KalleAnka Postad 18 November , 2004 Rapport Postad 18 November , 2004 cashgame NLHE blinds 1/2 dollar Fick JcJd, har BB, checkar. floppen kommer: 2s7hQc checkar floppen 2 spelare går med med, ingen raise. Turn: 8s en spelare raisar 5 dollar, en foldar vad hade ni gjort om ni var jag? * RP - QoS * Citera
WeeM Postad 18 November , 2004 Rapport Postad 18 November , 2004 bettat floppen för att se vart du står nånstans. Hade du fått syn då och kille bettat ut på turn, hade jag nog foldat Citera
WeeM Postad 18 November , 2004 Rapport Postad 18 November , 2004 det också kanske =) om man inte väljer att spela medelpockets passivt tills man träffar trissen. Med rais vinner man många säkra mindre potter, med check vinner färre men desto större vid träff. Men dock JJ är ju ändå en så pass stark hand att det raisas preflop, absolut. Dels för att skydda handen dels för att trissa potten. spela pockets mer passivt tänker jag väl snarast på 22-88. Citera
Hjort Postad 18 November , 2004 Rapport Postad 18 November , 2004 en spelare raisar 5 dollar, en foldar Nu är jag lite oklar här, du checkade alltså igen på turn och någon betade efter dig? Det rör till det hela ganska mycket eftersom din check hjälper till att framkalla bluff samtidigt som den eventuelle bluffaren kan ha en hand som krossar din och dessutom har position på dig vilket gör att du ofta kommer att ställas inför ett bet till om du synar nu och checkar rivern. Jag lutar rätt starkt åt en fold här, vore skillnad om du hade position på honom, i så fall hade du kunnat göra en blixtsyn här vilket antagligen hade hjälpt att hålla ned på bluffandet till rivern. Eftersom du inte skriver hur många spelare som är kvar eller hur stor potten är så blir det också svårare att svara på frågan. Vidare så bör du ju ha någon sorts uppfattning om betaren om du sett honom spela ett varv eller två, vad är den? Överlag så tycker jag att du spelade handen för passivt, preflopp bör du definitivt fundera på att höja en del, på floppen kanske du ska beta (det varierar rimligen en del), men på turn så ska du ju definitivt beta ut istället för att checka när det rundcheckats på floppen om du då blir höjd eller synad är det läge att fundera på om du inte ligger efter. Citera
Spektakel Postad 19 November , 2004 Rapport Postad 19 November , 2004 Eftersom du inte skriver hur många spelare som är kvar eller hur stor potten är så blir det också svårare att svara på frågan. Tre spelare (inklusive hjälten) med till flopen bör innebära $ 6 i potten. Givet nuvarande förutsättningar hade i alla fall jag foldat. Hade beten kommit på river hade jag synat, samt eventuellt om det varit SB som betat och den tredje spelaren är en tight spelare. Håller med till fullo om vad du skriver. En bet på turn är självklar i det läget. Som det blir nu kan motståndaren ha precis vad som helst: Han kan beta som en ren bluff för att de andra inte har betat. Han kan beta med en halvsvag hand, som han ändå tror ligger före (A2, TJ, QX eller vad som helst), han kan semibluffa färgdraget, eller rent av försöka få betalt för sitt slowplayade set. Med tanke på att det ska komma en river också hade jag hellre checkraisat än bara synat här. Citera
KalleAnka Postad 19 November , 2004 Författare Rapport Postad 19 November , 2004 Vi var 3 spelare kvar efter flop, 1 raisade 5 dollar en la sig och det är min tur att agera. Hurvidare jag skulle ha raisat innan flopen eller efter floppen är egalt här. Jag har gjort det jag har gjort och det kan jag inte ångra utan min fråga var vad ni gjort i exakt det läget där spelet var. Citera
Fairlane Postad 19 November , 2004 Rapport Postad 19 November , 2004 Utan att veta något om spelaren som raisar så hade jag nog foldat här. Eftersom du inte bettat, preflop, postflop eller på turn så har du noll information om vad han kan tänkas ha. Citera
Recommended Posts