Edling Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Det är tidigt i en 10manna lågbuyin Sit&Go Du får AKo , hur gör ni ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BLIZT Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 höjer 3-4 bb, kanske aningen mer i riktigt låga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Herodude Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 hmm om det är tidigt och i låg buyin hade jag nog t.om. limpat i utg... men troligast hade nog varit att lägga en liten raise, mini - 4bb.... ofta blire tok raise av någon och om det är låg buyin är det värt att försöka ställa dem all in och hoppas på att inte springa in i ett set..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hawg Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Jag får alltid en känsla av att första handen är allin-handen i lågbuyin-sngs, skulle ställa rakt in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lillpata Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Det är tidigt i en 10manna lågbuyin Sit&GoDu får AKo , hur gör ni ? Hur djupa stackar börjar man med? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Hur djupa stackar börjar man med? Är det djupa stackar så kan jag tänka mig att limpa AKs, men inte AKo. Den höjer jag. Vad tror du om det, lillpata? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Edling Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2006 Det är tidigt i en 10manna lågbuyin Sit&GoDu får AKo , hur gör ni ? Hur djupa stackar börjar man med? 1k med 15/25 blinds Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AAisking Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Lågbuyin??? Kan vara allt mellan €1- € 100 men varför inte dunka in´ett saftigt bet för å skaffa info om de andras händer, kanske foldar de, blir du reräjsad får du tänka igen om du ska rereraisa eller folda. En softare variant är att limpa o se floppen billigt, träffar du inte där kan du beta för att samla info där, får du för saftigt mothugg, folda eller rejsa allt beroende på klonkkänslan. Låglimit är ju trots allt mest till för slask med fisk o kaffepengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Ak är lite av en drag hand. MIssar du kan du oftast inte spela vidare. Träffar du är den väldigt stark. Rek att höja ordentligt för att få bort dåliga pre händer. När du väl träffar på floppen är det stor sannolikhet att du har bäst hand och man ska endast i undantagsfall släppa den i fortsättningen. Detta är bara ett alternativ förståss. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 I början så höjer jag alltid 3xBB. Senare kan det räcka med 2.5xBB eller bara 2xBB när blinds börjar bli dyra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lillpata Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Hur djupa stackar börjar man med? Är det djupa stackar så kan jag tänka mig att limpa AKs, men inte AKo. Den höjer jag. Vad tror du om det, lillpata? Med stackar på 1000 och med blinds på 25/15 (40xbb) så har man inte mycket att jobba med. Jag hade antagligen höjt 3xbb (70~) UTG med både AKs/o. Det är alltid bra att variera sitt spel och om du limpar med många par UTG så finnas det säkert värde av att även limpa AK ibland. Som du säger så är ju AKs starkare i flervägspot och då kan det mycket väl vara ett bra standardspel. I det stora hela så tror jag inte att det spelar så stor roll och så länge du är bekväm med det postflop-spel som oftast dyker upp genom att spela på ett visst sätt så är det väl bara att fortsätta antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Jag höjer 3-4xBB beroende på hur många som synat tidigare. Sitter jag i tidig position och missar floppen checkar jag, träffar jag bettar jag pott, och sitter jag sent (= sist) så bettar jag pott och hoppas alla lägger sig. Men jag ger gladeligen upp handen om nån annan verkar gilla en flopp jag missar. I början så höjer jag alltid 3xBB. Senare kan det räcka med 2.5xBB eller bara 2xBB när blinds börjar bli dyra. Börja göra tvärtom och gå allin mer när blinds börjar bli dyra istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lillpata Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 fl0w: Tanken var att man är UTG med AK _tidigt_ i en SNG. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björnerik Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 höjer alltid 5bb med AK tidigt. Får ändå 2-4 callers. Träff => fin pott, miss, check-fold Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
qwerty Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Själv spelar jag alltid extremt tight tidigt. I UTG här skulle jag bara limpat in med Ako och hoppats på floppen. Det finns så många som gärna ställer in med låga par o.d. Jag vill spara mina coinflips till senare nivåer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Själv spelar jag alltid extremt tight tidigt. I UTG här skulle jag bara limpat in med Ako och hoppats på floppen. Det finns så många som gärna ställer in med låga par o.d. Jag vill spara mina coinflips till senare nivåer. Limpa AK är väl nästan lite VÄL extremt tight? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Själv spelar jag alltid extremt tight tidigt. I UTG här skulle jag bara limpat in med Ako och hoppats på floppen. Det finns så många som gärna ställer in med låga par o.d. Jag vill spara mina coinflips till senare nivåer. Limpa AK är väl nästan lite VÄL extremt tight? Tja, vilken grad av tighthet det är påverkas väl inte av om man limpar eller höjjer. Skillnaden blir snarare tight-aggressiv/tight-passiv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Skillnaden blir snarare tight-aggressiv/tight-passiv. Och något av en nalle-puh-följdfråga på det blir vilket av de tu som man föredrar i början av en SnG... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts