ha familj. Dessutom skulle jag säga att det är bra mycket värre än att gå från 3,5 miljoner till 0 än att gå från 0 till -3,5 miljoner. Om man skuldsätter sig enormt kommer man ju ändå aldrig kunna betala tillbaka pengarna.

 

Läste att han tydligen skulle haft giftasplaner och tidigare varit highstakesgrinder. Min gissning är att han haft en kris i stil med att ha blivit dumpad, att den tilltänkta frun dött eller dylikt.

 

threshold of pain

 

(n phrase) A point of losing beyond which it no longer hurts to lose any more. For example, for one player it might feel very bad to lose $900, and even worse $1000, but no worse to lose $3000 than $1000. Consequently, it is very dangerous for that player to get stuck $1000, because he has crossed his threshold of pain and it will not be very hard for him to end up losing $3000. Unfortunately, the $2000 difference will hurt very much the next day.

Känns också rätt relevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar varför man som människa gör det här, vad beror det på. Man vet att man tiltar och det är dumt men det är precis som om man "måste" .. Det här är säkert en grej jag skulle kunna göra. Vad grundar det sig på att man är villig och får ut någon sorts tillfredställelse att sabba för sig själv riktigt brutalt emellanåt? Det blir ju så när man är riktigt frustrerad och less och så vidare men varför skadar man sig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar varför man som människa gör det här, vad beror det på. Man vet att man tiltar och det är dumt men det är precis som om man "måste" .. Det här är säkert en grej jag skulle kunna göra. Vad grundar det sig på att man är villig och får ut någon sorts tillfredställelse att sabba för sig själv riktigt brutalt emellanåt? Det blir ju så när man är riktigt frustrerad och less och så vidare men varför skadar man sig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen finns det ju inget som säger att highstakesspelare inte kan ha familj. Dessutom skulle jag säga att det är bra mycket värre än att gå från 3,5 miljoner till 0 än att gå från 0 till -3,5 miljoner. Om man skuldsätter sig enormt kommer man ju ändå aldrig kunna betala tillbaka pengarna.

 

Självklart kan de ha familj, det är ju inget konstigt. Däremot skall man inte hyckla om vad de valt för levebröd. Jag har svårt att grina för att en highstakesspelare vars yrkesval är att, om möjligt, ruinera andra människor förlorar de pengar han rimligtvis bör ha vunnit på poker.

 

I min värld är det också värre att en skuld på tre miljoner än att inte ha någon skuld (men precis förlorat tre miljoner), men å andra sidan - jag är en stor kille, jag har multipla åsikter och kommer säkert ändra mig imorgon.

 

Några PS också:

- Intressant Mike Caro-citat, jag hade inte läst det.

- Jag hoppas i det här fallet att han har lite kvar på rullen någon annanstans än på UB, alternativt att han kan bli backad om han anses vara en bra spelare.

- Och jag hoppas självklart att det inte ligger någon riktig personlig tragedi bakom såsom dödsfall, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min värld är det också värre att en skuld på tre miljoner än att inte ha någon skuld (men precis förlorat tre miljoner),

Om du är en knegare som är tre mille back kommer du med stor sannolikhet aldrig behöva betala tillbaka hela beloppet. I vårt välfärdssamhälle kan man egentligen inte hamna på 0 utan kommer alltid ha en inkomst som globalt sett är riktigt bra.

 

Självklart är det värre att ha en skuld än att ha noll, vad jag menade var att det var en större försämring att gå från 3,5 miljoner till 0 än att gå från ett vanligt kneg tilll en stor skuld.

 

- Jag hoppas i det här fallet att han har lite kvar på rullen någon annanstans än på UB, alternativt att han kan bli backad om han anses vara en bra spelare.

Heh, jag skulle vilja se killen som backar någon som just avsiktligt pissat bort $500k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...